Hubble teleskop praznuje 30. obletnico

Pridruži se v petek, 24. aprila, v živo, pogovoru s strokovnjakov iz celega sveta, ki bodo obeležili 30. obletnico ikoničnega observatorija Hubble.

Vesoljski teleskop Nase in Ese praznuje 30 let znanstvenih odkritij, ki so spremenila skoraj vsa področja aktualnih astronomskih raziskav, od planetarne znanosti do kozmologije. Proizvedel je tudi nešteto neverjetnih slik iz globokega vesolja. O eni bolj znanih fotografiji Hubbla, Stebrih stvarjenja, smo že pisali.

hubble

Hubble fotografiran s shuttla Atlantis, v trenutku ko je bil ujet z robotsko roko shuttla, med servisno misijo 4.

Gostje bodo med razpravo v živo razmišljali o vplivu Hubbla na njihovo poklicno kariero, razvoju astronomije kot discipline in o javnem dojemanju našega vesolja.

Glej v živo na spletni TV ESA.

Pogovori bodo potekali po naslednjem urniku v petek, 24. aprila:

16:30 – 17:00 – italijanščina (Marco Chiaberge, Guido De Marchi in Antonella Nota)

17:15 – 17:45 – francoščina (Nor Pirzkal in Paule Sonnentrucker)

18:00 – 18:30 – nemščina (Eva Grebel, Markus Kissler-Patig in Peter Zeidler)

18:45 – 19:15 – španščina  (Bruno Merin, Eva Villaver in Aida Wofford)

19:30 – 20:00 – angleščina (Bethan James, Linda Smith in Laura Watkins)

Zanimivosti

Na spodnji sliki vidimo Hubblovo globoko polje (Hubble Deep Field). Teleskop so decembra 1995 za deset dni usmerili v delček vesolja, ki z naše perspektive na Zemlji predstavlja le eno 24-milijoninko celotnega neba. Hubble je zajel kar tri tisoč zelo oddaljenih galaksij.

Poskus so ponovili še dvakrat. Leta 2004 je  tako nastalo Ultragloboko polje, v katerem so odkrili več kot deset tisoč novih objektov, večinoma galaksij. V 2012 pa je teleskop zrl v črno piko na nebu kar 23 dni in nastalo je še Ekstremno globoko polje, v katerem so našli nekatera najbolj oddaljena do takrat neodkrita vesoljska telesa.

hubble
Hubble Deep Field vir: NASA
VIRESA
Prejšnji članekSi z izboljšanim imunskim sistemom res varen pred covidom-19?
Naslednji članekZamegljena prihodnost: strahovi mladih v času karantene