Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

11.02.2013      8:59
|

Miti, povezani s prehrano

  • A- A+

 

V prejšnjem članku smo si ogledali mite o vadbi, v tokratnem pa si oglejmo še mite, povezane s prehrano. Še vedno raje posegate po izdelkih z nizko vsebnostjo maščobe? Se izogibate jajcem, ker vsebujejo preveč holesterola? Morda boste na podlagi naslednjih petih mitov lažje precenili, kaj je res in kaj ne.


1. Maščoba iz hrane redi

To je mit, ki je nastal v začetku osemdesetih let prejšnjega stoletja. Najrazličnejši »fat-free« izdelki oziroma izdelki z malo ali nič maščobe so postali pravi hit, maščobe pa glavni krivec za debelost in druge bolezni. A treba je vedeti, da naše telo potrebuje maščobe vsak dan. Nekatere maščobne kisline imenujemo esencialne, kar pomeni, da jih telo ne more izdelati samo in jih moramo zato zaužiti s hrano. Iz maščobnih kislin se tvorijo hormoni, imenovani prostaglandini, ki vplivajo na številne fiziološke funkcije v našem telesu: uravnavajo srčni utrip in krvni tlak, pomagajo pri pravilnem delovanju imunskega telesa, izboljšujejo učinek inzulina in s tem uravnavanje krvnega sladkorja, nadzirajo raven holesterola in trigliceridov, večajo sposobnost učenja in koordinacije, izboljšujejo razpoloženje in še bi lahko naštevali. Maščob se torej ne smemo bati, pomembno pa je, da ločujemo med dobrimi in slabimi. Izbirajte živila z maščobami, ki so industrijsko nepredelana, torej jajca, rdeče meso (predelani mesni izdelki niso rdeče meso!), avokado, kokos in podobno.

 

2. Jajca in rdeče meso vsebujeta preveč holesterola

Jajc in rdečega mesa se je dolgo držal sloves nezaželenih, če ne že kar prepovedanih živil. Glavni krivec za to je bil vsebnost holesterola v obeh živilih. Če se nekoliko poučimo o holesterolu, ugotovimo, da je ta vsak dan nujno potreben za normalno funkcioniranje našega telesa. Brez holesterola naši možgani ne delujejo pravilno, potreben je za obnovo celic in tvorbo celičnih membran. Naše telo ga vsak dan proizvede približno 3000 mg. Kaj se zgodi, če uživamo holesterol z živili, kot so jajca in rdeče meso? Pri zdravem človeku prične njegova telesna proizvodnja posledično počasi upadati, kar pomeni tudi manjše vrednosti holesterola v krvi. Glavni bum okrog holesterola je povezan s statini, zdravili, ki naj bi zmanjševala njegove krvne vrednosti. Zgovoren je podatek, da so statini eno izmed najbolje prodajanih zdravil … Treba je tudi razlikovati med rdečim mesom  in mesnimi izdelki. Mesni izdelki so industrijsko predelana hrana s precejšnjo vsebnostjo škodljivih snovi, rdeče meso pa je nepredelano, brez dodanih E-jev in soli.

 

3. Diete z nizkim vnosom ogljikovih hidratov niso zdrave

Diete, kot so paleo dieta, ketogena dieta, Atkinsova dieta in podobne zadnja leta vedno bolj pridobivajo na svojem slovesu. Nekateri strokovnjaki jih zaradi velikega vnosa maščob in premajhnega vnosa ogljikovih hidratov močno odsvetujejo. Kot smo že povedali, so maščobe zelo pomemben del našega jedilnika. Zanimivo je tudi dejstvo, da človek v svoj zgodovini večinoma ni poznal žit. Glavni del prehrane naših prednikov je bilo meso živali, ki so jih ujeli ter sadje in zelenjava, ki so jih nabrali. Preobrat se je zgodil pred približno 10.000 leti, ko je prišlo do agrikulturne revolucije in je človek začel vzgajati žita.  Človek je tako, namesto, da bi nabral oziroma ulovil hrano za preživetje, imel na voljo vedno več energijsko bogate in vse bolj predelane hrane.

