Najdena najstarejša slika prašiča stara 45.500 let

Znanstveniki so v jami na otoku Sulawesi v Indoneziji našli eno najstarejših jamskih slik svinje bradavičarke.

Raziskovalci verjamejo, da je slika eno prvih umetniških del, ki prikazuje resnični predmet ali organizem. To je slika svinje bradavičarke, živali, ki jo še danes vidimo na otoku Sulavezi. Naslikana je bila na zadnjo steno jame pred 45.500 leti.

To odkritje je dokazalo, da so se sodobne umetnosti morda začele razvijati tudi drugje, ne le v Evropskem prostoru. Avtor študije Adam Brumm, arheolog z univerze Griffith v Brisbaneu v Avstraliji, je dejal: »prve sodobne tradicije človeške jamske umetnosti se niso pojavile v času ledene dobe v Evropi, kot so dolgo domnevali, ampak morda prej v Aziji ali celo v Afriki, kjer so se naše vrste razvile.«

Študija

Med študijo v Sulavesiju so raziskovalci na stropu majhne komore našli veliko sliko svinje. Slika je podobna drugim slikam, naslikanih v rdečih ali temno rdečih in vijoličnih mineralnih pigmentih. Vse slike datirajo med 32.000 in 73.400 let.

V jami Sulavezi so raziskovalci našli tudi druge slabše ohranjene slike neznanih živali, ki se nahajajo na stropu in steni komore.

Raziskovalci so za časopis Science Advances poročali, da je prašičja slika stara vsaj 45.500 let in da sta morda dve ali tri druge prašičje slike, ki se pojavijo v jami, skoraj iste starosti kot novo datirana slika.

Ian Davidson, arheolog z Univerze v Novi Angliji v Armidaleu v Avstraliji, je dejal, da se zdi, da so vsi naslikani prašiči, ki so jih našli v jami, lovili drug drugega. Davidson je dodal, da so bile druge naslikane živali, najdene v jami Chauvet v Franciji pred približno 30.000 leti, v podobnem položaju kot v jami Sulavezi v Indoneziji. Davidson je eden izmed sodelujočih v tej študiji.

Po mnenju raziskovalcev je slike na stenah jame Sulavezija verjetno naslikal Homo sapiens in ne tesno povezana vrsta, kot je Homo floresiensis. Podobne »svinjske« umetnosti so po preselitvi v regijo risale iste vrste.

Ocenjena starost prašičjih slik temelji na meritvah razpada radioaktivnega urana v rastlinah, ki nastanejo v tankih plasteh med upodobitvami. Znanstveniki izmerijo število radioaktivnih elementov v kamnini z uporabo urana. Uran se uporablja za odkrivanje starosti fosilov in kamnin zaradi njegove dolge razpolovne dobe.

Kritika takšnih meritev

Datiranje umetniških del z uranom je pri drugih raziskovalcih požel kritike. Skupina znanstvenikov pod vodstvom Brumma je datirala tri mineralne plasti, ki so delno pokrivale eno sliko svinje, da bi ocenili njeno najnižjo starost.

Trdijo, da je sloj, ki je najbližji sliki, nekoliko mlajši od dveh plasti nad njo. To je ravno narobe, če so se plasti tvorile ena za drugo. João Zilhão z univerze v Barceloni je dejal, da datumi ustvarjajo zmedo glede natančne ali najnižje starosti slike. Brummova ekipa je trdila, da lahko mešanica nekoliko starejših in mlajših starostnih ocen nastane zaradi vrzeli v zaporednih plasteh minerala.

VIRScience News