Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

06.01.2014      21:18
|

Fast food?

  • A- A+

 

Hitro pripravljena hrana je zelo pogost del dnevnega jedilnika sodobnih študentov. Zgodnje vstajanje, hiter odhod na delo oz. na predavanja in še hitrejši odhod od tam, obštudijske aktivnosti, druženje in ponočevanje prisilijo študenta, da si za zajtrk, malico ali kosilo privošči nekaj na hitro pripravljenega.

Na vsakem koraku v večjih in tudi že manjših mestih imamo prodajalne s hitro prehrano, kjer se lahko za hip ustavimo, da nekaj prigriznemo. Le naročimo obrok in že v nekaj minutah lahko hitimo novim opravkom naproti. K hitri prehrani pa ne prištevamo samo ponudbe hitrih restavracij, pač pa tudi vnaprej pripravljeno, zamrznjeno hrano, ki jo lahko kupimo v trgovinah. Gre za hrano, ki ne potrebuje nobene predpriprave in je običajno narejena tako, da jo po potrebi pripravimo že zgolj s pomočjo mikrovalovne pečice. Vse bi bilo lepo in prav, če bi bila hrana, ki si jo privoščimo ob takih priložnostih, zdrava in uravnotežena. Na žalost pa ni, saj je takšna hrana biološko manj vredna in vsebuje manj osnovnih hranil, poleg tega pa vsebuje veliko maščob, holesterola, enostavnih ogljikovih hidratov in soli pa tudi precej drugih dodatkov (barvila, ojačevalci okusa), ki sicer nudijo okus, a hkrati škodujejo zdravju; primanjkuje pa ji rastlinskih vlaknin, vitaminov, mineralov, zdravih maščob in esencialnih aminokislin.

Zdrava prehrana in zdrav obrok nista razkošje

Zdrava prehrana je nuja za telo, še posebej ob študentovih večjih intelektualnih naporih. Ko govorimo o zdravi prehrani, je pridevnik hitro popolnoma odveč, saj je hitro pripravljena hrana največkrat zdravju škodljiva, v nekaterih primerih pa dolgoročno celo nevarna in povzroča številne zdravstvene zaplete in bolezni. Posledice rednega uživanja hitre prehrane so hude. Med njimi je visok krvni tlak, povišan holesterol (LDL), upočasnjen metabolizem, slabši imunski sistem, zmanjšana sposobnost normalnega delovanja debelega črevesja. Ljudje, ki uživajo hitro prehrano, so bolj podvrženi infarktu, diabetesu tipa II in rakavim obolenjem. Uživanje hitre prehrane je povezano tudi s prezgodnjim pojavom artritisa in drugih vnetnih bolezni, saj zakisa telo in zniža zmožnost za presnavljanje sečne kisline iz krvi. Najbolj očitna posledica pretiranega prehranjevanja s hitro prehrano je debelost.  

Če se hitri hrani vseeno ne morete upreti

Zamenjajte manj zdrave jedi hitre prehrane z bolj zdravimi. Namesto hamburgerja si privoščite pusto meso v sendviču, ocvrto ribo nadomestite s sejtanom. Namesto kečapa ali majoneze sendvičem dodajte gorčico. Namesto ocvrtega krompirčka si kot prilogo privoščite veliko skledo solate, ki pa je ne smete začiniti s kremastim prelivom. Izberite preliv, ki vsebuje olje, kis in sol ali pa se prelivu v celoti odrecite. Najboljša izbira za sladico je sadna solata. Načeloma so v nasprotju s torticami dobra izbira tudi sladoledi, kljub temu pa preverite, kaj vsebujejo. Ogromen korak k zdravemu življenju pa boste naredili, če boste s svojega jedilnika za vselej črtali gazirane pijače.

 

Sanda Gajsar





Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

Konkretna pomoč študentom 1
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo? Dali smo...
"POST POLETJU" 6
disqus_user  |  zdravo Ali potrebujete nujno posoji...
"POST POLETJU" 6
disqus_user  |  Pozdravljeni, Ali potrebujete nujno poso...
"POST POLETJU" 6
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo za reševa...
4. TEDx University of Ljubljana 3
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo za plačil...
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK