Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

01.10.2013      10:22
|

Študentje in zdrava prehrana

  • A- A+

 

Pravilna in uravnotežena prehrana je zelo pomembna za zdravje. O optimalni prehrani govorimo, ko dnevna prehrana ustreza zahtevam organizma, tako količinsko kot po sestavi in razmerju hranil.

Temelj zdravega prehranjevanja je pestra in raznolika prehrana

Raziskave so pokazale, da je prehrana slovenskega prebivalstva nezdrava, kar velja še posebej za mlade. Ne zaužijemo priporočenega števila dnevnih obrokov, imamo neustrezen ritem prehranjevanja, previsoka je energijska vrednost zaužitih obrokov, zaužijemo preveč maščob, na jedilnikih je premalo sadja in zelenjave.

Ponudniki subvencionirane prehrane za študente so dolžni uresničevati smernice zdravega prehranjevanja ministrstva za zdravje in študentom zagotavljati kakovostne obroke z optimalnimi energijskimi in s hranilnimi potrebami študentov.

 

Priporočena energijska vrednost kosila za študente

Zaradi posebnih psihofizičnih potreb in zmožnosti vzdrževanja daljše sposobnosti koncentracije je pravilno prehranjevanje študentov zelo pomembno. Upoštevanje smernic zdravega prehranjevanja se skuša danes usidrati že v zgodnjem obdobju odraščanja, a so študenti tista rizična skupina, ki zaradi odhoda iz kraja bivanja in daljše odsotnosti hitro podležejo nezdravi hitri prehrani.

Zaradi študijskih obveznosti hitro pozabijo na primerno časovno in količinsko razporejeno prehrano s tremi obroki (zajtrk, kosilo, večerja) ter dvema malicama. Nezdrave prehranjevalne navade povzročajo slabo počutje in slabšo delovno storilnost ter hkrati vplivajo na zmanjšano odpornost organizma, ki je dejavnik tveganja za nastanek kroničnih nenalezljivih bolezni v poznejšem življenjskem obdobju.

Po smernicah zdravega prehranjevanja za študente (Ministrstvo za zdravje RS, 2008) je priporočena energijska vrednost kosila študentov od 750 do 1050 kcal za moške in od 600 do 840 kcal za ženske. Kosilo naj obsega glavno jed (mesna jed ali zamenjava za meso), škrobno prilogo, zelenjavo ali sadje (zelenjava, kuhana priloga, surova solata ali kompot) in napitek (voda, naravni sok, mlečni napitek, nesladkan čaj). Škrobne priloge, zelenjave in sadja mora biti enkrat več kot glavne jedi.

 

Študenti se vse bolj zavedajo pomena zdrave prehrane

Zdravo prehrano študentov spodbuja tudi Študentska organizacija Slovenije, ki je v sodelovanju s Fakulteto za vede o zdravju Univerze na Primorskem in študentov dodiplomskega študijskega programa Prehransko svetovanje – dietetika in podiplomskega magistrskega študijskega programa Dietetika v okviru projekta „Jem zdravo. Študiram s polno paro!“ izdala brošuro s številnimi zanimivi nasveti za zdravo prehrano študentov. Študente želijo spodbuditi k zdravemu načinu prehranjevanja in motivirati gostinske ponudnike k pripravi in ponudbi zdravih obrokov kosil.

 

In ne pozabite:

  • V hrani uživajte. Če si jedi pripravljate sami, se ob tem zabavajte.
  • Obroki naj bodo pestri in raznoliki, izbira živil raznovrstna.
  • Izogibajte se belemu sladkorju.
  • Zmanjšajte vnos soli, izogibajte se konzerviranim, predelanim in pripravljenim živilom.
  • Ne pozabite na dovolj tekočine, predvsem vode.
  • Ne pretiravajte s kofeinom in z alkoholom.
  • Ne pozabite na dovolj gibanja.
  • Držite se pregovora, da jeste zato, da živite in ne živite zato, da jeste.

Ksenija Glažar




Povezave:Student

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

"POST POLETJU" 5
disqus_user  |  Pozdravljeni, Ali potrebujete nujno poso...
"POST POLETJU" 5
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo za reševa...
4. TEDx University of Ljubljana 3
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo za plačil...
MetalDays 2017 zaključen, najavljen MetalDays... 1
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo za plačil...
"POST POLETJU" 5
disqus_user  |  Zdravo, Ali potrebujete nujno posojilo? ...
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK