Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

22.05.2014      7:26
|

Uporaba prehranskih dodatkov pri aktivnostih na prostem

  • A- A+

 

Pomlad je pred vrati in vse več rekreativcev, ki se pozimi zatečejo v fitnes centre in tako vzdržujejo telesno pripravljenost, se odpravi na svež zrak in sonce. Klic narave je vsekakor veliko močnejši od zaprtih prostorov in soja umetne svetlobe.

Med športniki in rekreativci, ki se ukvarjajo s kolesarjenjem, tekom in drugimi vzdržljivostnimi aktivnostmi, je v preteklosti veljajo prepričanje, da so v njihovi prehrani pomembni le ogljikovi hidrati. Tako je večina športnikov pred vadbo, med njo in po njej uživala velike količine živil z visoko koncentracijo sladkorjev. Naši dedki so uživali žlice sladkorja z malinovim sirupom ali medom, da so imeli dovolj energije, pozneje pa so se začeli pojavljati najrazličnejši ogljikohidratni energijski napitki.

 

Danes je tako na trgu nešteto izdelkov, ki nam omogočijo več energije in vzdržljivosti. Toda kateri dodatki k prehrani so dejansko učinkoviti? Ne samo na papirju, ampak tudi v praksi?

Poskrbimo za dovolj energije

Energijski dodatki, ki jih uživamo med vadbo, služijo nadomeščanju izgubljenih vitaminov in mineralov. Posebnost je njihova sestava, vsebujejo namreč mešanice različnih ogljikovih hidratov: fruktoze, glukoze, različnih oblik škroba in podobno. Katera mešanica je najboljša, morate ugotoviti sami, saj je odziv telesa na različne mešanice različen.

Prehranski dodatki za vzdržljivostne športnike in rekreativce se pojavljajo v različnih oblikah: kot geli, praški, že pripravljeni napitki ali raztopine, šumeče tablete in podobno. Vsaka izmed različic ima svoje prednosti in slabosti. Koliko posameznega dodatka zaužiti, je odvisno od trajanja aktivnosti. Pri aktivnostih, ki trajajo manj kot eno uro, jih ni potrebno dodajati, razen neposredno po aktivnosti.

Pri pripravi napitkov je priporočljivo upoštevati nekaj osnovnih napotkov. Priporočam vam, da je koncentracija sladkorjev v pijači relativno nizka – pijača ne sme biti zelo sladka. Na tak način boste dosegli boljšo hidriranost telesa in se izognili nepotrebnim težavam z želodcem. Izgubljeno tekočino nadomeščajte stalno, ne čakajte, da postanete žejni, takrat dehidracija namreč že nastopi.

Hitra in priročna malica

Ploščice so priročna in hitra malica, ko smo dlje časa zunaj v naravi in si ne moremo privoščiti konkretnega obroka. V osnovi jih delimo na beljakovinske in energijske, razlika je v tem, da beljakovinske vsebujejo nekoliko večji delež beljakovin in manj sladkorja.

Energijske ploščice so pogosto sestavljene iz sadja, žit in raznih vrst sladkorjev. Oskrbijo nas s hitro in dolgotrajno energijo. Vsebujejo malo maščob, beljakovin in vlaknin, zaradi česar so lažje prebavljive.

 

Beljakovinske ploščice, poleg ogljikovih hidratov, vsebujejo tudi beljakovine. Zaradi  višjega deleža beljakovin predstavljajo boljšo izbiro za nadomestilo obroka, saj nas nasitijo za dlje časa, ne povzročijo močnega nihanja ravni krvnega sladkorja in poskrbijo za hitrejšo regeneracijo že med samo aktivnostjo.

Ne pozabite na regeneracijo po aktivnosti

Pomanjkanje beljakovin v prehrani pomeni razpad zdravih celic, saj le-te nimajo dovolj gradnikov za svojo obnovo. To posledično pomeni izgubo fizične moči, večjo izpostavljenost poškodbam in slabo regeneracijo. Če torej želimo hitro regeneracijo, moramo telesu zagotoviti prava hranila v pravilnih razmerjih čim hitreje po končani aktivnosti. Priporočam vam napitek, ki vsebuje kombinacijo ogljikovih hidratov in sirotkinih beljakovin, ki so eden izmed najboljših in najbolj praktičnih prehranskih dodatkov. Ste vedeli, da je sirotka osnovna hrana najbolj nežnega bitja na svetu – novorojenčka? Beljakovine materinega mleka so namreč 60 odstotkov sirotke in 40 odstotkov druge mlečne beljakovine, kazeina.

Regeneracijski napitek si lahko pripravite sami s kombiniranjem ogljikovih hidratov in beljakovin v razmerju približno 3 : 1. Med najboljše vire ogljikovih hidratov spadata maltodekstrin in posebna patentirana formula, ki jo najdemo v izdelku Vitargo®. Kot vir beljakovin pa, kot sem že omenil, za največjo učinkovitost, izberite sirotkine beljakovine.

Seveda so dobra izbira tudi že pripravljene kombinacije ogljikovih hidratov in beljakovin v podobnem razmerju (Maxx GainerEndurox R4Recovery PowderNitro GainMetapure Mass in podobni).

Za konec

Seveda učinek prehranskih dodatkov brez ustrezno urejene osnovne prehrane ne bo viden. Uravnoteženi obroki, ki nam zagotavljajo vsa makro- in mikrohranila, vam naj služijo kot osnova za zdravo življenje. Izbira dodatkov  k prehrani naj bo racionalna in prilagojena vašim potrebam.

Avtor: Uroš Sobočan, www.maxximum.si




Povezave:Maxximum

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

"POST POLETJU" 5
disqus_user  |  Pozdravljeni, Ali potrebujete nujno poso...
"POST POLETJU" 5
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo za reševa...
4. TEDx University of Ljubljana 3
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo za plačil...
MetalDays 2017 zaključen, najavljen MetalDays... 1
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo za plačil...
"POST POLETJU" 5
disqus_user  |  Zdravo, Ali potrebujete nujno posojilo? ...
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK