Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

15.09.2014      8:31
|

Zdravje je bogastvo!

  • A- A+

 

Znano je, da veliko število študentov ne skrbi najbolje za zdravo prehrano, posledično imajo prekomerno telesno težo kot izgovor za „zdravilo“ proti živčnosti pred izpiti pa tu in tam prižgejo še cigareto.

Kljub temu da se s takimi slabimi navadami sreča večina študentov, se je potrebno zavedati, da so prav te slabe navade istočasno tudi dejavniki tveganja za razvoj kroničnih srčnožilnih bolezni, kar pomeni možnost, da pride do kapi – srčne ali možganske. Veliko študentov se sooča tudi s posebno boleznijo, ki ji pravimo sezonsko psihosomatsko obolenje, ki nastopi v času izpitov, pogosto pa zaradi menjave življenjskega okolja pride tudi do stresa.

 

Najboljši nasvet za bodoče študente

Morate se zavedati, da selitev v drug kraj in druženje z drugimi ljudmi ne pomeni, da morate svoje življenje popolnoma spremeniti. Še vedno počnite vse, kar ste počeli v domačem kraju. Ko boste študentje, pa se obremenjujte samo s stvarmi, ki se tičejo študentov. Ne nalagajte si nepotrebnih dodatnih dejavnosti, saj preobremenjenost z delom lahko pripelje do stresa. Stres pomeni, da se nam poveča adrenalin. Srce nam bije hitreje, močneje se potimo in pritisk nam naraste. To lahko vodi do bolečine v trebuhu in do težav s prebavo. Take težave pa nam med izpiti ali učenjem čisto nič ne olajšajo počutja.

 

MOTNJE HRANJENJA SO PRI ŠTUDENTIH ZELO POGOSTE

Veliko študentk se namesto s študijskimi obveznostmi obremenjuje s svojim videzom. Kljub temu da so vitke, si ne morejo pomagati, da ne bi mislile, da so predebele. Nenehna misel na vitko linijo pripelje do tega, da študentke zbolijo. Kmalu pride do odmikanja od ljudi, do hude krivde takoj po zaužitju hrane, do nezadovoljstva s samim seboj. Opisano početje je značilno za motnje hranjenja, ki jih lahko razdelimo na tri glavne bolezni: bulimija nervoza, anoreksija nervoza in tako imenovano prenajedanje. Ne smemo pa pozabiti tudi na študente, saj ima motnje hranjenja tudi vse več moških predstavnikov.

ANOREKSIJA NERVOZA in BULIMIJA NERVOZA

Za osebe pri katerih lahko opazimo, da želijo zmanjšati telesno težo, kljub temu da že imajo minimalno telesno težo, je čas za preplah in sum anoreksije. Za ljudi s to boleznijo je značilno tudi to, da težave s premajhno telesno težo zanikajo in da imajo zelo intenziven strah pred pridobivanjem telesne teže. Z besedo bulimija pa označujemo stanje, ko se oseba dobesedno baše z enormno količino hrane potem pa sama povzroči bruhanje, se pretirano posti, pretirano telovadi, se pretirano klistira in podobno. 

Tako pri anoreksiji kot tudi pri bulimiji lahko nastopita dva tipa. Za prvi tip je značilno,da bruhanje sprožamo sami, pri drugem tipu pa se bruhanje sproža samo od sebe.

KOMPULZIVNO PRENAJEDANJE

Tudi tukaj govorimo o prenajedanju s hrano. Oseba s to boleznijo se v določenem času, npr. v roku ene ali dveh ur nažira s hrano, ki je zdrava oseba v enakih okoliščinah nikakor ne bi mogla zaužiti v tako velikih količinah. Oseba izgubi nadzor nad samo seboj, ne more nadzorovati količine hrane, ki jo stlači v usta, prav tako ne nadzira hitrosti hranjenja (oseba se nažira in prehitro je). Osebe s to boleznijo se ne poslužujejo pretiravanja pri telovadbi, postenja in ostalih metod, ki so značilne za bolnike, ki imajo bulimijo.

Za osebe, ki imajo motnjo hranjenja je značilno, da jih drugi dojemajo kot izjemno srečne osebe. Precej časa so nasmejani in nihče ne opazi, da imajo težave. Za študente s to motnjo je značilno, da za njih mislimo, da nimajo težav z učenjem in koncentracijo, a je to daleč od resnice. Telo je večinoma tako izčrpano zaradi pomanjkanja hrane, da to močno vpliva na mentalno sposobnost. Nemalokrat so obveznosti študenta prezahtevne za izčrpano telo in pride do pavziranja, slabih ocen ali celo do prekinitve študija.

Da bi se študentje izognili tem boleznim, je potrebno nekaj storiti že precej časa pred študijem. Na starših je, da otroke dobro vzgajajo. Vsak starš mora otroka vzgojiti tako, da mu bo skozi odraščanje jasno, da se mora ceniti, ne glede na to, kako je videti. Sami študentje pa se morajo zavedati, da je vedno dobro izražati svoja čustva in jih ne tiščati v sebi, včasih je potrebno prisluhniti samemu sebi in ne poslušati kritik družbe,  pridobiti pa si je potrebno tudi znanja o zdravi prehrani in uravnovešeni  telesni teži. Predvsem pa je pomembno, da se imate radi in se sprejmete takšne, kot ste.

 

Tjaša Ruparčič

 




Povezave:Student

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

"POST POLETJU" 7
disqus_user  |  zdravo Ali potrebujete nujno posojilo z...
Slovenija dobila prvi magistrici kozmetike 1
disqus_user  |  Financiranje posojilo denarja za rešitev...
Svetovalnica: izmenjava 3
disqus_user  |  Zaključite finančne skrbi Smo kreditno a...
Konkretna pomoč študentom 1
disqus_user  |  Ali potrebujete nujno posojilo? Dali smo...
"POST POLETJU" 7
disqus_user  |  zdravo Ali potrebujete nujno posoji...
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK