Dolgotrajen vpliv covid-19 na možgane

V novi raziskavi, objavljeni v znanstveni reviji Nature Communications, so znanstveniki podrobno pojasnili posledice bolezni covid-19 na centralni živčni sistem. Pri tem so posledice preučevali na nečloveških primatih.

Odkrili so resno vnetje možganov in poškodbe s hkratnim zmanjšanjem krvnega pretoka skozi možgane ter manjšo preskrbo s kisikom. Zanimivo je, da so se ti simptomi pojavili pri osebkih brez resnejših respiratornih zapletov zaradi covida.

Vodilna raziskovalka in izredna profesorica mikrobiologije in imunologije v raziskovalnem centru Tulane National Primate Research Center, Tracy Fischer, možgane preučuje že desetletja. V raziskovalnem centru so že spomladi 2020 pričeli s pilotnim programom covid-19 in Fischerjeva je kmalu zatem začela preučevati možganska tkiva primatov, ki so bili okuženi.

Obsežnost poškodb jo je tako presenetila, da se je s problemom ukvarjala celotno leto. Pri tem je posebno pozornost namenila kontroliranju spremenljivk, s čimer se je prepričala, da posledice zagotovo lahko pripišemo okužbi s covidom-19. Odkritja so bila konsistentna z rezultati obdukcij ljudi, ki so umrli zaradi covida, torej so primati precej ustrezen model za ugotavljanje posledic pri ljudeh.

Nevrološki zapleti so pogosto med prvimi simptomi covida-19, hkrati pa so lahko tudi najresnejši in dolgotrajni. Prizadenejo lahko ljudi vseh starosti, ne glede na prisotnost pridruženih bolezni in z različnimi stopnjami resnosti bolezni.

Prejšnji članekSpomladanska utrujenost ni mit