Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

29.12.2012      8:18
|

Maščobe

  • A- A+

 

•povečujejo obrambne sposobnosti imunskega sistema, •izboljšujejo delovanje srčno-žilnega sistema (pomagajo pri transportu in izkoristku kisika v telesu), •pozitivno vplivajo na hitrost presnove in posledično na izgubo maščobe, •vplivajo na regeneracijo mišičnih celic po treningu, •preprečujejo razgradnjo mišičnega tkiva, ki je glavni porabnik kalorij, •so dober vir v maščobi topnih vitaminov A, D, E, K, •zavirajo vnetne procese v telesu, •uravnavajo krvni tlak

Res je, da niso vse maščobe enake in enako primerne.

KAKO JIH DELIMO?

  1. Nasičene maščobne kisline; pri sobni temperaturi( oz. shranjene v hladilniku) so praviloma v trdem stanju. V največjih količinah jih najdemo v hrani živalskega izvora( maslo, margarina, mast, loj…)
  2. Nenasičene; pa so bolj primerne za zdravje. Nenasičene maščobe so prisotne v rastlinskih oljih, večini oreščkov, oljkah, avokadu in mastnih ribah, na primer v lososu.

                            Poleg nasičenih in nenasičenih maščobnih kislin, pa ločimo še :

  1. Mononasičene maščobe omega 9 pospešujejo presnovo, sodelujejo pri ohranjanju in povečanju mišične mase in hkrati pospešujejo izgorevanje odvečnih maščob. Nahajajo se v v mandljih, lešnikih, olivah in olivnem olju ter avokadu.
  2. Polinenasičene maščobe so nujne maščobe na jedilniku vsakogar, še posebej športno aktivnih ljudi, saj vsebujejo dve izredno pomembni maščobni kislini, in sicer linolensko kislino (omega 3,ki jih najdemo v svetlinovem, lanenem olju,arašidih, ribjem olju,soji) ter linolno kislino (omega 6).

 

ZAKAJ SO (zdrave)MAŠČOBE POMEMBNE?

-povečujejo obrambne sposobnosti imunskega sistema,

-izboljšujejo delovanje srčno-žilnega sistema (pomagajo pri transportu in izkoristku kisika v telesu),

-pozitivno vplivajo na hitrost presnove in posledično na izgubo maščobe,

-vplivajo na regeneracijo mišičnih celic po treningu,

 - preprečujejo razgradnjo mišičnega tkiva, ki je glavni porabnik kalorij,

               -so dober vir v maščobi topnih vitaminov A, D, E, K,

                -zavirajo vnetne procese v telesu,

     -uravnavajo krvni tlak

 

Izvedel/a si nekaj več o maščobah, sedaj si lahko brez slabe vesti privoščiš pest oreščkov ali kakšnega dobrega lososa.

 

Tina Pečan




Povezave:Student

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

Svetovalnica: izmenjava 3
disqus_user  |  Zaključite finančne skrbi Smo kreditno a...
Konkretna pomoč študentom 1
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo? Dali smo...
"POST POLETJU" 6
disqus_user  |  zdravo Ali potrebujete nujno posoji...
"POST POLETJU" 6
disqus_user  |  Pozdravljeni, Ali potrebujete nujno poso...
"POST POLETJU" 6
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo za reševa...
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK