Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

10.01.2013      7:52
|

Zdrav duh v zdravem telesu

  • A- A+

 

Pregovor, ki je poznan marsikomu od nas. Toda, kdaj smo zares zdravi? Ko se počutimo v redu? Ko smo v novih kopalkah videti čudovito? Ko nam zdravnik pove, da so naši krvni izvidi v mejah normale?

Če se malo poglobimo v zgoraj zapisan pregovor, lahko ugotovimo, da se odgovor na naše vprašanje skriva v pregovoru samem. Zdrav DUH v zdravem TELESU, torej ravnovesje našega mentalnega in telesnega zdravja. In kako doseči to ravnovesje? Z dieto? Z vadbo v fitnes centru? Odgovor je: z vsem skupaj. Z uravnoteženo prehrano, gibanjem, odnosom do življenja in do vsega živega in neživega okrog nas.

 

Gibanje je zelo pomemben dejavnik našega vsakdana. Z gibanjem ostajajo naši sklepi prožni in gibljivi, zaradi gibanja počasneje izgubljamo mišično maso in hitreje preoblikujemo telo, boj z odvečnimi kilogrami postane enostavnejši. Z gibanjem pa tudi, poleg naštetih očesu vidnih telesnih sprememb, ohranjamo pozitiven odnos do življenja, saj nam daje občutek, da z malo vloženega truda lahko marsikaj dosežemo. Mladi se športa lotevajo zaradi želje po lepšem videzu in boljši fizični pripravljenosti, starejši zaradi zdravstvenih zapletov, ki se začnejo, ko smo enkrat v srednjih letih.

 

Šport danes je postal modna muha. Različne športne panoge zagovarjajo vsaka svojo miselnost. V športu se obračajo ogromne količine denarja. Tekmovalnost pogosto narekuje večji zaslužek zaradi višje uvrstitve in ne želja po izpopolnjevanju iz tekme v tekmo. Multinacionalke nas bombardirajo s svojimi blagovnimi znamkami in izdelki.

 

Toda šport je nekaj preprostega. Za aktivno življenje potrebujemo veliko manj, kot si predstavljamo. Zamenjava avtomobila za obisk trgovine s kolesom lahko pomeni že nekaj kakovostnih minut, namenjenih našemu zdravju. Tudi vadba doma ali v fitnes centru ni noben bav bav. Mišljenje, kot na primer, da ženske z vadbo z utežmi hitro pridobijo na mišični masi in da moškim mišice zrastejo čez noč, je seveda neresnično. Resda je vsak začetek težaven, toda sčasoma vsakdo enostavno pade v rutino. Šport oziroma gibanje je namreč osnovna potreba človeka, da ostane čil in zdrav skozi vse življenje.

 

Za vsak dan aktivno telo, sposobno samoobnovitve poleg gibanja potrebujemo tudi kakovostno prehrano. Danes zelo pogosto slišimo »nimam časa za kuhanje« ali »nimam časa jesti v miru«. Ali vstajanje eno uro prej po navadi za pripravo obrokov za čez dan res pomeni konec sveta? Ali res nimamo dnevno vsaj eno uro časa, da ga namenimo našemu zdravju? Zdravje in dobro počutje sta namreč neposredno povezana z našimi prehranskimi navadami. Preskakovanje obrokov, obilne porcije predelane hrane s praznimi kalorijami, uživanje hrane pred televizorjem ali za računalnikom, kjer izgubimo občutek za to, koliko hrane smo že zaužili, raznorazne diete, ki povečini vodijo v začaran krog boja z nihanjem kilogramov, vse to je le nekaj modernih prehranskih pojavov, ki pa našemu telesu naredijo več škode kakor koristi.

 

Toda kaj je uravnotežena prehrana? Danes slišimo, da jajca in rdeče meso nista več na prepovedanem seznamu, po drugi strani pa da preveliko uživanje sadja ni ravno zdravo, čeprav so nas dolga leta učili drugače. Prehranska dopolnila so postala del našega vsakdana, toda ali jih dejansko znamo uporabljati? Kakšne so njihove koristi in zakaj imamo o njih velikokrat napačno predstavo? Nobena hrana ni dobra in ne slaba. Vsako živilo ima svoje prednosti in slabosti. Težava je preveliko uživanje hrane, ki nam je takoj na voljo, in premalo gibanja. Nekoč nismo šli po kilogram jabolk v najbližji trgovski center. Sami smo se peš odpravili v sadovnjak, splezali na drevo in si utrgali sveže jabolko. Človek se je moral gibati, da je prišel do hrane.

 

Vsak izmed nas lahko že danes veliko naredi za svoje zdravje. Vsaka majhna sprememba na bolje verjetno ne bo opazna iz danes na jutri, toda vsak vložen trud v naše zdravje se nam bo obrestoval na dolgi rok. Da bi bili vaši koraki proti boljšemu zdravju, počutju in posledično lepšemu videzu telesa lažji, vam bo ekipa Maxximuma v prihodnjih prispevkih s pomočjo nasvetov o prehrani in vadbi ter z odgovori na zastavljena vprašanja, stala ob strani. Z našimi videopredstavitvami vam bomo pokazali, kako pravilno izvajati vaje za celotno telo, kako na preprost način ostati gibljiv in aktiven skozi celo leto. Predstavili vam bomo, kakšne so naše prehranjevalne navade danes in kakršne bi naj bile. Objavili bomo tudi nekaj preprostih receptov za pripravo zdrave sladice, hitre večerje ali malice za v šolo ali službo. Vsekakor pa bomo v vsakem zapisu poskrbeli tudi za kanček motivacije, ki jo, kakor tudi odgovore na vaša vprašanja, lahko vedno najdete tudi na Maxximum forumu.

 

Avtor: Uroš Sobočan, www.maxximum.si




Povezave:Com/forum/

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

Tinder in negativnosti družbenega omrežja 2
disqus_user  |  Se strinjam, si pa dal tudi zelo primern...
Tinder in negativnosti družbenega omrežja 2
disqus_user  |  Se strinjam,
IQ test za mačke 1
disqus_user  |  Da sem pravilno predstavim, jaz sem gosp...
Na fakulteti sem in potrebujem svoj bančni ra... 2
disqus_user  |  Spoštovani iskalci posojil Ste v kakršn...
"POST POLETJU" 8
disqus_user  |  Iščete poslovno posojilo, osebna posojil...
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK