Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

09.06.2012      18:49
|
Zavajajoči popusti

Akcija ali zgolj atrakcija?

  • A- A+

 

Trgovci v boju za kupce ponujajo številne popuste, ugodnosti in akcije. Nore cene in visoki odstotki znižanj kar kličejo k vprašanju ali so res dejanski popusti na stare, visoke oz. višje cene ali trgovci le zavajajo potrošnike z nizkimi cenami.

Če na trgovinski polici piše, da je nek izdelek znižan tudi do deset odstotkov in je cenejši kot običajno, bo večina kupcev temu slepo verjela, saj običajno ne gremo preverjati, če to res drži. Nizke cene so dovolj velika spodbuda, da kupci preprosto verjamemo trgovcem na besedo in mislimo, da če je zapisana znižana cena, potem se izdelek zagotovo splača kupiti. Vprašanje pa je ali smo kupci s tem zavedeni, so cene res tudi dejansko znižane. Če sami ne spremljamo, ali gre res za akcijske cene, so trgovci pod nadzorom tržnih inšpektorjev, ki preverjajo, ali so popusti res takšni, kot so obljubljeni na velikih plakatih, nalepljenih na izložbo in ali so akcijske cene dejansko nižje od običajnih.

 

Kaj dela inšpekcija?

Tržni inšpektorat, ki v času sezonskih razprodaj poostreno nadzoruje zavajanje v zvezi s ceno oz. popusti, prav tako obravnava prijave potrošnikov, ki lahko prijavimo vsako zavajanje cen, njihovega izračuna, navidezno znižanje ali cenovne prednosti, ki se izkažejo za nepošteno poslovno prakso. Če so tovrstne kršitve razkrite, morajo trgovci plačati visoko denarno kazen.

Za zavajanje potrošnika gre zlasti v primerih oglaševanja, kjer z nejasnim sporočilom, pretiravanjem in podobno vsebino trgovci izkoriščajo našo neizkušenost in neznanje, oglaševalci s tem pritegnejo kupce in si krepijo dobiček. Tudi če namen oglaševalca oz. trgovca ni zavajanje, je dovolj, da oglas spodbudi napačne vtise pri potrošniku, kar lahko vpliva na našo nakupovanje. Napačne in neresnične informacije, ki bi utegnile zavajati potrošnika, se največkrat izkažejo v oglaševanju v prodajalnah ali na oglasnih letakih:

  • popusti na izdelke, ki niso bili nikoli v prodaji po višjih cenah;
  • obljubljen 70 % popust, dejansko pa se nudijo popusti 20–70 %;
  • oglaševani popusti na vse izdelke, če to ne velja za popolnoma vse izdelke, ki jih prodajalec nudi;
  • akcija 1 + 1 = 3, vendar ni navedeno, da gre za tri enake izdelke;
  • popust se obračuna na blagajni, nikjer ni navedeno, za kakšen odstotek znižanja gre;
  • super cena, nore cene, ugodni nakupi, dejansko kupec ni seznanjen, za kakšne ugodnosti gre.

Takšne in podobne oglaševalske poteze sprva pritegnejo kupce, a gre v omenjenih primerih za zavajanje potrošnikov, saj trgovci z nejasnimi podatki zapeljujejo potrošnike in ne podajajo pravilnih oz. natančnih informacij glede popustov in akcijskih cen, zato je potrebno biti pred nakupom izdelkov v akcijah še posebej pozoren in previden.

 

Sanda Gajsar

 




Povezave:Google

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

"POST POLETJU" 5
disqus_user  |  Pozdravljeni, Ali potrebujete nujno poso...
"POST POLETJU" 5
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo za reševa...
4. TEDx University of Ljubljana 3
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo za plačil...
MetalDays 2017 zaključen, najavljen MetalDays... 1
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo za plačil...
"POST POLETJU" 5
disqus_user  |  Zdravo, Ali potrebujete nujno posojilo? ...
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK