Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

23.11.2016      7:26
|

Uspešno nad bolečine v vratu in ramenih!

  • A- A+

 
Fotografija 2: Gospod iz Ekvadorja sedi in plete preproge tudi do 12 ur na dan. Kljub dolgotrajnemu sedenju je njegova telesna drža vedno vzravnana (vrat v liniji s hrbtenico, ramena postavljena nazaj, teža pretežno na petah).Fotografija 1: Telesna drža je v naši družbi pogosto sključena (spodvita medenica, ramena in vrat potisnjena naprej, teža na sprednjem delu stopala).

V septembru smo v spletni izdaji revije Študent pisali o treh namigih za pravilno sedenje, danes pa si lahko preberete več o tem, kako lahko preprečite in odpravite bolečine v svojem vratu in ramenskem obroču.

 

Se vam kdaj zgodi, da po dolgih urah sedenja zaznate bolečino v vratu ali med lopaticami? Hrbtenica je sključena, vrat napet, ramenski obroč pa utrujen. Telo se ne počuti več dobro. V takih trenutkih se lahko pogosto zalotimo, da so nam ramena in vrat skozi cel dan uhajala naprej (fotografija 1). Če smo vztrajali, smo se čez dan sicer poskušali držati pokonci in vlekli ramena nazaj, ampak ravno to nam povzroči še več težav in napetosti.

Naša primarna telesna drža je vzravnana in hkrati sproščena. Tako eleganco lahko vidimo v mnogih kulturah po svetu (fotografija 2) in vseh majhnih otrocih. Gokhale metoda nas uči, kako lahko tako držo dosegamo in si jo povrnemo brez večjega napora.

 

Zaokroženje z rameni 

Namesto, da ramena stalno vlečete nazaj z mišicami, raje zaokrožite z vsako ramo posebej in jo sprostite v položaj:

  1. Premaknite eno ramo naprej, navzgor in čim bolj nazaj – toliko kolikor lahko, ne da bi znatno premikali svoje telo.
  2. Nato z občutkom podrsajte svojo lopatico navzdol ob hrbtenici.
  3. Korak 1 in 2 ponovite še z drugo ramo.

 

Ramena se tako usedejo bolj nazaj kot po navadi, pri tem pa ne uporabljate mišic, da bi jih tam zadržali. Svojim rokam s tem omogočate boljši dotok hranil in kisika. Prsnim mišicam, ki so pogosto skrajšane, pa dajete rahel razteg. Zgornji del hrbtenice se z zaokroženjem z rameni zravna in vaša pljuča dobijo več prostora, da lahko polno zadihate.

 

Zaokroženje z rameni lahko naredite večkrat na dan. To storite takrat, ko se spomnite oziroma kadar se zalotite, da so ramena ušla naprej. Dovolj je, da z vsako ramo posebej zaokrožite le enkrat. Pomembno pri tem pa je, da ramen v novem položaju nikakor ne poskušate zadržati z mišicami.

 

Poravnava vratu 

Vrat je del hrbtenice, ki je zelo izpostavljen ukrivljanju in bolečini. Razlog, da je vrat potisnjen naprej v večini leži v postavitvi medenice. V kolikor je medenica spodvita, zgornji del telesa enostavno “vleče” v obliko črke C. Preden se lotite poravnave vratu, je zato zelo priporočljivo, da se najprej pravilno usedete. S tem, ko sedite bolj zravnano, je postavitev vratu nad linijo hrbtenice veliko lažja. Vrat zravnate tako da:

  1. Glavo najprej z občutkom zapeljite nazaj, bolj nad linijo hrbtenice.
  2. Nato zadnji del vratu rahlo podaljšajte, tako da se brada približa navzdol k prsnemu košu. Razteg zadaj v vratu naj bo minimalen, saj je vrat občutljiv. 

Vratna vretenca in medvretenčni diski se z omenjenim premikom glave razbremenijo in mišice v vratu sprostijo.

Z redno uporabo naučenega boste s časom opazili spremembo. Mišice, ki so več let prilagojene na drugačen položaj, potrebujejo obdobje privajanja, v katerem se ene raztegnejo in druge okrepijo. Zato za trajne rezultate vrat zahteva malo več potrpežljivost in vztrajnost. Pri tem je pomembno, da s svojim vratom ravnate z občutkom.

 

Usmeritve za korak naprej 

Za boljši učinek in integracijo naučenega si za konec poglejmo še nekaj usmeritev, ki jih avtorica metode Esther Gokhale prikazuje tudi v svoji knjigi Rešite se bolečin v hrbtu v osmih korakih:

 

  1. Knjige in računalniško tipkovnico postavite bližje k sebi, tako da bodo bolj v dosegu vaših rok. Na ta način lahko preprečite, da bi vaša ramena stalno uhajala naprej v sključen položaj. 
  2. Z vsakim ramenom večkrat na dan zaokrožite nazaj in navzdol. Nekaj globokih vdihov in izdihov bo sprostilo preostalo napetost v ramenih.
  3. Vsakič ko gledate v svojo mobilno napravo, poskusite vrat zravnati in ga držati bolj v liniji s hrbtenico. Namesto gibanja celotne glave, večkrat uporabite gibanje svojih oči.
  4. Za vizualno ponovitev naučenega in več namigov za boljšo telesno držo obiščite spletno stran: http://gokhalemethod.com/videos/gokhale_moment

 

Prijetno in vztrajno uporabo naučenega ter z zdravo hrbtenico v nov dan! 

Sabina Blumauer

 




Povezave:Student

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

Konkretna pomoč študentom 1
disqus_user  |  Prijavite se za hitro in priročno posoji...
Uredite si tudi dopolnilno zdravstveno zavaro... 1
disqus_user  |  Trenutne cene dopolnilnih zdravstvenih z...
Fizično obračunavanje na študentskih volitvah... 1
disqus_user  |  Zakaj pa je želel zaposleni fotografitat...
Festival ULTRA EUROPE 2
disqus_user  |  compliments for article in this blog www...
Festival ULTRA EUROPE 2
disqus_user  |  compliments for article in this blog www...
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK