Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

22.06.2015      13:12
|

"Z mastno hrano nad kilograme"

  • A- A+

BiskvitBiskvit
Fit kuhinjaGG svetujeNagradna igra SukrinSukrin mix

Pogovarjali smo se s Stašo Grom, avtorico facebook strani Fit kuhinja. Na Fit kuhinji se tresejo ocvirki in sveti maslo. Jajca in slanina? Čokoladne torte brez moke in dodanega sladkorja? Da, vse to najdete na strani Fit kuhinja, seveda po načelih LCHF prehrane, s katero se da učinkovito shujšati.

Kaj pomeni LCHF prehrana?

»Kratica LCHF je okrajšava angleških besed low carb, high fat ter pomeni malo ogljikovih hidratov in veliko maščob. Moj mož, diplomirani dietetik Gašper Grom, se tako prehranjuje že nekaj let in v tem času se je aktivno posvetil preučevanju LCHF prehrane, še posebej ketogeni dieti, ki je ena izmed njenih podvrst. Sprva se mi je zdelo nenavadno, saj ta prehrana vključuje precej maščob, tudi nasičenih, a kasneje sem uvidela, da za ne gre le za modno muho in da je teorija o škodljivosti živalskih maščob zastarela. LCHF prehrana ni nič novega, saj so jo poznali že v pradavnini. Gašper se že dolga leta ukvarja s sestavo prehranskih načrtov, zadnje leto pa njegovi jedilniki strankam temeljijo na LCHF načelih. Odziv je neverjeten. Ljudje obeh spolov in vseh starosti so naravnost navdušeni nad učinkom. Tudi taki, ki prej niso mogli shujšati, se LCHF prehrane lahko držijo, izboljša se jim počutje, naenkrat imajo več energije, kilogrami pa se pričnejo topiti.«

SODELUJ V NAGRADNI IGRI!


Kako je videti vaš tipičen dnevni jedilnik?

»Včasih sem prisegala na obilen zajtrk in se trudila zaužiti štiri do pet obrokov dnevno. Od kar pa se prehranjujem po načelih LCHF, mi jutranji obrok ne paše več, pa tudi čez dan zaužijem manj obrokov kot prej, največ tri. Če uživamo ogljikohidratno prehrano, smo nekaj ur po obroku spet lačni, pri LCHF prehrani pa se to ne dogaja in je ekstremna potreba po obroku hrane zelo redka. Telo namreč zelo hitro preklopi na lastne maščobe, če ne dobi energije iz hrane, zato je LCHF način tako učinkovit za hujšanje oziroma vzdrževanje telesne teže. Tudi nihanja energije niso več prisotna. Dan začnem s kozarcem vode in skodelico kave s smetano. Naslednji obrok so ponavadi jajca, pečena na maslu ali ocvirkovi masti, zraven pa pojem nekaj sezonske zelenjave. Mesa ne pojem veliko, uživam ga le nekajkrat na teden, najraje pa izbiram mastne kose, kot so piščančja bedra, svinjska rebra in podobno. Poleg tega uživam ribe, sire in nekatere druge polnomastne mlečne izdelke, oreške, olive, avokado in manjše količine sadja, predvsem jagodičevja. Občasno uživam tudi beljakovinske napitke in nekatere druge izdelke, ki so odlični za pripravo LCHF sladic, pa tudi temni čokoladi in kozarcu rdečega vina se ne odpovem. Lahko bi rekla, da uživam vse, razen živil, ki vsebujejo veliko sladkorja in škroba. O pestrosti jedilnika se lahko prepričate na www.facebook.com/fit.kuhinja, kjer redno objavljam fotografije svojih obrokov.« 

Kako to, da lahko hujšamo ob toliko zaužitih maščobah?

»Logika je preprosta. S tem ko pričnemo uživati več maščob in manj ogljikovih hidratov, naučimo telo za energijo zelo dobro izkoriščati maščobe. Sodoben človek, ki uživa predelano prehrano, bogato z ogljikovimi hidrati, ima to sposobnost zelo okrnjeno. Če uživamo veliko ogljikovih hidratov, se sprošča veliko hormona inzulina, posledično porabljamo manj maščobe za energijo, več pa se je kopiči v zalogah. Problem ogljikohidratnih diet je predvsem v tem, da smo neprestano lačni. Pri LCHF prehrani lakote tako rekoč ni, saj imajo maščobe zelo nasiten učinek, sitost pa je pomembna za to, da lahko vztrajamo pri zastavljeni dieti. Tudi želja po sladki in s škrobom bogati hrani po nekaj časa izgine. Enostavno dobimo kontrolo nad tem, kdaj in koliko jesti, obremenjenost s prehrano pa izgine. Telo nam samo pove, kaj potrebuje.«

 

Kako se je porodila ideja za nastanek facebook strani Fit kuhinja?

»Pravzaprav čisto spontano. Že dolga leta preizkušam številne načine prehranjevanja in ustvarjam dietne jedi ter objavljam recepte na www.maxximum.si. Zadnje leto sem se bolj ali manj usmerila v LCHF prehrano, ki mi zelo ustreza, tako z vidika vzdrževanja telesne teže kot počutja. Nekega večera, bilo je konec februarja 2014, sem pomislila, da bi lahko naredila svojo facebook stran, ki sem jo poimenovala Fit kuhinja. V nekaj dneh sem dosegla več kot 1000 všečkov, danes pa se bližam številki 15.000. Dnevno objavljam recepte, predvsem za sladice brez moke in dodanega sladkorja.«

Na vaši strani so recepti za številne sladice. Najdemo lahko vse od tort in pit do sladoledov, panakot in palačink. Kako vam uspe vse te jedi pripraviti brez moke in dodanega sladkorja?

»Namesto mok iz žit uporabljam mlete mandlje in kokosovo moko, namesto sladkorja pa odlična naravna sladila brez kalorij Sukrin, ki so po okusu, videzu in uporabi zelo podobna sladkorju. Sukrin sladila so brez energijske vrednosti in ne vplivajo na dvig krvnega sladkorja in inzulina. So idealna izbira za vse, ki se izogibajo sladkorju, a se ne želijo odpovedati sladicam. Vse svoje sladice pripravljam izključno s sladili Sukrin. Blagovna znamka Sukrin poleg sladil obsega tudi razmaščene moke iz oreškov ter low-carb mešanice za pripravo kruha, testa za pico in peciva brez glutena in dodanega sladkorja. V prispevku Shujšajte s kruhom in torticami sem opisala, kako si na enostaven način popestrim svojo prehrano z nekaterimi odličnimi prehranskimi izdelki.«

Kaj svetujete tistim, ki se želijo lotiti LCHF prehrane?

»Če nimajo izkušenj s prehrano in dietami v smislu poznavanja živil, njihovih sestavin in hranilne vrednosti, jim svetujem, da pred pričetkom nekaj časa namenijo prebiranju literature ali pa se odločijo za sestavo prehranskega načrta pri        strokovnjaku, ki ima o LCHF prehrani veliko znanja in izkušenj. Kolikor vem, se specifično s to vrsto prehranskega svetovanja dalj časa ukvarja le Gašper Grom. V stik z njim lahko stopijo prek strani www.facebook.com/GasperGromNutrition.»




Povezave:Maxximum

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

"POST POLETJU" 5
disqus_user  |  Pozdravljeni, Ali potrebujete nujno poso...
"POST POLETJU" 5
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo za reševa...
4. TEDx University of Ljubljana 3
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo za plačil...
MetalDays 2017 zaključen, najavljen MetalDays... 1
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo za plačil...
"POST POLETJU" 5
disqus_user  |  Zdravo, Ali potrebujete nujno posojilo? ...
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK