Hubble razkril edinstven pogled na Tarantulo Nebulo

Hubble telescope on orbit of Earth. Space observatory. Telescope in outer space near surface of blue planet. Stars and sun. Elements of this image furnished by NASA (url:https://science.nasa.gov/science-red/s3fs-public/styles/large/public/thumbnails/image/Hubble-sm.png https://www.nasa.gov/sites/default/files/styles/full_width_feature/public/thumbnails/image/iss063e074377.jpg)
Foto: dima_zel iz iStock

Tarantula Nebula je veliko območje ioniziranega vodikovega plina, v katerem nastajajo zvezde, ki ležijo 161.000 svetlobnih let od Zemlje v Velikem Magellanovem oblaku, njegovi turbulentni oblaki plina in prahu pa se vrtinčijo med svetlimi, na novo nastalimi zvezdami v regiji.

Tarantula je najsvetlejše območje nastajanja zvezd v naši galaktični soseščini

Tarantula Nebula je Hubblu dobro znana. Je najsvetlejše območje nastajanja zvezd v naši galaktični soseščini in dom najbolj vročih in masivnih znanih zvezd. Zaradi tega je popoln naravni laboratorij za preizkušanje teorij o nastajanju in razvoju zvezd, Hubble pa ima na voljo veliko različnih posnetkov tega območja. Tudi vesoljski teleskop NASA/ESA/CSA James Webb se je pred kratkim poglobil v to regijo in razkril na tisoče še nikoli videnih mladih zvezd.

Posnetek meglice Tarantula (znane tudi kot 30 Doradus) je na tej sliki vesoljskega teleskopa NASA/ESA Hubble
Posnetek Tarantule Nebula (znane tudi kot 30 Doradus) vesoljskega teleskopa NASA/ESA Hubble.
vir: NASA

Ta nova slika združuje podatke iz dveh različnih predlogov za opazovanje. Prvi je bil zasnovan za raziskovanje lastnosti zrn prahu, ki obstajajo v praznini med zvezdami in sestavljajo temne oblake, ki se vijejo po tej sliki. Ta predlog, ki so ga astronomi poimenovali Scylla, razkriva, kako medzvezdni prah v različnih okoljih sodeluje s svetlobo zvezd. Dopolnjuje drug Hubblov program, imenovan Ulysses, ki opisuje zvezde. Ta slika vključuje tudi podatke iz opazovalnega programa, ki preučuje nastajanje zvezd v pogojih, podobnih zgodnjemu vesolju, ter katalogizacijo zvezd Tarantule Nebula za prihodnje znanstvene raziskave z Webbom.

VIRNASA