 

4. Beljakovinski napitki so samo za bodibilderje

Veliko posameznikov je še vedno strah beljakovinskih napitkov. To niso čudodelni praški, po katerih vam zrastejo ogromne mišice. Ste vedeli, da je sirotka kot najbolj priljubljena mlečna beljakovina v teh napitkih tako inenovano superživilo? Konec koncev je sirotka poleg maščob osnovna hrana novorojenčkov. Zanimivo je dejstvo, da ljudje mleku v prahu veliko bolj zaupajo kot sirotki v prahu. Veste, zakaj? Zato, ker je na embalaži mleka v prahu fotografija dojenčka. Glavna razlika med mlekom v prahu in sirotko je v tem, da mleko v prahu vsebuje tudi mlečni sladkor ali laktozo, ki ga številni ljudje ne zmorejo razgraditi zaradi pomanjkanja encima laktaze. Tem ljudem, ki jih je iz leta v leto več, uživanje mleka in mlečnih izdelkov povzroča številne prebavne težave. Sirotkine beljakovine so eden izmed najmočnejših spodbujevalcev imunskega sistema, saj vplivajo na glutation, ki je poleg vitamina C eden izmed najmočnejših antioksidantov v človeškem telesu. Prav tako ugodno vplivajo na hujšanje, oblikovanje telesa in mišično regeneracijo ter prek tega omogočajo pogostejše in intenzivnejše treninge. Poznane so tudi po pozitivnem učinku na srčno-žilni sistem in še bi lahko naštevali.

 

5. Fat burnerji so nujni za uspešno hujšanje

Zaradi želje po čim hitrejši izgubi kilogramov hitro nasedemo oglasom, ki ponujajo »revolucionarne« izdelke, katerih imena velikokrat sploh ne znamo izgovoriti. Resnica je takšna, da nekatere snovi v fat burnerjih lahko pripomorejo k hitrejši izgubi telesne maščobe, a ključna za uspešno hujšanje še vedno ostajata primerna prehrana in vadba. Pogosti so fat burnerji s kombinacijo kofeina, L-karnitina in izvlečka zelenega čaja. Kofein je poživilo, ki je zaradi svojega spodbujanja izločanja maščobnih kislin iz maščobnih zalog zelo priljubljeno pri hujšajočih. L-karnitin transportira maščobne kisline v celične mitohondrije, kjer se uporabijo za energijo. Vsi zelo dobro poznamo močno antioksidativno delovanje zelenega čaja. Njegova druga prednost je pospešitev telesne presnove (poraba kalorij se poveča), sploh v kombinaciji s kofeinom. Deluje tudi diuretično, kar pomeni, da zmanjšuje zastajanje vode v telesu.


Spoznali ste nekaj mitov, na katere boste zagotovo naleteli pri doseganju svojih fit ciljev. Ne pozabite, miti so to, kar pove že njihovo ime – zgolj nekaj, kar kroži med ljudmi, a nima realne osnove. Za uspešno uvajanje sprememb  glede prehrane in vadbe v svoj življenjski slog vam zato priporočamo, da na področju prehrane in vadbe sami pridobite vsaj osnovno znanje ter da pred brezglavim zaupanjem v mite vključite dobršno mero kritičnosti in informacijo preverite s pomočjo zaupanja vrednih virov.

 

Avtor: Uroš Sobočan, www.maxximum.si/




Povezave:Maxximum

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

Tinder in negativnosti družbenega omrežja 2
disqus_user  |  Se strinjam, si pa dal tudi zelo primern...
Tinder in negativnosti družbenega omrežja 2
disqus_user  |  Se strinjam,
IQ test za mačke 1
disqus_user  |  Da sem pravilno predstavim, jaz sem gosp...
Na fakulteti sem in potrebujem svoj bančni ra... 2
disqus_user  |  Spoštovani iskalci posojil Ste v kakršn...
"POST POLETJU" 8
disqus_user  |  Iščete poslovno posojilo, osebna posojil...
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK