Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

15.04.2015      21:25
|

Okrepimo si imunski sistem

  • A- A+

 

Imunski sistem obsega obrambne mehanizme našega telesa, ki se borijo proti različnim boleznim. Naš organizem je vsakodnevno izpostavljen raznim bakterijam, virusom in kemikalijam, ki ga slabijo, zato se ne more bojevati proti sovražnikom in lahko zbolimo. Slabijo ga tudi razne slabe navade, kot so kajenje, pomanjkanje spanca, nepravilna prehrana, dolgotrajno jemanje antibiotikov, stres, težko fizično in mentalno delo itd. Simptomi oslabljenega imunskega sistema so utrujenost, okužbe, razna vnetja, alergijske reakcije, počasnejše celjenje ran, kronična driska, glivice, herpes itd. Kako pa ga lahko okrepimo?

 

Zelo pomembna je zdrava in uravnotežena prehrana

Uživanje nekakovostne hrane povzroči, da smo bolj dojemljivi za okužbe. Da bi ostali zdravi, moramo jesti kakovostne proteine, dobre maščobe in probiotike. Najdemo jih predvsem v ribah, morskih sadežih, mesu, mlečnih izdelkih in žitaricah. Za krepitev imunskega sistema je pomembna hrana bogata z vitaminom C, to so paprika, brokoli, agrumi, grenivke, limone, mandarine in pomaranče ter kislo zelje. Strokovnjaki priporočajo uživanje tega sadja ob vsakem obroku, da se vitamin C sprošča v organizem počasi. Ker se glavnina celic imunskega sistema nahaja v črevesju, je priporočljivo uživati probiotike. To je skupen naziv za določene bakterije, ki ugodno vplivajo na zdravje in imunski sistem, najbolj splošno znane so vrste Lactobacillus in Bifidobacterium, ki uravnavajo črevesno floro. Pomembni pa so tudi antioksidanti, ki prav tako krepijo imunski sistem in nevtralizirajo škodljive proste radikale. Najdemo jih v sadju, rumeni, rdeči in oranžni zelenjavi, črnem vinu, temni čokoladi in zelenem čaju.

 

Gibanje na svežem zraku, spanje in pozitivno razmišljanje

Stari rek se ne glasi kar tako „zdrav duh v zdravem telesu“. Poleg tega, da razmigamo mišice in celo telo, na nas blagodejno vplivajo v naravi tudi sončni žarki, ki vsebujejo vitamin D. Zvečer pa je potrebno dovolj spanja. Še posebej dragocene so ure pred polnočjo, ki štejejo dvojno. Izogibati se moramo stresu oziroma ga sproti obvladovati. Negativna čustva, stres in skrbi slabo delujejo na imunski sistem in zdravje. Če boste pozitivno gledali na svet in vsakodnevne obveznosti obvladovali pozitivno, boste težje zboleli. Telo in psiha sta močno povezana. Pomaga poslušanje glasbe in pa druženje s prijatelji. Da so družabni ljudje veliko bolj zdravi od samotarjev, so potrdile tudi mednarodne raziskave.

 

Razstrupljanje telesa, savnanje ter primerna oblačila

Poskrbite tudi za primerna oblačila in obutev. Stari pregovor pravi, „kapa glavo čuva“ in „bolezen pride po stopalih“, si lahko razlagamo z izgubami toplote preko glave in stopal, če nismo primerno obuti in oblečeni. Kape in klobuki tako niso le modni dodatek.

Dvakrat letno je za ohranjanje zdravja priporočljivo razstrupljanje telesa, ki nas osvobodi strupov, ki se nakopičijo v telesu po uživanju hrane polne pesticidov in hormonov, preveč mesa, sladkorja in drugih rafiniranih živil, onesnaženega okolja, kajenja, pitja alkohola. Detoksikacija je proces čiščenja strupov iz organizma, saj ti slabijo imunski sitem in povečajo tveganje, da zbolite. Pri čiščenju strupov sodelujejo ledvice, jetra in črevesje. Detoksikacija pa je dobra tudi za mentalno zdravje, saj zmanjšuje tesnobo in posledice prevelikega stresa. Privoščite si savno, ki pomaga pri odpravljanju stresa, čisti in pomlajuje kožo, celi organizem, pomaga pri hujšanju, izboljša elastičnost arterij, niža krvni tlak in pomaga pri boleznih srca in ožilja.

Matej Glažar




Povezave:Student

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

"POST POLETJU" 5
disqus_user  |  Pozdravljeni, Ali potrebujete nujno poso...
"POST POLETJU" 5
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo za reševa...
4. TEDx University of Ljubljana 3
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo za plačil...
MetalDays 2017 zaključen, najavljen MetalDays... 1
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo za plačil...
"POST POLETJU" 5
disqus_user  |  Zdravo, Ali potrebujete nujno posojilo? ...
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK