Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

26.09.2016      23:17
|

Prehranjujemo se lahko na zelo različne načine

  • A- A+

 

Poleg vsejedcev poznamo v današnjih časih zelo različne in raznolike oblike prehranjevanja: laktovegetarijansko prehranjevanje, strogo vegetarijansko, frutarijansko, presno, makrobiotiko, postenje in številne druge.

 

Vegetarijanstvo je zelo raznoliko

Vegetarijanstvo pomeni izogibanje mesu in izdelkom živalskega izvora, kot so usnje, krzno, svila itd. Gre za širok pojem. Vegetarijance ločimo glede na izbor hrane, življenjski slog in svetovne nazore.

Obstaja veliko vrst vegetarijanstva. Osnovne in najbolj razširjene oblike so:

Laktovegetarijanstvo – poleg hrane rastlinskega izvora je dovoljeno tudi uživanje mlečnih izdelkov.

Ovovegetarijanstvo – dovoljeno je tudi uživanje jajc.

Laktoovovegetarijanstvo – dovoljeno je tudi uživanje mlečnih izdelkov in jajc.

Fleksiveganstvo – uživajo predvsem vegansko hrano, občasno, vendar redko tudi mleko, jajca in med, zlasti iz etično in ekološko manj sporne pridelave.

 

Sadjejedstvo

Sadjejedstvo oziroma frutarijanstvo pomeni le uživanje sadežev in plodov, kot so paprike, jajčevci, paradižnik, kumare, oreščke in semena, ne pa tudi živil živalskega izvora, zelenjave in žit.

 

Veganstvo

Pri tem načinu prehranjevanja meso, mleko in jajca niso dovoljena, med le občasno. Etični vegetarijanci se izogibajo vsem izdelkom živalskega izvora (npr. usnje, volna, krzno), prehranski vegani ali popolni vegetarijanci pa živalske izdelke izključujejo le iz prehrane. Okoljsko veganstvo zavrača uporabo živalskih proizvodov ob predpostavki, da je industrijska praksa okolju škodljiva in netrajnostna.

Veganski način prehranjevanja ima nekaj podvrst – najbolj razširjeni načini prehranjevanja so makrobiotični, presnojedski in ayurvedski, ki imajo vsako svoje značilnosti.

 

Makrobiotika

Tisti, ki prisegajo na makrobiotiko, uživajo predvsem polnozrnate žitarice, stročnice, zelenjavo in tradicionalno japonsko hrano. Ni nujno, da so popolni vegetarijanci, dovoljene so tudi ribe.

 

Presnojedstvo

Gre za način prehranjevanja, ki ni nujno vegetarijanski. Hrano se uživa le nekuhano, nepredelano in pogosto organsko. Odvisno je od življenjskega stila. Obsegajo pa izbor surovega sadja, zelenjave, oreškov, semen (vključno s polnovrednimi žiti, npr. gaba riž), jajc, rib (npr. sašimi), mesa (npr. pršut in karpačo) ter nepasteriziranih nehomogeniziranih mlečnih izdelkov (mleko, sir, jogurt iz nepasterizirangea mleka).

 

Nekatere poganjajo le voda in sokovi

Kot zanimivost – obstajajo tudi diharjanci, ki uživajo samo vodo in določene sokove.




Povezave:Student

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Spomladanska utrujenost me ovira pri:





Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

Uredite si tudi dopolnilno zdravstveno zavaro... 1
disqus_user  |  Trenutne cene dopolnilnih zdravstvenih z...
Fizično obračunavanje na študentskih volitvah... 1
disqus_user  |  Zakaj pa je želel zaposleni fotografitat...
Festival ULTRA EUROPE 2
disqus_user  |  compliments for article in this blog www...
Festival ULTRA EUROPE 2
disqus_user  |  compliments for article in this blog www...
Svetovalnica: izmenjava 2
disqus_user  |  Pozdravljeni, vsi vesela navajate svoje...
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK