Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

19.03.2015      20:53
|

Spomladansko prebujenje s sezonsko superhrano

  • A- A+

 

Po dolgi hladni zimi prinese pomlad bogastvo sadja in zelenjave. Z domačimi superživili si okrepimo imunski sistem, pripomoremo k boljšemu splošnemu počutju in preženemo spomladanske nevšečnosti.

 

Superhrana

Med superživila uvrščajo strokovnjaki razna semena, oreške, sadje, zelena živila, zelišča, nekatera živila živalskega izvora (na primer losos), alge, matični mleček in drugo. Ta tako imenovana superhrana ima obilo koristnih vplivov na naše zdravje in preprečuje številne bolezni, ki so posledica nezdravega načina življenja.

 

Sezonska živila, ki jih je priporočljivo uživati v tem letnem času

Pa poglejmo nekatera pomladna superživila. Prva je mlada čebula, ki nudi našemu telesu številne hranilne snovi. Bogata je z antioksidantom kvercetinom, ki deluje kot antihistaminik. Znižuje krvni tlak, ščiti pred srčnimi obolenji in velja za eno najmočnejših protirakavih snovi. Pomaga tudi pri izgubljanju odvečnih kilogramov, saj vsebuje alicin, ki spodbuja sitost.

Spomladi se začenja sezona belušev, nizkokalorične zelenjave, ki je prava zakladnica mineralnih snovi, vlaknin in vitaminov. So odličen vir folne kisline, v njih so vitamini A, K, B, C in E, železo, baker, mangan, kalij, holin, cink, magnezij in selen. Zaradi velikih količin inulina pomagajo pri zaprtju in prebavnih težavah.

Ne smemo pozabiti jagod, ki so odličen vir folne kisline in vitamina C, vsebujejo pa tudi rastlinske fenole, ki zmanjšujejo tveganje za nastanek raka in bolezni srca. Jagode veljajo za eno najboljših živil za zdravje srca in ožilja. Tudi jagode pomagajo pri izgubi teže, saj imajo nizko energijsko vrednost, pospešujejo presnovo in zmanjšujejo apetit.

 

Vsestranske koprive

Spomladi poženejo znova koprive. Najboljši čas za nabiranje in uživanje je zato ravno spomladi. Uporabimo jih lahko sveže, posušimo, pri kuhi, za solate, pripravo polivk in drugo. Dario Cortese priporoča, da vršiček rastline z dvema ali tremi pari listov previdno odtrgamo, liste nekajkrat pogladimo na spodnji strani v smeri vrha, nato pa koprivo povaljamo med dlanema. Na ta način ne peče. Pri kuhanju vode, v kateri so se kuhale, ne odlijemo, saj je bogata z rudninskimi snovmi. Že babice so cenile koprivni čaj iz posušenih ali svežih kopriv, ki velja za učinkovitega, enostavnega odganjalca pomladne utrujenosti in nerazpoloženja. Učinkuje pa tudi pri vneti ustni votlini, angini, preveliki količini sladkorja v krvi in aftah.

 

Regrat, prava bomba vitaminov

Regrat, prava vitaminska bomba in izjemen vir rudnin, je splošno krepčilo, ki spodbuja delovanje jeter in drugih žlez, pripomore k boljši prebavi in presnovi ter pospešuje razstrupljanje. Po zaspani, utrujajoči zimi dobesedno okrepi telo. Liste uporabljamo z raznimi dodatki za solato. Starejši listi so nekoliko bolj grenki in trdi. Uporabljamo ga tudi za pripravo juh, omak in sveže stisnjenih zelenjavnih sokov ali smoothijev, kot polivko za testenine in drugo. Uporabimo lahko tudi neodprte socvetne popke, ki jih lahko jemo surove, v solati, vložimo v kis, skuhamo in zabelimo. 

 

Nad pomladne alergije z vitaminom C

Pomlad je tudi čas raznih alergij s kihanjem, zamašenim nosom, srbečimi očmi, nahodom, utrujenostjo. Alergija je preobčutljivost imunskega sistema, ko je oseba preveč občutljiva na snovi, ki jih drugi normalno prenesejo. Spomladi so pogoste blage alergije, ki povzročajo rdeče oči, srbenje in izcedek iz nosu, ekceme in druge nevšečnosti. Te simptome lahko zmanjšamo z vitaminom C, ki krepi imunski sistem. Najdemo ga v citrusih, črnem ribezu, ohrovtu, rdeči in zeleni papriki, brokoliju, vodni kreši, cvetači, peteršilju, zelju, zeleni, špinači, breskvah, beluših, melonah, čebuli, fižolu, grahu. Alergijske odzive zavira tudi kvercetin, ki ga najdemo v agrumih, čebuli, česnu, jabolkih, paradižniku, brokoliju, solati, stročnicah, jagodah in vinu.

Alergije pa omilijo tudi nenasičene maščobne kisline omega 3.




Povezave:Student

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

"POST POLETJU" 5
disqus_user  |  Pozdravljeni, Ali potrebujete nujno poso...
"POST POLETJU" 5
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo za reševa...
4. TEDx University of Ljubljana 3
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo za plačil...
MetalDays 2017 zaključen, najavljen MetalDays... 1
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo za plačil...
"POST POLETJU" 5
disqus_user  |  Zdravo, Ali potrebujete nujno posojilo? ...
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK