Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

26.09.2016      21:54
|

Tudi smernice zdrave prehrane se spreminjajo

  • A- A+

 

Pravila zdrave prehrane so se z novimi raziskavami in dognanji spremenila.

Le kdo ne pozna prehranske piramide s prepovedanimi sladicami na vrhu. Sodobnejša prehranska piramida je nekoliko spremenjena, sladice pa so še vedno nezaželene.

 

Stara prehranska piramida

Prehranska piramida, kot so nas učili dolga desetletja, je sestavljena iz petih skupin živil. Največji delež zavzemajo  kruh, žito in žitni izdelki, krompir in kaše, sledita sadje in zelenjava, nato pa mleko, mlečni izdelki ter meso, mesni izdelki in ribe. Živila z veliko maščob in sladkorjev, ki so na vrhu piramide, naj bi pojedli zelo malo.

Z novejšimi dognanji to piramido nekateri strokovnjaki opuščajo.

 

Nova prehranska piramida

Vse več strokovnjakov postavlja na prvo mesto vodo. Priporočena dnevna količina je en liter na 25 kg telesne teže. Druga najpomembnejša skupina živil je zelenjava, nato kakovostne maščobe (maslo, olja in mastne ribe). Na četrtem mestu so sadje in škrobna živila v razmerju dva proti ena. Najmanj naj bi pojedli mesa, še manj mesnih izdelkov, zelo malo ali še raje nič pa sladkarij.

Nova prehranska piramida daje prednost raznovrstni zelenjavi, ki jo organizem nujno potrebuje za dobro delovanje in sprotno odstranjevanje kislih presnovkov iz telesa. Kakovostne maščobe nam dajo energijo. Nepogrešljive so pri presnovi v maščobah topnih vitaminov in pomembna sestavina celičnih membran.

Sadje in ogljikovi hidrati so na četrtem mestu. Sadje vsebuje sladkor, ki lahko v telesu povzroči zakisanost. Ogljikove hidrate predstavljajo krompir, žita in izdelki iz njih. Priporočljiva so polnozrnata živila. Prečiščena moka ima znižano hranilno vrednost, enaka kot bel sladkor.

Mesa naj bi pojedli malo, še manj mesnih izdelkov. Na samem vrhu sodobne prehranske piramide so slaščice, ki vsebujejo sladkor in transmaščobne kisline, ki jih telo prav nič ne potrebuje, pač pa mu le škodijo.

Mleka in mlečnih izdelkov (izjema je le maslo) v sodobni prehranski piramidi ni.

Ključna sprememba nove prehranske piramide je tudi, da vsebuje vidik telesne dejavnosti za zdravje.

 

Biološko pridelana živila

Zdrava prehrana naj temelji na biološko pridelanih živilih in vključuje uporabo (kakovostnih) prehranskih dodatkov in »polnovredne« oblike postenja. Tudi neprimerna mehanska priprava in termična obdelava lahko bistveno zmanjšata prehransko vrednost živila in antioksidativni potencial v njem.




Povezave:Student

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Spomladanska utrujenost me ovira pri:





Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

Uredite si tudi dopolnilno zdravstveno zavaro... 1
disqus_user  |  Trenutne cene dopolnilnih zdravstvenih z...
Fizično obračunavanje na študentskih volitvah... 1
disqus_user  |  Zakaj pa je želel zaposleni fotografitat...
Festival ULTRA EUROPE 2
disqus_user  |  compliments for article in this blog www...
Festival ULTRA EUROPE 2
disqus_user  |  compliments for article in this blog www...
Svetovalnica: izmenjava 2
disqus_user  |  Pozdravljeni, vsi vesela navajate svoje...
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK