Odpuščanja zaradi koronavirusa po Evropi

Priznati si moramo, da nas je koronavirus popolnoma presenetil. Naše zdravstvo, gospodarstvo in tudi politika niso bili pripravljeni na tak šok. Sedaj, ko se karantene počasi razpuščajo, pa se je začela ocenjevati škoda. Mnoga podjetja so primorana zmanjšati delovno silo.

Letalske družbe, turistična industrija in modna industrija

British Petroleum je v e­-pošti, ki jih je prejel vsak zaposlen, objasnil, da bo zaradi pomanjkanja povpraševanja po bencinu, ki ga je povzročil koronavirus, začel proces odpuščanja 10.000 zaposlenih. To odpuščanje naj bi večinoma doletelo pisarniške službe znotraj podjetja.

Slika prazne bencinske postaje
10.000 delovnih mest.

Tudi modna znamka Mullberry ne bo ubežala odpuščanju delavcev. Pričakujejo, da bodo morali odpustiti vsaj 25 % svoje delovne sile. Koronavirus je še posebej dotolkel letalske družbe, ki imajo popolno izgubo zaradi karantene.

British Airways, Easyjet, Virgin Atlantic, Scandinavian Airlines in Ryanair doživljajo hudo krizo in zato je odpuščanje za njih edina opcija (oziroma vsaj tako trdijo). Skupno bo tako odpuščenih 27.500 delavcev iz letalskih družb. Enako slabo se godi evropskemu izdelovalcu letal Airbus. V maju naj bi že začeli z odpuščanji, kar 10.000 delavcev naj bi končalo na cesti.

Slika treh potniških letal v zraku
Skupaj 27.500 delovnih mest.

Nemško turistično podjetje Tui napoveduje, da bo zaradi prepovedi potovanj in turističnih obiskovanj moralo odpustiti vsaj 8.000 zaposlenih. Odpuščanja se bodo zgodila kljub marčevskemu posojilu 1.8 milijarde evrov nemške vlade.

Avtomobilska indrustrija in industrijsko inžinerstvo

Konglomerat Thyssenkrupp, ki večinoma izdeluje dvigala in podmornice, napoveduje, da je sprejela načrt, da bo do leta 2026 mogla odpustiti vsaj 3.000 delavcev v notranji proizvodnji jekla. Thyssenkrupp ima dvigalogradnjo tudi v Sloveniji.

Za Slovence bo najbolj zastrašujoče dejstvo, da se je Renault odločil odpustiti 15.000 delavcev po celem svetu. Načrtovano je bilo, da bo terminiranih 4.600 delovnih mest v Franciji, a je podjetju uspelo zagotoviti vladno posojilo za 5 milijard evrov. Ali bo teh 5 milijonov evrov pomagalo zagotoviti stabilnost tudi v novomeškem Revozu?

Roka pritiska značilni rdeč gumb Twinga.
Ali so ogrožena delavna mesta v novomeškem Revozu?

V Barceloni pa so se odvijali protesti delavcev v lokalni Nissan tovarni. Japonski izdelovalec avtov je napovedal, da bo zaradi izgub v času koronavirusa primoran zapreti tovarno in tako odpustiti 2.800 delavcev. Nissan se bo rajši osredotočil na trg v Aziji in Severni Ameriki.

Armatura Nissan vozila.
Ali Nissan zapušča evropski trg?
VIREuronews
Prejšnji članekNajboljše filmske trilogije vseh časov
Naslednji članekNagla rast priljubljenosti nosljivih naprav Huawei

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.