Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

22.11.2016      13:47
|

Športna aktivnost in zdravje pozimi

  • A- A+

 

Kako preživeti zimo s čim manj dnevi bolniškega staža? Povsem izključiti tveganje bolezni ni mogoče, vendar sta nam tek in druga športna aktivnost na prostem pri tem v veliko pomoč.

Ob razmišljanju o tem, katero obliko športa bi gojili pozimi, se nam verjetno misli najprej ustavijo pri tipičnih zimskih športih, torej športih, ki praviloma v toplejšem delu leta sploh ne pridejo v poštev. To so smučanje, deskanje na snegu (bordanje), tek na smučeh, drsanje in tako naprej. Gre za čudovite športe, ki nam omogočajo neverjetno lepa doživetja v naravi. Tek na smučeh je lahko zimska alternativa za tek. Njegova prednost v primerjavi s tekom pa je še v tem, da pri njem aktivno uporabljamo in razvijamo mišice zgornjega dela telesa. Nekaj otroškega veselja si lahko pričaramo s sankanjem. Pri tem lahko izbiramo med prostimi variantami, lahko se odpravimo na urejena sankališča. Nekaj skrbi za varnost niti pri takih spominih na otroštvo ni odveč, zato je treba imeti vsaj približno predstavo o terenu, kamor se odpravljamo sankat (to velja seveda tudi za prosto smučanje in deskanje).

Tek v naravi
Tek v naravi je v mislih večine namenjen športnemu udejstvovanju v toplejšem delu leta. Vendar se mu pozimi ni treba odreči, seveda ob nekaj pogojih. Če bi se sredi najhujše zime nenadoma odločili prekiniti nekajletno tekaško nedejavnost in se z vso močjo zagnali ven ob temperaturi pod lediščem v poletni športni opremi, bi najverjetneje to odločitev kmalu bridko obžalovali. Pametnejša strategija je, da tek gojimo vse leto in se tako organizem lahko sproti prilagaja na nižanje zunanje temperature. Ob tem se morajo istočasno prilagajati tudi naša športna oblačila. Pozimi naj bodo večslojna, zelo koristna je uporaba aktivnega perila (najbolj znan, zelo kakovosten proizvajalec je Craft). Odveč ne bodo niti prilagojene kapa in rokavice (tudi te je v specializiranih prodajalnah mogoče dobiti v materialih, prilagojenih športni aktivnosti). Primerna naj bo tudi tekaška obutev. Tek naj bo počasnejši, med njim se ne ustavljajmo. Mirne duše lahko del poti tudi prehodimo. Če uporabljamo merilnik srčnega utripa, je pomembno edino, da se držimo ciljnega območja srčnega utripa, ne glede na obliko aktivnosti (tek ali hoja) – dosežemo enak rezultat. O uporabi merilnika srčnega utripa bi seveda lahko nastal celoten članek, vendar več o tem kdaj drugič (če ste nestrpni, je obilo informacij o tem na strani www.tekac.si). Ko pridemo domov, se je priporočljivo takoj stuširati s toplo vodo in se preobleči. Koristi tudi kakšen topel napitek. Za tek izberimo toplejši del dneva. Tako nam tek tudi pozimi lahko nudi veliko užitkov. Celo več, zaradi lepe zimske pokrajine ima lahko še dodaten čar.

Savna je zakon

Veliko koristnih učinkov prinaša tudi obisk savne. Obiskovanje savne blagodejno vpliva na krvni obtok, odstranjuje strupe iz telesa, v času izvajanja pospešuje srčni utrip in prebavo. Redni obiski savne povečujejo odpornost na tako imenovana zimska obolenja (zlasti prehlade) in pomagajo pri astmi in bronhialnih obolenjih. Blagodejni učinki obiska savne trajajo približno teden dni, zato je priporočljiv obisk v tedenskih intervalih.

Kaj še?

Dobra podpora organizmu v zimskem obdobju je tudi ustrezna prehrana z obilo sadja in zelenjave ter dovolj tekočine, najbolje navadne vode. Zdravniki ugotavljajo tudi, kar je morda za nekatere presenetljivo, da je eden izmed najpomembnejših dejavnikov pri preprečevanju bolezni osebno zadovoljstvo. Odnos do sebe močno vpliva na naš imunski sistem. Skrb za telo in dušo na vseh ravneh bo torej v zimskem obdobju (in tudi sicer) bistveno pripomogla k trdnemu zdravju.

Blaž Božnar




Povezave:Tekac

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

Konkretna pomoč študentom 1
disqus_user  |  Prijavite se za hitro in priročno posoji...
Uredite si tudi dopolnilno zdravstveno zavaro... 1
disqus_user  |  Trenutne cene dopolnilnih zdravstvenih z...
Fizično obračunavanje na študentskih volitvah... 1
disqus_user  |  Zakaj pa je želel zaposleni fotografitat...
Festival ULTRA EUROPE 2
disqus_user  |  compliments for article in this blog www...
Festival ULTRA EUROPE 2
disqus_user  |  compliments for article in this blog www...
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK