Najbolje ohranjeni dinozavri najdeni tik ob slovenski meji

Paleontologi v Italiji so se razveselili najdbe, ki se je v zgodovino vpisala kot eno največjih odkritij na tem območju. V odkritju so našli čredo enajstih dinozavrov, kar je zabeležilo daleč največje število istočasno odkritih dinozavrov, poroča the Guardian. Drugi del odkritja pa je največji in najbolj celoten skelet dinozavra, ki je bil kadarkoli najden v Italiji. Najdišče je le nekaj kilometrov izven Trsta, kar ponuja veliko možnosti tudi za slovensko strokovno javnost.

Največja najdba v zgodovini Italije tik ob Sloveniji

Ostanki dinozavrov v Italiji so redno odkriti že vse od začetka devetdesetih let prejšnjega stoletja. Venomer je šlo za osamljene primere oziroma ostanke enega primerka. Tokrat temu ni bilo tako in tudi zaradi tega gre za eno največjih najdb na naših območjih. V Ribiškem naselju (it. Vilaggio del Pescatore), ki leži na obali Jadranskega morja med Trstom in Gorico. Naselje je zaradi dinozavrov prvič postalo znano leta 1996, ko so odkrili svoj prvi primerek. Zanimivo je predvsem dejstvo, da gre najverjetneje za isto vrsto dinozavrov.

Fosili, ki so bili najdeni blizu Slovenije, so pripadali vrsti Tethyshadros insularis. Živeli so pred približno 80 milijoni let in v dolžino zrasli več kot pet metrov. Gre za hadrozavra, ki je bil prvič najden v Trstu leta 1980. Takrat so predvidevali, da gre za malo vrsto dinozavra, a so to kasnejše študije in raziskave ovrgle. Zdajšnje odkritje je že skoraj potrdilo, da je bilo tisto odkritje pravzaprav skelet mladiča iste vrste dinozavra, ki je bil najden tokrat v čredni skupini.

Eni izmed ostankov dinozavrov v Italiji ležijo v muzeju narodne zgodovine v Trstu (vir: nature.com)

»Italija ni znana po dinozavrih, čeprav smo imeli v preteklosti kar nekaj sreče s takimi odkritiji. Zdaj imamo celo čredo,« je povedal Federico Fanti, profesor na univerzi v Bologni in vodja raziskovalne ekipe, ki je to odkrila. V čredi enajstih dinozavrov izstopa največji primerek, ki so ga poimenovali kar Bruno.

Najbolj ohranjen dinozaver, najden v Italiji, je Bruno

»Bruno je največji in najstarejši izmed celotne črede ter najdbe. Obenem gre tudi za najbolj kompleten skelet, ki je bil kadarkoli najden v naši državi. Vedeli smo, da mora biti na tem najdišču še več dinozavrov, a že več let nismo preverili, koliko jih sploh je. Kar imamo zdaj je veliko kosti, ki pripadajo isti čredi,« je še povedal Fanti. Poleg dinozavrskih kosti so našli tudi veliko ostankov rib, krokodilov, letečih plazilcev in manjših škampov, ki so pred milijoni let tvorili območje meditarana.

»To je čudovita najdba, s katero bomo lahko ugotovili, kateri dinozavri so živeli na tem območju in v kakšnem stanju je bilo območje samo. Vemo, da je bilo to najdišče v tistem obdobju zelo blizu vode in tvorilo vlažno tropsko podnebje, idealno za prehranjevanje velikih čred.«

Tako naj bi bil videti Tethyshadros Insularis, ki je bil najden v Italiji
Tako naj bi bil videti Tethyshadros Insularis, ki je bil najden v Italiji (vir: informazione.it)

Večina fosilov, ki so jih v preteklosti našli na tem območju, se zdaj nahaja v muzeju narodne zgodovine v Trstu. Vseeno se raziskovalci trudijo, da bi lahko del najdišča odprli za javnost, kot nekakšen muzej na prostem.

Prejšnji članekOcena filma: Francoska depeša