Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

02.10.2017      11:08
|

S pravo hrano poskrbite za svoje možgane

  • A- A+

 

Pravilna in uravnotežena prehrana je zelo pomembna za zdravje. Vsaka starostna skupina ima določene prehranske zahteve, ki jih mora upoštevati.

Študentje so v času študija še posebej mentalno aktivni, zato morajo poskrbeti tudi za kvalitetno gorivo svojih možganov.

 

Mladi se v glavnem prehranjujejo nezdravo

Raziskave so pokazale, da je prehrana slovenskega prebivalstva nezdrava, kar velja še posebej za mlade. Ne zaužijejo priporočenega števila dnevnih obrokov, imajo neustrezen ritem prehranjevanja, previsoka je energijska vrednost zaužitih obrokov, zaužijejo preveč maščob, na jedilnikih je premalo sadja in zelenjave.

Tudi ponudniki subvencionirane prehrane za študente so dolžni uresničevati smernice zdravega prehranjevanja ministrstva za zdravje in študentom zagotavljati kakovostne obroke z optimalnimi energijskimi in hranilnimi potrebami študentov.

 

Priporočena energijska vrednost kosila za študente

Zaradi posebnih psihofizičnih potreb in zmožnosti vzdrževanja daljše sposobnosti koncentracije je pravilno prehranjevanje študentov zelo pomembno.

Zaradi študijskih obveznosti hitro pozabijo na primerno časovno in količinsko razporejeno prehrano s tremi obroki (zajtrk, kosilo, večerja) ter dvema malicama. Nezdrave prehranjevalne navade povzročajo slabo počutje in slabšo delovno storilnost ter hkrati vplivajo na zmanjšano odpornost organizma, ki je dejavnik tveganja za nastanek kroničnih nenalezljivih bolezni v poznejšem življenjskem obdobju.

Po smernicah zdravega prehranjevanja za študente je priporočena energijska vrednost kosila študentov od 750 do 1050 kcal za moške in od 600 do 840 kcal za ženske. Kosilo naj obsega glavno jed (mesna jed ali zamenjava za meso), škrobno prilogo, zelenjavo ali sadje (zelenjava, kuhana priloga, surova solata ali kompot) in napitek (voda, naravni sok, mlečni napitek, nesladkan čaj). Škrobne priloge, zelenjave in sadja mora biti enkrat več kot glavne jedi.

 

Študentje se vse bolj zavedajo pomena zdrave prehrane

Zdravo prehrano študentov spodbuja tudi Študentska organizacija Slovenije, ki je v sodelovanju s Fakulteto za vede o zdravju Univerze na Primorskem in študentov dodiplomskega študijskega programa Prehransko svetovanje – dietetika in podiplomskega magistrskega študijskega programa Dietetika v okviru projekta „Jem zdravo. Študiram s polno paro!“ izdala brošuro s številnimi zanimivi nasveti za zdravo prehrano študentov. Želijo jih spodbuditi k zdravemu načinu prehranjevanja in motivirati gostinske ponudnike k pripravi in ponudbi zdravih obrokov kosil.

 

Hrana za naše možgane

Med kvalitetna goriva za delovanje možganov spadajo borovnice, ki nevronom v naših možganih omogočajo lažjo in učinkovitejšo komunikacijo. Jagodičje nasploh zagotavlja številne hranilne snovi, ki skrbijo, da možgani nemoteno delujejo. Jabolka so odlična hrana za možgane, saj vsebujejo kverctin, močan antioksidant, ki ščiti občutljive predele možganov, ki so sicer dovzetnejši za poškodbe, ki jih povzročajo škodljivi prosti radikali, zaradi česar lahko posledično pride do upada kognitivnih sposobnosti. Avokado je bogat vir zdravih maščob, ki hranijo možgane.

Velika nihanja glukoze v krvi privedejo do slabše osredotočenosti in pomanjkanja koncentracije. Izberite raje sestavljene ogljikove hidrate, ki so v polnovrednih žitih, kašah, rižu, stročnicah in krompirju ter gomoljčnicah.

Med koristne za možgane med drugim spadajo še sardine in losos. 




Povezave:Student

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

Svetovalnica: izmenjava 3
disqus_user  |  Zaključite finančne skrbi Smo kreditno a...
Konkretna pomoč študentom 1
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo? Dali smo...
"POST POLETJU" 6
disqus_user  |  zdravo Ali potrebujete nujno posoji...
"POST POLETJU" 6
disqus_user  |  Pozdravljeni, Ali potrebujete nujno poso...
"POST POLETJU" 6
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo za reševa...
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK