Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

27.03.2017      10:45
|

S pomladjo pride tudi spomladanska utrujenost

  • A- A+

 

Pomlad je čas, ko se narava prebuja, začne cveteti, vse daljši dnevi nas vabijo ven. Vendar se marsikdo počuti slabo oziroma utrujeno – pravimo, da ga daje spomladanska utrujenost.

Simptomi so brezvoljnost, zaspanost in izčrpanost. 

 

Pogostejša je pri manj aktivnih ljudeh

Številni spomladi opažajo omotičnost, razdražljivost, glavobole in včasih celo bolečine v sklepih. Vse to so tipični simptomi spomladanske utrujenosti, ki se običajno pojavi konec marca in traja do konca aprila. Čeprav vzroki zanjo še niso v celoti pojasnjeni, pa gre najverjetneje za porušeno hormonsko ravnovesje, nihanje temperatur in slabih zimskih razvad. Pogostejša je pri tistih, ki so manj aktivni in se manj gibljejo, imajo povišano težo, pri starejših in tistih, ki imajo oslabljen imunski sistem. Ponavadi poneha po nekaj tednih. Zdravniki običajno svetujejo zdravo prehranjevanje in veliko gibanja.

Morda je krivo pomanjkanje hormona sreče, saj telo v zimskih mesecih porabi vso svojo zalogo hormona serotonina (hormon sreče), katerega proizvodnja je odvisna od sončne svetlobe, kar občutimo kot izčrpanost. Pomanjkanje sončne svetlobe vpliva tudi na pomanjkanje vitamina D.

 

Post in razstrupljanje

Pomlad je pravi čas za post, razstrupljanje in pripravo telesa na lahkotnejšo sezono. Veliko pripomoremo z vitamini in minerali, ki se nahajajo v sadju in zelenjavi. Spomladi potrebuje naše telo več beljakovin in vitaminov, pozimi pa več maščob in ogljikovih hidratov.

Dvakrat letno je priporočljivo za ohranjanje zdravja razstrupljanje telesa, ki nas osvobodi strupov, ki se nakopičijo v njem po uživanju hrane, polne pesticidov in hormonov, preveč mesa, sladkorja in drugih rafiniranih živil, onesnaženega okolja, kajenja, pitja alkohola ... Detoksikacija je proces čiščenja strupov iz organizma, saj slabijo imunski sitem in povečajo tveganje, da zbolite. Pri čiščenju strupov sodelujejo ledvica, jetra in črevesje. Detoksikacija pa je dobra tudi za mentalno zdravje, saj zmanjšuje tesnobo in posledice prevelikega stresa. Privoščite si savnoki pomaga pri odpravljanju stresa, čisti in pomlajuje kožo, celi organizem, pomaga pri hujšanju, izboljša elastičnost arterij, niža krvni tlak in pomaga pri boleznih srca in ožilja.

 

Pomagajo razni smutiji

Spomladi telo očistimo s svežimi sadnimi in zelenjavnimi sokovi brez konzervansov, ki vsebujejo aminokisline, rudnine, soli, encime in vitamine. Enodnevni post z zelenjavnimi in sadnimi sokovi pomaga pri hujšanju, spodbuja delovanje naših jeter, razstruplja telo, preprečuje prebavne motnje, krepi imunski sistem, vrača energijo, telo lažje prenaša poletno vročino.

Brezvoljnost in depresivnost odganja šentjanžev čaj. Proti izčrpanosti, slabšem psihofizičnem počutju in brezvoljnosti pomaga tudi matični mleček. Uživajte dovolj tekočine, predvsem vode, svežih sadnih in zelenjavnih napitkov ter čajev. Poživila, kot so kava, kakav, kole in energijske pijače, nas poživijo le kratkotrajno. Na izčrpanost blagodejno vpliva tudi telesna aktivnost.




Povezave:Student

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

"POST POLETJU" 2
disqus_user  |  Ali mislite, da boste dobili posojilo? R...
"POST POLETJU" 2
disqus_user  |  Zdravo, Prijavite se za hitro in priroč...
Konkretna pomoč študentom 1
disqus_user  |  Prijavite se za hitro in priročno posoji...
Uredite si tudi dopolnilno zdravstveno zavaro... 1
disqus_user  |  Trenutne cene dopolnilnih zdravstvenih z...
Fizično obračunavanje na študentskih volitvah... 1
disqus_user  |  Zakaj pa je želel zaposleni fotografitat...
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK