Najden ihtiozaver je prvi velikan Zemlje star kar 240 milijonov let

Na novo odkrita lobanja velikanskega ihtiozavra, ki v dolžino meri kar dva metra, je posvetila novo luč na marinsko paleontologijo. Oceani v časih dinozavrov so prav tako skrivali svoje velikane in lobanja, ki je bila odkrita, prikazuje novo vrsto ihtiozavra. Pomagala bo razumeti, kako se je razvijalo življenje pod morsko gladino, predvsem današnjih kitov in delfinov, da so lahko postali največje živali na svetu. Pred njimi so bili to namreč dinozavri.

Največji ihtiozaver vseh časov najden v ZDA

Dinozavri so bili velikani, ki so vladali Zemlji. Slednjo poved pogosto povzamemo preveč dobesedno in nikoli ne pogledamo pod morsko gladino, ki je skrivala svoja velikanska bitja. Morski plazilci, ki vsekakor niso bili dinozavri, a jih splošno radi uvrščemo mednje, ker so živeli v dokaj istem času. Med njimi so bili prav ihtiozavri tisti, ki so vladali oceanom v celotnem obdobju, ko so na kopnem vladali dinozavri.

»Ihtiozavri so se razvili iz do zdaj še neznanih kopenskih plazilcev in so tudi sami vdihovali zrak,« je povedal glavni avtor študije Dr. Martin Sander, paleontolog na Univerzi Bonn in raziskovalec muzeja narodne zgodovine v Los Angelesu. »Skozi ugotovitve najdb iz južne Anglije in Nemčije v zadnjih dveh stoletjih, so bili ti morski zavridi prvi veliki plazilci, ki jih je svet spoznal. Dolgo preden smo našli dinozavre,« je dodal k pomenu morskih živali v svetu paleontologije.

Lobanja najdenega ihtiozavra v dolžino meri kar dva metra

Najstarejše odkritje velikanov zemlje

Izkopan iz sklane enote imenovane Fossil Hill v gorovju Augusta sredi Nevade, je ihtiozaver obstal z lobanjo, sprednjo plavutjo, ramenom in hrbtenico. Živel je v obdobju pred 247-237 milijoni let in tako predstavlja največjega najdenega ihtiozavra, ki je obenem tudi med najstarejšimi. S 17 metri dolžine je bil enako velik kot kit glavač in je največja odkrita žival iz tistega obdobja, tako na kopnem kot v morju. Kolikor vemo je bil tudi prvo veliko bitje, ki je naseljevalo naš planet. Vrsto so poimenovali Cymbospondylus youngorum.

»Pomembnost najdbe nam ni bila takoj jasna, saj je bilo le nekaj vretenc najdenih v skali. Šele po nekaj tednih ugotavljanj smo ugotovili, da je sprednji del živali še vedno v skali. Našli smo še lobanjo, sprednje plavuti in prsne kosti,« je bil navdušen Sander.

Primerjava povprečne osebe in najdenega ihtiozavra

Novo ime vrste Cymbospondylus youngorum prikazuje veselo odkritje in časti sponzorja izkopavanja, Toma in Bondo Young. Par ima v lasti tudi pivovarno, katere grb predstavlja prav ihtiozaver.

Prejšnji članekNajbolj nenavadni hišni ljubljenčki
Naslednji članekPalmino olje – zakaj je tako osovraženo?