Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

28.03.2016      21:28
|

Preženimo spomladansko utrujenost

  • A- A+

 

Če ste v teh vse daljših dneh in vse višjih temperaturah nenehno utrujeni, brez volje, zaspani in izčrpani, vas morda daje spomladanska utrujenost.

Številni zoprni spomladni simptomi

Nekateri ljudje so bolj občutljivi na vremenske spremembe kot drugi, spomladi pa pogosto opažajo tudi omotičnost, razdražljivost, glavobole in včasih celo bolečine v sklepih. Vse to so tipični simptomi spomladanske utrujenosti, ki se običajno pojavi konec marca in traja do konca aprila.

Vzroki zanjo sicer še niso v celoti pojasnjeni, najverjetneje pa gre za porušeno hormonsko ravnovesje, nihanje temperatur in slabe zimske razvade. Pogosteje tare ljudi, ki veliko sedijo in se čez leto bolj malo gibajo, imajo povišano težo, starejše in tiste, ki imajo oslabljen imunski sistem. Spomladanska utrujenost običajno poneha po par tednih in zaradi nje navadno ni potreben obisk zdravnika. Zdravniki običajno svetujejo zdravo prehranjevanje in veliko gibanja.

 

Pomlad je pravi čas za post, razstrupljanje in pripravo telesa na lahkotnejšo sezono

Največ lahko naredimo sami, in sicer z vitamini in minerali, ki se nahajajo v sadju in zelenjavi. Pozimi potrebuje naše telo več maščob in ogljikovih hidratov, spomladi pa več beljakovin in vitaminov.

Spomladi telo očistimo s svežimi sadnimi in zelenjavnimi sokovi brez konzervansov, ki vsebujejo aminokisline, rudnine, soli, encime in vitamine. Enodnevni post z zelenjavnimi in sadnimi sokovi pomaga pri hujšanju, spodbuja delovanje naših jeter, razstruplja telo, preprečuje prebavne motnje, krepi imunski sistem, vrača energijo, telo lažje prenaša poletno vročino.

Kitajci priporočajo pitje zelenega čaja in uživanje ginsenga, ki povečuje telesno vzdržljivost in kognitivne sposobnosti.

Naše babice pa so prisegale na šentjanževko, ki odganja brezvoljnost in depresivnost. Zjutraj in zvečer si pripravimo skodelico čaja. Proti izčrpanosti, slabšem psihofizičnem počutju in brezvoljnosti pomaga tudi matični mleček. Uživajte dovolj tekočine, predvsem vode, svežih sadnih in zelenjavnih napitkov ter čajev. Poživila, kot so kava, kakav, kole in energijske pijače, nas poživijo le kratkotrajno.

Utrujenost preženemo tudi  s telesno aktivnostjo.

 

Morda je krivo pomanjkanje hormona sreče

V zimskih mesecih telo porabi vso svojo zalogo hormona serotonina (hormon sreče), katerega proizvodnja je odvisna od sončne svetlobe. Pomanjkanje tega hormona v telesu naj bi občutili prav tako kot izčrpanost. Pomanjkanje sončne svetlobe vpliva tudi na pomanjkanje vitamina D. Raven tega vitamina v sezonskem (zimskem) sadju in zelenjavi ni enaka tisti, ki se nahaja v živilih pomladnih in poletnih dni. Dobro deneta tudi hladen tuš in masaža s ščetko. 

 




Povezave:Student

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

"POST POLETJU" 5
disqus_user  |  Pozdravljeni, Ali potrebujete nujno poso...
"POST POLETJU" 5
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo za reševa...
4. TEDx University of Ljubljana 3
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo za plačil...
MetalDays 2017 zaključen, najavljen MetalDays... 1
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo za plačil...
"POST POLETJU" 5
disqus_user  |  Zdravo, Ali potrebujete nujno posojilo? ...
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK