Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

06.10.2015      11:14
|

Temeljna načela zdrave prehrane

  • A- A+

 

Smernice zdravega prehranjevanja določa prehranska piramida, ki so jo prvič predstavili pred približno dvema desetletjema.

Leta 2005 jo je nadomestila precej spremenjena MyPyramid, ki poudarja, da je za zdravje potrebno ravnotežje med prehrano in telesno aktivnostjo.

 

Natančnega recepta žal ni

Smernice zdravega prehranjevanja nam pomagajo, da se pravilno odločimo, da uživamo hrano, ki nam dolgoročno ne bo v škodo. A natančnega recepta za zdravo prehranjevanje ni, saj smo med seboj precej različni, tudi po genski zasnovi. Zelo pomembno je tudi okolje, v katerem živimo, pa izpostavljenost stresnim situacijam, svoje doda še fizična aktivnost. Zato raje govorimo o splošnih smernicah zdravega prehranjevanja. Kot zdravo se pojmuje prehranjevanje, ki dolgoročno ne bo imelo škodljivih posledic za naš organizem.

 

Smernice zdravega prehranjevanja na osnovi priporočil Svetovne zdravstvene organizacije

V Sloveniji so na osnovi priporočil Svetovne zdravstvene organizacije (WHO) pripravili 12 splošnih smernic zdravega prehranjevanja v okviru programa CINDI na Inštitutu za varovanje zdravja Republike Slovenije. Te so:

  1. V jedi uživajmo in jejmo redno.
  2. Izbirajmo pestro hrano, vsebuje pa naj več živil rastlinskega kot živalskega izvora.
  3. Izbirajmo raje živila iz polnovrednih žit in žitnih izdelkov.
  4. Večkrat dnevno uživajmo raznovrstno zelenjavo in sadje.
  5. Nadzorujmo količine zaužite maščobe in nadomestimo večino nasičenih maščob z nenasičenimi rastlinskimi olji.
  6. Nadomestimo mastno meso in mastne mesne izdelke s stročnicami, ribami, perutnino ali pustim mesom.
  7. Hrano pripravljajmo zdravo in higiensko.
  8. Omejimo uživanje sladkorja in sladkih živil.
  9. Zaužijmo dovolj tekočine.
  10. Omejimo uživanje alkohola.
  11. Jejmo manj slano hrano.
  12. Bodimo telesno dejavni.

 

Tri do pet obrokov

Redno prehranjevanje obsega tri do pet obrokov na dan. Strokovnjaki priporočajo, da naj raje posegamo po živilih rastlinskega izvora, ki so poleg vitaminov in mineralov bogata še s prehranskimi vlakninami in antioksidanti. Izogibajmo pa se prečiščenemu (rafiniranemu) sladkorju, beli moki in oluščenemu rižu.

Maščobe in sladkor uvrščamo med skrita živila in se nahajajo v mnogih pijačah in sokovih, ki jim je dodan sladkor. Pred uživanjem zato preverimo vsebnost dodanega sladkorja ali še bolje, zamenjamo z živili brez dodanega sladkorja.

 

Pomembno je tudi pitje zadostnih količin tekočine. Organizem potrebuje za normalno delovanje 1,5 do tri litre vode na dan. Na količino vplivajo telesna masa, fizična in športna aktivnost, temperatura in vlažnost zraka, vrsta hrane, ki jo uživamo.




Povezave:Student

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

Tinder in negativnosti družbenega omrežja 2
disqus_user  |  Se strinjam, si pa dal tudi zelo primern...
Tinder in negativnosti družbenega omrežja 2
disqus_user  |  Se strinjam,
IQ test za mačke 1
disqus_user  |  Da sem pravilno predstavim, jaz sem gosp...
Na fakulteti sem in potrebujem svoj bančni ra... 2
disqus_user  |  Spoštovani iskalci posojil Ste v kakršn...
"POST POLETJU" 8
disqus_user  |  Iščete poslovno posojilo, osebna posojil...
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK