Najdena nova vrsta pterozavra, na katero so pozorni vsi

3d illustration of a pteranodon catching a fish
Foto: estt iz iStock

V bližini Angole je bila odkrita nova vrsta pterozavra, ki je navdušila paleontologe. Mednarodna ekipa, ki sta jo vodila paleontologa iz univerze SMU (Southern Methodist University), je naletela na izjemno odkritje. Zelo blizu najdišča marsikaterega morskega plazilca zgodovine, ki trenutno krasijo muzeje po svetu, so naleteli na novo vrsto pterozavra.

Nova vrsta pterozavra najdena, kjer najdejo morska bitja

»Novo odkritje bo izboljšalo naše razumevanje o ekološki vlogi bitij, ki so letala visoko nad valovi Bentiaba, na zahodni obali Afrike pred več kot 70 milijoni let,« je povedal Michael J. Polcyn, ki je del mednarodne ekipe raziskovalcev.

Že samo krila pterozavra dosegajo premer petih metrov, kar je bilo dovolj, da je bil na odkritje pozoren celoten svet paleontologije. Zaradi mesta najdbe, ki najpogosteje odkrije fosile morskih plazilcev, je najdba še bolj zanimiva. V podsaharski Afriki raziskovalci izjemno redko naletijo na fosile pterozavrov.

Območje v Angoli, ki velja za muzej na prostem
Območje v Angoli, ki velja za muzej na prostem Foto: on mdpi

Pterozaver po imenu Epapatelo otyikokolo je nova vrsta

Novo vrsto pterozavra so poimenovali Epapatelo otyikokolo. Najverjetneje je šlo za pterozavra, ki se je prehranjeval z ribami, podobno kot današnje morske ptice. »Svoj čas so preživeli v letu nad odprtim morjem in se z višin spuščali proti vodo, približno tako, kot to počnejo današnji pelikani,« je povedal paleontolog Louis L. Jacobs. »Epapatelo otyikokolo ni bil majhna žival, saj je bil premer njegovih kril skoraj pet metrov.«

Prav velikost najdenega pterozavra je tisto, na kar bodo v naslednjih letih še bolj pozorni. Zaradi najdbe nekaterih drugih ostankov je ekipa mnenja, da je bila vrsta pterozavra še večja, kot njihov Epapatelo. In od kod sploh ime nove vrste? Epapatelo prevedemo iz angolskega Nhaneca dialekta, kjer pomeni krilo. Beseda otyikokolo pa pomeni plazilec. Tako je v narečju domačinov to preprosto ime – krilati plazilec.

Veliko število primerkov, ki jih je ekipa našla v svojem »bivanju« v Angoli, je že razstavljenih po muzejih širom sveta. Mnogo izmed njih lahko vidimo v Smithsonianu pod razstavo »Sea Monsters Unearthed«. Vseeno pa razstava nima veliko povezave z najdeno vrsto pterozavra, saj so razstavljeni predvsem mozazavri, pleziozavri in želve.

VIRmdpi
Prejšnji članekOcena filma: Kapa
Naslednji članekJe sploh še komu ime Adolf?