Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

15.03.2013      7:20
|

Prehranska dopolnila

  • A- A+

 

Prehranska dopolnila še danes pogosto veljajo za nekaj umetnega, nekaj nenaravnega. Marsikdo jih, nemalokrat zaradi napačnega navajanja medijev, povezuje s prepovedanimi poživili v športu. Vendar pa so lahko prehranska dopolnila koristna, ko z običajno prehrano zaradi različnih vzrokov ne uspemo pokriti vseh potreb po hranilih.

 

Kaj so prehranska dopolnila?

Prehranska dopolnila so skoncentriran vir posameznih, ali kombinacije različnih hranil, ki imajo hranilni ali fiziološki učinek. Glede na sestavo so razdeljena na več skupin. Med glavne spadajo: vitamini in minerali, maščobne kisline, aminokisline, beljakovinski napitki, napitki za pred, med in po vadbi, dopolnila obroka, ploščice, probiotiki, itd. Na voljo so v obliki prahu, paketkov, kapsul, pastil, tablet, ampul, ki so velikokrat oblikovane tako, da se jih lahko uživa v odmerjenih priporočenih količinah.

Vsako prehransko dopolnilo mora imeti posebne oznake. Na embalaži je obvezna navedba »prehransko dopolnilo«, prav tako morajo biti navedena tudi  druga, zakonsko opredeljena opozorila, kot so »Priporočene dnevne količine oziroma odmerka se ne sme prekoračiti.«, »Prehransko dopolnilo ni nadomestilo za uravnoteženo in raznovrstno prehrano.« in »Shranjevati nedosegljivo otrokom.«.

 

Strah pred uporabo je odveč

Zaradi zgrešene povezave med prehranskimi dopolnili in dopingom se jih pogosto drži oznaka, da so nevarna. Medtem ko se med doping uvrščajo večinoma zdravila, katerih zloraba je zdravju škodljiva,  prehranska dopolnila niso zdravila in predstavljajo posebno skupino snovi, ki jo natančno ureja zakonodaja Evropske Unije in z njo usklajeni slovenski predpisi. Njihova sestava in promet sta pod nadzorom pristojnega ministrstva in inšpektorjev.

 

Nepravilna uporaba prehranskih dopolnil

Kljub temu, da so na embalaži vsakega prehranskega dopolnila navedena navodila za uporabo, se pogosto držimo stavka: »več je bolje«, kar pri uživanju dopolnil ni priporočljivo. Ljudje tudi v zmoti pogosto mislimo, da so prehranska dopolnila kompenzacija za sicer neurejeno prehrano oziroma čudežno sredstvo za enostavno izgubo telesne maščobe. To seveda ne drži, saj so, kot sem že omenil, prehranska dopolnila le dopolnilo in ne nadomestilo uravnotežene in raznovrstne prehrane.

 

Komu so namenjena?

Če so bila prehranska dopolnila nekoč uporabljana predvsem s strani športnikov, je danes ravno obratno. Po prehranskih dopolnilih posega vedno več posameznikov, ki namenjajo pozornost svojemu zdravju in dobremu počutju in niso nujno fizično aktivni. Tako danes ni naključje, če v trgovini s prehranskimi dopolnili srečamo dedke in babice s svojimi vnučki, ki so prišli po omega 3 maščobne kisline, vitamine in minerale ali beljakovine sirotke v prahu. Še bolj zanimivo je dejstvo, da so velikokrat zelo poučeni o izdelkih in sestavinah, ki jih kupujejo in uživajo.

 

Za konec

Ne glede na to, ali uživamo prehranska dopolnila ali ne, je zelo pomembna urejena in raznovrstna prehrana. Kadar se odločite za uporabo katerega od prehranskih dopolnil, se o njem predhodno poučite. Naj vas ne bo strah povprašati prodajalca v trgovini, veliko kakovostnih informacij o sestavinah in njihovih učinkih lahko najdete tudi na spletni strani www.maxximum.si. Cena naj ne bo glavno vodilo pri izbiri in nakupu dopolnil. Višja cena še ne pomeni, da gre za boljši izdelek oziroma boljši končni učinek. Izbirajte preverjena prehranska dopolnila, kot so vitaminsko-mineralne formule, maščobne kisline omega 3, beljakovine sirotke v prahu, kreatin in podobne.

 

Uroš Sobočan, www.maxximum.si

 




Povezave:Maxximum

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

Na fakulteti sem in potrebujem svoj bančni ra... 4
disqus_user  |  Ponujamo vam ponudbo Finančno financiran...
Razvajanje v toplicah 1
disqus_user  |  Moja žena je s svojimi otroki zapustila ...
Nauči se programiranja z “Innovation Jam Cour... 1
disqus_user  |  Ali potrebujete posojilo? ČE JE ODGOVOR ...
Na fakulteti sem in potrebujem svoj bančni ra... 4
disqus_user  |  zdravo Ali potrebujete nujno posojilo? P...
Tinder in negativnosti družbenega omrežja 2
disqus_user  |  Se strinjam, si pa dal tudi zelo primern...
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK