Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

11.07.2013      13:34
|

Tesnoba

  • A- A+

 

Tesnoba je stanje neugodja in stresa. Navadno smo tesnobni, kadar smo pod stresno situacijo v prostoru, kjer nam je neugodno, ali pa smo priča določenim situacijam

Kakšni so znaki tesnobe?

Poznamo več vrst tesnobnih napadov. Nekateri se začnejo močno potiti, srčni utrip se poveča. Lahko imamo krče v želodcu, postanemo astmatični ali pa se začnemo dušiti. Nekateri imajo občutke, da bodo izgubili zavest ali izgubili razum.

Pri kateri koli obliki tesnobe so simptomi moreči, delovna sposobnost se vam zmanjša. Lahko tudi dolgoročno poškodujejo vaše zdravje!

 

Kako si lahko preventivno pomagamo?

Med stresom telo hitreje kot normalno porablja hranila, in če jih ne nadomestimo postaja živčni sistem vse bolj in bolj izčrpan. Ker je živčni sistem izčrpan lahko pri ljudeh, ki trpijo tesnobne napade nastopi tesnoba.

Zato je najpomembnejše pravilo, ki nam pomaga premagati tesnobo ali preprečiti njen nastanek zdrava prehrana in zdravo prehranjevanje!

Ljudje, ki so že doživeli tesnobni napad se tudi v času lagodja spominjajo stanja neugodja, ki so ga preživljali ob napadu tesnobe. Večkrat se lahko zgodi, da ti občutki lahko povzročijo depresijo ali pa ponoven napad!

V takem primeru je zelo pomembno, da ne mislimo o nelagodju in premišljujemo o dogodkih, ki nas spominjajo na lepe trenutke!

 

Zauživajte zdravo hrano polno ogljikovih hidratov!

Ljudem, ki so podvrženi tesnobnim napadom se tako stanje neugodja lahko ponovi če se nepravilno prehranjujejo in ne uživajo kompleksnih ogljikovih hidratov! Bogat vir ogljikovih hidratov je polnozrnat pšenični kruh in rjavi riž, ki pomirjata telo.

Pomembno je, da zaužijemo čim več esencialnih maščobnih kislin! Največ esencialnih maščobnih kislin vsebujejo polnovredna žita, oreški, zelenjava in semena stročnic. Za pozitivno razpoloženje je pomembno da zaužijemo čim več aminokisline triptofana.

Za aminokislino triptofan je značilno da pozitivno vpliva in pomirja možgane. Triptofan se v možganih spremeni v serotonin, in deluje na predel možganov, ki so odgovorni za pomirjanje in občutke lagodja. Aminokislino triptofan vsebujejo beljakovinske jedi. Lažje pa se absorbira, če beljakovinske jedi mešamo s hranili bogatimi z ogljikovimi hidrati.

Zelo primerni in priporočljivi kombinaciji sta mleko in keksi ali pa puranji in sirov sendvič!

 

Sprostitev, afirmacije, aromaterapija, zeliščni pripravki, cvetne esence in homeopatija

Poleg pravilnega prehranjevanja si lahko pomagamo pri tesnobi tudi z drugimi stvarmi. Zelo primerna jesprostitev! Poskusite čim bolj in pogosto opravljati telesne aktivnosti in telovaditi. Lotite se kakšne mirne dejavnosti. Stik z zemljo je prav tako zelo sproščujoč. Vrtnarite, poslušajte glasbo ki vas pomirja. Če imate možnost tudi meditirajte!

Afirmacije so tehnike preusmerjanja misli. Kadar začutite da vas tesni takoj preusmerite misli in začnite pozitivno razmišljati! Prav tako je zelo primerna aromaterapija!  Če ste napeti si telo naoljite z eteričnimi olji, zmasirajte ramena, dodajte olja v kopel. Zelo primerni aromi sta perunika in sivka. Odišavljeno vodno paro vdihujte 20 minut.

Priporočljivo je, da pijete zeliščne čaje. Prav posebej dobro na počutje vplivajo bazilika, timijanov jetičnik, kamilica, lipov cvet in meta!

 

Ne izogibajte se situacijam, ki

vam dajejo občutke tesnobe, premagajte jih!

Velik problem večine tesnobnih ljudi je, da se izogibajo prostorom in situacijam, ki jih spravljajo v občutke tesnobe in strahu pred ponovnim napadom tesnobe. Izogibati se začnemo množicam, ljudem s katerimi smo se prej radi družili. Ne maramo zahajati v določene prostore, ki nas spominjajo na tesnobo ali strah.

Pomembno je, da take prepreke premagamo saj lahko s časom popolnoma zapustimo svoje prijatelje in se držimo samo zase. Območje gibanja se nam zmanjša in to sledi v depresije.

Premagajte tesnobo in živite pozitivno!

 

 

Tina Pečan




Povezave:Študent

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

IQ test za mačke 1
disqus_user  |  Da sem pravilno predstavim, jaz sem gosp...
Na fakulteti sem in potrebujem svoj bančni ra... 2
disqus_user  |  Spoštovani iskalci posojil Ste v kakršn...
"POST POLETJU" 8
disqus_user  |  Iščete poslovno posojilo, osebna posojil...
"POST POLETJU" 8
disqus_user  |  zdravo Ali potrebujete nujno posojilo z...
Slovenija dobila prvi magistrici kozmetike 1
disqus_user  |  Financiranje posojilo denarja za rešitev...
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK