Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

02.10.2017      22:59
|

Zdrava prehrana naj postane način življenja

  • A- A+

 

Zdrava prehrana je verjetno ena izmed tem, ki se ji v današnjem času posveča največ pozornosti. A je zanimivo dejstvo, da število prekomerno težkih ljudi, tudi v mlajših starostnih skupinah, in število bolezni, povezanih s prehrano, strmo narašča.

Ni vse le v sadju in zelenjavi. Zdravo prehrano se napačno povezuje le s shujašnjem. Tudi če težav s težo nimamo ali smo zdravi, moramo jesti zdravo in uravnoteženo hrano, da bi še naprej ostali čili in zdravi.

 

Pravila zdrave prehrane so se z novimi raziskavami in dognanji spremenila

Prehranska piramida, sestavljena iz petih skupin živil in s prepovedanimi sladicami na vrhu, se je s sodobnejšimi dognanji spremenila. Vse več strokovnjakov postavlja na prvo mesto vodo. Priporočena dnevna količina je en liter na 25 kg telesne teže. Druga najpomembnejša skupina živil je zelenjava, nato kakovostne maščobe (maslo, olja in mastne ribe). Na četrtem mestu so sadje in škrobna živila v razmerju dva proti ena. Najmanj naj bi pojedli mesa, še manj mesnih izdelkov, zelo malo ali še raje nič pa sladkarij.

Nova prehranska piramida daje prednost raznovrstni zelenjavi, ki jo organizem nujno potrebuje za dobro delovanje in sprotno odstranjevanje kislih presnovkov iz telesa. Kakovostne maščobe nam dajo energijo. Nepogrešljive so pri presnovi v maščobah topnih vitaminov in pomembna sestavina celičnih membran.

Sadje in ogljikovi hidrati so na četrtem mestu. Sadje vsebuje sladkor, ki lahko v telesu povzroči zakisanost. Ogljikove hidrate predstavljajo krompir, žita in izdelki iz njih. Priporočljiva so polnozrnata živila. Prečiščena moka ima znižano hranilno vrednost, tako kot bel sladkor.

Mesa naj bi pojedli malo, še manj mesnih izdelkov. Na samem vrhu sodobne prehranske piramide so slaščice, ki vsebujejo sladkor in transmaščobne kisline, ki jih telo prav nič ne potrebuje, pač pa mu le škodijo.

Mleka in mlečnih izdelkov (izjema je le maslo) v sodobni prehranski piramidi ni.

Ključna sprememba nove prehranske piramide je tudi, da vsebuje vidik telesne dejavnosti za zdravje.

 

Biološka živila

Zdrava prehrana naj temelji na biološko pridelanih živilih in vključuje uporabo (kakovostnih) prehranskih dodatkov. Tudi neprimerna mehanska priprava in termična obdelava lahko bistveno zmanjšata prehransko vrednost živila in antioksidativni potencial v njem.

Pri izbiri živil dajmo prednost lokalno pridelanim, in ne živilom, ki prihajajo iz drugih kontinentov, držav in regij. Najboljša izbira je seveda z lastnega, domačega vrta. Če te možnosti nimamo, pa posegajmo po posebej označeni ekološko oziroma bio pridelani hrani.

 

Bodite pozorni na sestavine in upoštevajte nasvete strokovnjakov

Pomembno je, da se naučite brati etikete na živilih, vendar temeljito, saj na prvi pogled včasih zavajajo. Pazite na vsebnost umetnih snovi, konzervansov, emulgatorjev, E-jev in sladil (manitol, sorbitol, aspartam, ksilitol ...), ki delujejo negativno na zdravje. Če izdelek ne vsebuje sladkorja, še ne pomeni, da ga nima. Sladkor se namreč lahko nahaja tudi v obliki naravnega sladkorja oziroma fruktozi.

Da bi pospešili metabolizem, je treba uživati več manjših obrokov, ki jih razporedimo skozi ves dan. Metabolizem pospešujejo tudi zeleni čaj, kava, začimbe, kot so čili, kajenski poper, cimet, ingver, kakovostne beljakovine. Strokovnjaki opozarjajo tudi na glikemijski indeks pri živilih z ogljikovimi hidrati, uravnotežen izbor kislih in bazičnih živil, izogibanje hidrogenirani rastlinski maščobi (margarine, piškoti, peciva), živalskim maščobam in predelanim oljem. V prehrano dodajte hladno stiskano olivno olje, olje oreščkov makadamia, bučno olje, svetlinovo olje, ribje olje, kokosovo olje. Opozarjajo tudi na prekomerni vnos soli, ki jih v večjih količinah vsebujejo predelani izdelki. 




Povezave:Student

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

Na fakulteti sem in potrebujem svoj bančni ra... 5
disqus_user  |  Pozdravljeni, gospa, Christabel Walter, ...
Na fakulteti sem in potrebujem svoj bančni ra... 5
disqus_user  |  Ponujamo vam ponudbo Finančno financiran...
Razvajanje v toplicah 1
disqus_user  |  Moja žena je s svojimi otroki zapustila ...
Nauči se programiranja z “Innovation Jam Cour... 1
disqus_user  |  Ali potrebujete posojilo? ČE JE ODGOVOR ...
Na fakulteti sem in potrebujem svoj bančni ra... 5
disqus_user  |  zdravo Ali potrebujete nujno posojilo? P...
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK