Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

13.09.2014      11:49
|

Postenje za boljše fizično in psihično počutje

  • A- A+

 

Post oziroma postenje je prostovoljna krajša ali daljša popolna vzdržnost od hrane. Pri večini postov »užijemo« le svež zrak in vodo oziroma razredčene sadne ali zelenjavne soke. Za razliko od diet govorimo o postu takrat, ko zaužijemo le 300 do 400 kalorij na dan, kar je veliko manj kot pri raznih dietah za zmanjšanje telesne teže, kjer zaužijemo vsaj 1200 do 1500 kalorij dnevno. Postenje lahko izvajamo dokler je v našem telesu dovolj hranljivih rezerv za vzdrževanje življenja in normalno delovanje vseh vitalnih funkcij. Nanj prisega vse več ljudi, predvsem zaradi zdravstvenih razlogov, želje po manjši teži ali boljšem splošnem počutju. Vendar se je pred dlje trajajočim postom potrebno prej posvetovati z zdravnikom.

 

Potek postenja

Postimo se lahko različno dolgo in na več načinov. Priporočljiv je enotedenski post, enodnevni post vsak teden ali tridnevni post vsak mesec, enkrat letno pa naj bi opravili daljši post.

Med postom lahko delamo normalno, priporočljivo je vsakodnevno gibanje. S športno dejavnostjo zaradi srčne mišice, ki dela le s polovično zmogljivostjo, ne smemo pretiravati. Priporoča se še savnanje, joga, meditacija ali kakšna druga oblika sproščanja. Potrebno je pogostejše tuširanje, saj se nam skozi kožo izločajo strupi. Čez dan je potrebno popiti vsaj 2.5 do 3 l tekočine, ki odplakne nakopičene odpadne in strupene snovi.

 

Načini postenja

Poleg klasičnega posta, kjer uživamo le vodo, poznamo več različnih načinov posta, ki se med seboj razlikujejo po vrsti dovoljene hrane  kot npr:

-       postenje s čaji in sokovi: to je najpogostejša oblika posta, uživamo surove ali prekuhane razredčene sadne in zelenjavne sokove, z medom oslajene zeliščne čaje in veliko vode, prebavila so zelo razbremenjena

-       postenje s sokovi iz zdravilnih rastlin: s sokovi iz svežih korenin, listov, cvetov oziroma plodov zdravilnih rastlin brez kemičnih dodatkov ali alkohola

-       postenje s sadjem in zelenjavo: dovoljene so tudi različne vrste presne ali hitro dušene zelenjave, dnevno lahko zaužijemo približno en kilogram sadja ali zelenjave

-       postenje z juhami: juha z ovsenimi kosmiči, zelenjavne juhe

-       postenje s sirotko: dnevno užijemo do liter in pol sirotke iz posnetega mleka

-       postenje z mlekom in žemljami: uživamo stare žemlje in mleko itd.

 

Kaj se dogaja v telesu med postom

Med prehranjevanjem se v naših jetrih in mišicah kopiči energija v obliki glikogena. Med postom se telo prehranjuje z glikogenom, nato pa začne porabljati nabrane maščobne zaloge v telesu. Ko so porabljene maščobne zaloge, se sproži proces stradanja. Velike količine tekočine, ki jo je potrebno zaužiti, odplavljajo nesnago, ki se je nalagala v žilah, sklepih, mehkih organih in kosteh. Med postom se telo očisti, večina notranjih organov miruje, predvsem prebavila, ostali organi pa delajo z zmanjšano močjo. Po približno štirih dneh postenja se začnejo čistiti jetra in ledvica. Po postenju se nam izboljša tudi koža, ki postane bolj sijoča, napeta in čvrsta. Znak čiščenja telesa je lahko neprijeten zadah iz ust in močno obložen jezik, ki ga je potrebno čistiti.

Občasni post ne škodi zdravju, seveda če ne trpite za bulimijo ali anoreksijo.  Zdrav človek visok 1,7 metra, ki tehta 70 kilogramov in ima približno 15 kg maščobnih zalog, se lahko v povprečju posti do 40 dni. V primeru postenja za več kot en dan se je kljub temu priporočljivo posvetovati z zdravnikom.

 

Pozitivni vplivi postenja

Raziskave so pokazale, da s postenjem lahko znatno izboljšamo zdravstveno stanje, okrepimo odpornost, zavremo staranje možganov, znižamo krvni tlak, preprečimo sladkorno bolezen,  možgansko kap in srčne bolezni itd. Očisti se večina naših notranjih organov, koža postane napeta in sijoča. Vendar post ni zdravilo. Namen posta je le samoobnavljanje in samopomlajevanje našega telesa.

Še posebej dobro dene po dlje trajajočih praznikih z veliko sladkih in mastnih pregreh.

Matej Glažar




Povezave:Student

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

Slovenija dobila prvi magistrici kozmetike 1
disqus_user  |  Financiranje posojilo denarja za rešitev...
Svetovalnica: izmenjava 3
disqus_user  |  Zaključite finančne skrbi Smo kreditno a...
Konkretna pomoč študentom 1
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo? Dali smo...
"POST POLETJU" 6
disqus_user  |  zdravo Ali potrebujete nujno posoji...
"POST POLETJU" 6
disqus_user  |  Pozdravljeni, Ali potrebujete nujno poso...
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK