Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

18.01.2017      11:52
|

Savna ima številne pozitivne učinke na zdravje

  • A- A+

 

Beseda savna izvira iz finskega jezika in pomeni manjši prostor z visokimi temperaturami, kjer smo izpostavljeni delovanju vročega suhega zraka ali pare, kar izmenično ohlajajo z mrzlo vodo, snegom ali ledom.

Čisti telo, preprečuje prehladna obolenja, regulira obtok, stabilizira krvni pritisk in je nasploh zelo zdrava. Blagodejne učinke savnanja so poznali že stari Rimljani, ki so savne koristili tudi kot prostor za neformalno sestankovanje, prijateljevanje, druženje, sproščanje in zabavo.

 

Savna čisti telo, sprošča mišice, osvežuje duha in um

Med savnanjem se pospeši delovanje ledvic, ki izločajo strupene in odpadne snovi, pregretje telesa pa povečuje imunsko odpornost. Povečuje nam energijo in zmanjšuje stres. Povečana celična energija pripomore k zdravljenju tkiva in uničuje viruse, tumorje in toksine. Vročina širi pore na koži, povečuje cirkulacijo krvi, kar spodbudi dovajanje kisika v celice. Poleg znoja se izločata preko kože še mlečna in sečna kislina. Redna uporaba savne v koži ponovno oživi naravne procese in tako pospeši razstrupljanje telesa.

Odsvetuje se ljudem z resnimi zdravstvenimi težavami, kot so motnje krvnega obtoka,  previsok ali prenizek krvni tlak, okvare srca in ožilja, tuberkuloza, epilepsija, rak, kožne bolezni ipd.

 

Poznamo več vrst savn

Pri suhih savnah je relativna zračna vlažnost do 80 %, temperatura pa se giblje okrog 45 °C. Sem spadajo finska savna  (najbolj razširjena oblika savne, temperatura: 80 – 100 °C, vlažnost: do 30 %), bio savna (blaga oblika finske savne; temperatura: 45 – 55 °C, vlažnost: 50 – 60 %), zeliščna (posebnost je izparilni lonec z zelišči, iz katerega izparevajo eterična olja; temperatura: 45 – 65 °C, vlažnost: 50 – 70 %), solna (sol kot material, s katerim se oblagajo stene savne, pa tudi tla, osvetlitev in dekoracija je lahko iz soli, največkrat se uporablja himalajska kristalna sol; temperatura: 60 – 80 °C, vlažnost: 35 – 55 %), bioenergetska (posebna izvedba savne z valovanjem naravnih energij na telo, z dodanimi elementi naravnih kristalov in mineralov; temperatura: 60 – 80 °C, vlažnost: 35 – 50 %), savna v zemlji ali Mala savna (posebna oblika savne z ekstremnim temperaturnim režimom, gre za samostojen prostostoječ objekt vkopan v zemljo, segreva se s pečjo; temperatura: do 110 °C, vlažnost: 3 - 6 %).

Parne kopeli pa temeljijo na uparjanju vode in izpustu v prostor. Vodna para telo razstruplja in povzroča izločanje škodljivih ostankov presnove. Temperature so zmerne, vlažnost pa visoka. Pogosto jih kombinirajo z vdihovanjem naravnih eteričnih olj in zelišč. Temperatura je med 45 – 60 °C, vlažnost pa 85 – 100 %. Posebna različica je solna parna kopel (sol in para) in blatna kopel (vsak obiskovalce sedi v svojem prostoru, blatne obloge).

Vse bolj razširjene so infrardeče kabine. Temperatura je tu nižja, od 40 do 60 °C, vlažnost zraka pa največ do 50 %. Infrardeče sevanje je vrsta energije, ki ogreva v procesu konverzije. Človek jo zaznava kot toploto. S tem se telo prične segrevati od znotraj navzven.

 

Pravila savnanja

V savni se nikoli ne smemo zadrževati več kot 30 minut naenkrat. Najboljši čas je zjutraj in pred spanjem. Pred savnanjem je priporočljivo spiti vodo. Po uporabi savne se oprhajte, a nikoli z vročo vodo, izognite se uporabi mila, znoj operite s pomočjo krtače ali gobe za tuširanje ter se z njo dobro zdrgnite po telesu. Nato spijte še kozarec mineralne vode, si privoščite počitek in tako celicam omogočite, da v miru izločijo strupe.

Savno se obiskuje v več ciklih: segrevanje, potenje, umivanje in ohladitev. Število ponovitev in trajanje posameznega obiska je odvisno od našega počutja. Del procesa savnanja je tuširanje, poleg higienskih razlogov hladna prha služi kot odlično sredstvo za hitro ohladitev. 




Povezave:Student

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

Na fakulteti sem in potrebujem svoj bančni ra... 1
disqus_user  |  Vi potrebujete posojilo? Ste v finančni ...
"POST POLETJU" 1
disqus_user  |  Ponudba za posojila. Dober večer, Sem r...
Uredite si tudi dopolnilno zdravstveno zavaro... 1
disqus_user  |  Trenutne cene dopolnilnih zdravstvenih z...
Fizično obračunavanje na študentskih volitvah... 1
disqus_user  |  Zakaj pa je želel zaposleni fotografitat...
Festival ULTRA EUROPE 2
disqus_user  |  compliments for article in this blog www...
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK