Obstajajo dokazi, da je na Plutonu podzemni ocean

Nova radikalna teorija trdi, da Pluton skriva ogromen podzemni vodni ocean, kot so na Zemlji. In morda celo življenje.

Po novih raziskavah je zamrznjeni pritlikavi planet Pluton morda začel svoje življenje kot vroči svet z ogromnim podzemnim oceanom tekoče vode. To namiguje, da bi lahko vzniknilo tudi življenje.

Do sedaj je veljalo, da je Pluton velikanski ledeni balvan, ki je zaščiten pred sončnim sevanjem zaradi same oddaljenosti od Sonca. Toda novi dokazi kažejo, da je mali planet nekoč imel tekoč ocean. In da je morda še vedno tam, pod njegovo zamrznjeno površino.

Teorije nastanka

»Tudi v tako hladnem okolju, tako daleč od Sonca, so se lahko ti svetovi oblikovali hitro in vroče, s tekočimi oceani,« je Carver Bierson, diplomant UC Santa Cruz in prvi avtor novega prispevka, objavljenem v reviji Nature Geoscience, povedal v izjavi.

Raziskovalci domnevajo, da bi lahko proces kopičenja snovi v Plutonu ustvaril dovolj toplote, da bi lahko oblikoval podzemni ocean.

»Ljudje že dolgo razmišljajo o toplotnem razvoju Plutona in sposobnosti oceana, da preživi do današnjih dni,« je v izjavi povedal soavtor Francis Nimmo, profesor Zemlje in planetarnih znanosti na UC Santa Cruz. »Zdaj, ko imamo slike površine Plutona iz Nasine misije New Horizons, lahko primerjamo to, kar vidimo, s predvidevanji različnih modelov toplotne evolucije.«

Je bil nastanek planeta vroč ali leden?

Znanstveniki trdijo, da bi scenariji vročega ali hladnega začetka razvoja Plutona v današnjem času na planetu izgledali povsem drugače.

»Če bi se začel hladen in bi se led stopil znotraj, bi se Pluton skrčil in na njegovi površini bi videli kompresijske značilnosti. Medtem ko če bi se začel vroče, bi na površini videli značilnosti širjenja,«

»Vidimo veliko dokazov o širjenju, vendar ne vidimo nobenega dokaza o stiskanju, zato so opažanja bolj skladna s tem, da je Pluton začel s tekočim oceanom,« je dodal Bierson.

Ali je Pluton ostal dovolj topel, da je ta ocean lahko ostal tekoč, je drugo vprašanje. Bierson je izračunal, da je bilo gravitacijske energije, ki se je sproščala na začetku nastajanja planeta, dovolj. Toda ta energija bi sčasoma tudi izžarela v vesolje.

»Kako je bil Pluton sestavljen na začetku, je zelo pomembno za njegovo toplotno evolucijo,« je dejal Nimmo. »Če se energija nabira prepočasi, vroči material na površini oddaja energijo v vesolje, če pa se nabere dovolj hitro, se toplota ujame v notranjost.«

Če bi trajalo manj kot 30.000 let, bi imel Pluton »vroč začetek«. A če je trajalo milijone let, bi bil na žalost vroč začetek skoraj nemogoč.

VIRPhys.org