Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

28.11.2012      7:59
|

Superživila

  • A- A+

 

Na trgovskih policah je na voljo vse več superživil. Kaj sploh so in kaj pomenijo?

Vir mladosti in zdravja

To so rastline, ki rastejo na rodovitnih, neokrnjenih predelih sveta, njihovi plodovi niso predelani, zaradi česar ostajajo naravni. Uporabljajo se kot naravna rešitev za številne zdravstvene težave. Bogata so z antioksidanti, ki krepijo naš imunski sistem in zavirajo proste radikale. Superživila so torej živila, ki nam obljubljajo večno mladost in trdno zdravje.

Vendar je treba biti pozoren, saj trgovci pod tem imenom prodajajo tudi vse več antioksidantov in drugih prehranskih dopolnil, ki nastajajo z veliko poseganja v naravo in niso naravni izdelki.

Nekateri jim očitajo, da gre za živila, ki izvirajo iz tujih kultur in daljnih dežel, zato naše telo nanje encimsko ni pripravljeno.

 

Najbolj priljubljena superživila

Zelo priljubljene so goji jagode, ki rastejo na zaščitenih območjih Mongolije in Tibeta, kjer so jih zeliščarji uporabljali že pred šest tisoč leti. Rdeče posušene jagode, podobne rozinam, vsebujejo petstokrat več vitamina C kot pomaranče in drugo sadje, bogate pa so tudi z vitamini A, B1, B2, B6 in E ter antioksidanti. Izboljšujejo vid, ščitijo jetra, krepijo imunski sistem, izboljšujejo pretok krvi, zavirale naj bi celo rast rakavih celic ter zniževale raven glukoze in holesterola v krvi. Po tradicionalni kitajski medicini naj bi jih uživali surove, v čaju, kot dodatek k juham ali v obliki soka.

V sam vrh superživil sodijo alge, zlasti klamatske alge, ki vsebujejo veliko več hranil kot druge vrste alg. Naravna oblika mineralov v koloidni obliki je tudi v himalajski, tibetanski ali ajurvedski soli.

Zlate ali inkovske jagode izvirajo iz perujskih Andov, kjer uspevajo na mineralno bogati prsti. Telo ščitijo pred učinki stresa, pospešujejo prekrvavitev, krepijo imunski sistem, razstrupljajo telo, pospešujejo prebavo in nižajo raven holesterola v krvi.

Iz Mehike izvirajo semena chia, ki so jih radi uporabljali že Azteki. So bogat vir omega 3 maščobnih kislin, magnezija, beljakovin in vlaknin. Pospešujejo prebavo in imajo nizek glikemični indeks. Z vsakodnevno uporabo naj bi pridobili več energije, vitaminov, mineralov, beljakovin in vlaknin ter antioksidantov. Semena je najbolje namočiti v jogurt, mleko ali sadne napitke.

Zelo zdrava je presna čokolada, izdelana pri temperaturi do 40 ºC, iz surovega kakava. Taka ohrani vitamine, minerale in antioksidante. Surova kakavova zrna so najbolj koncentriran vir antioksidantov, vsebujejo jih kar enaindvajsetkrat več kot zeleni čaj.

Zelo priljubljeno superživilo je voda iz mladega kokosovega oreha, ki vsebuje veliko kalija in drugih mineralov. Obenem je eden najboljših naravnih virov elektrolitov. Pitje soka iz mladega kokosovega oreha naj bi bilo enakovredno transfuziji krvi.

Med superživila spadajo tudi razne gobe. Japonska in kitajska goba imenovana svetlikava pološčenka ali reiši ima skorajda čudežne učinke na zdravje. Redno uživanje okrepi naše telo in ga povrne v naravno ravnovesje, izboljšuje prekrvavitev in poskrbi za trdnejši imunski sistem. Uporabljajo jih za zdravljenje tesnobe, visokega krvnega tlaka, hepatitisa, bronhitisa, nespečnosti in astme. Bogate so z vitamini in minerali, zato jim pravijo tudi gobe nesmrtnosti.

Cenjena so tudi zelena superživila (aloje vera, morske alge, pšenična in ječmenova trava), ki imajo najvišjo koncentracijo lahko prebavljivih hranil, pospešujejo porabo maščob ter vitaminov in mineralov, ščitijo in zdravijo telo. Molekula klorofila je zelo podobna molekuli krvi, zato se ob uživanju teh živil pospeši nastajanje hemoglobina v krvi.

Med superživila spadajo še koren mace, camu camu, kokosovo olje, sadeži noni, ginseng in druga.

 

Ksenija Gider




Povezave:Student

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

"POST POLETJU" 5
disqus_user  |  Pozdravljeni, Ali potrebujete nujno poso...
"POST POLETJU" 5
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo za reševa...
4. TEDx University of Ljubljana 3
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo za plačil...
MetalDays 2017 zaključen, najavljen MetalDays... 1
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo za plačil...
"POST POLETJU" 5
disqus_user  |  Zdravo, Ali potrebujete nujno posojilo? ...
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK