Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

03.12.2012      13:50
|

Neprestana utrujenost in brezvoljnost

  • A- A+

 

Se sredi dneva počutiš kot da ravnokar vstal/a ali pa da si prejšnji dan počela nekaj zelo fizično napornega?

Ve­li­ko­krat se zgo­di, da ste iz­čr­pa­ni brez pra­ve­ga raz­lo­ga. Prejš­njo noč ste si pri­voš­či­li več kot dovolj dolg po­či­tek ali celo še več kot ponavadi  , a nič ne po­ma­ga

Tu je nekaj izmed razlogov oz. rešitev, ki ti  bodo pojasnili ta neprijeten občutek, ki ti obremenjuje normalno funkcioniranje v vsakdanjem življenju.

Žeja oz dehidracija

Utrujenost je eden izmed ključnih znakov pomanjkanja tekočine. Verjetno si že slišal stavek, da ko občutiš žejo si že iz­gu­bi­li 1 do 2 od­stot­ka te­le­sne te­ko­či­ne. Ko ta de­lež pade na 3 odstot­ke, bo­š za­ču­ti­li, da so ti upa­dle fi­zič­ne spo­so­bno­st. Zato imej­ ved­no pri roki ste­kle­ni­co vode. Po­pij­  je osem ko­zar­cev na dan ozi­ro­ma ustrez­no več, če veli­ko te­lo­va­di­š.

Tema (temna soba,pisarna...)
Večina od nas, na žalost, ne dela v razkošni pisarni z velikimi okni. Običajno se moramo sprijazniti s pregrajenimi prostori ali z umetno osvetljenimi veleblagovnicami, ki nas počasi spreminjajo v premikajoče se mrliče. Učenje ob majni svetilki ali celo lovljenju še zadnjih žarkov svetlobe. Pomanjkanje
svetlobe povzroča kinkanje, še zlasti sredi popoldneva, ko te notranja ura sporoča, da je čas za počitek, namesto da bi bili pripravljeni na miselne podvige. Tako da le hitro prižgi svetilko, ko je to potrebno( tako tudi ne obremenjuješ svojih oči).

Nepravilna prehrana(preveč ogljikovih hidratov)

Tisti, ki jedo samo hra­no, bo­ga­to z oglji­ko­vi­mi hi­dra­ti in rev­no z be­lja­ko­vi­na­mi - jedo deni­mo samo špa­ge­te, kruh, sad­je in so­la­te - po­na­va­di omed­li­jo prej kot tisti, ki se prehranjujejo bolj premišljeno.

Oglji­ko­vi hi­dra­ti pov­zro­ča­jo spro­šča­nje se­ro­to­ni­na, ke­mič­ne sno­vi, ki na telo učin­ku­je pomirjujoče. Be­lja­ko­vi­ne spod­bu­ja­jo tvor­bo do­pa­mi­na, ki ima na­spro­ten uči­nek.

Ni vam tre­ba zmanj­ša­ti skup­ne ko­li­či­ne oglji­ko­vih hi­dra­tov ali po­ve­ča­ti ko­li­či­ne be­lja­ko­vin v svo­ji pre­hra­ni (oglji­ko­vi hi­dra­ti naj bi tako ali tako bili glav­na se­sta­vi­na urav­no­te­že­ne pre­hra­ne, več­ina iz­med nas pa uži­va tudi ve­li­ko be­lja­ko­vin). Pa­zi­te samo na ustrez­no raz­mer­je.

 

Premalo železa
Pomanjkanje železa se največkrat pokaže pri osebah, ki zaužijejo premalo mesa ali pa imajo na splošno slabe prehranjevalne navade. Slabokrvnost zaznamuje majhna koncentracija rdečih krvnih celic (eritrocitov), nanjo pa lahko med drugim nakazujejo tudi simptomi kot so bleda koža, občutek telesne slabosti, konstantna utrujenost, pretirana zadihanost med telesno aktivnostjo, nespečnost, pogosti glavoboli, omedlevica, močno razbijanje srca ali razdraženost v počutju. Pogost znak pomanjkanja železa so tudi krhki nohti ter ranice v ustni votlini ali na kotičkih ustnic. Hrana , ki ti bo pomagala izboljšati kri in poskrbela za dovolj velik vnos železa; rdeče meso, rdeča pesa, suhe marelice, morski sadeži,sezamovo seme, alge...

Če si se prepoznal/a v katerem izmed zgoraj naštetih ˝simptomov˝sedaj veš , kaj je vzrok nenehni utrujenosti. Opozarjam pa te lahko, da je nenehna utrujenost lahko znak katere izmed drugih bolezni.




Povezave:Student

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

Tinder in negativnosti družbenega omrežja 2
disqus_user  |  Se strinjam, si pa dal tudi zelo primern...
Tinder in negativnosti družbenega omrežja 2
disqus_user  |  Se strinjam,
IQ test za mačke 1
disqus_user  |  Da sem pravilno predstavim, jaz sem gosp...
Na fakulteti sem in potrebujem svoj bančni ra... 2
disqus_user  |  Spoštovani iskalci posojil Ste v kakršn...
"POST POLETJU" 8
disqus_user  |  Iščete poslovno posojilo, osebna posojil...
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK