Odkrili največjega Megaraptorja v zgodovini

V Patagoniji najden največji Megaraptor v zgodovini
V Patagoniji najden največji Megaraptor v zgodovini Foto: MisterFeilong on nexusmods

Včasih paleontologi naletijo na odkritje, ki spremeni marsikaj. No, točno na tako reč je naletel ekipa paleontologov, ko je raziskovala območje ob Santa Cruzu v Argentini. Najdišča na območju Patagonije so rudnik zlata oziroma fosilov dinozavrov. A ko je fosil najden je potrebnih še kar nekaj raziskav in preiskav, da se ugotovi vse, kar bi želeli vedeti o njemu. Vsega seveda nikoli ne bomo izvedeli, je pa jasno nekaj. V Argentini je bil najden največji megaraptor do zdaj.

Megaraptor je ustrahoval območje Patagonije

Še v marcu, tik pred koronskim zaprtjem, je ekipa paleontologov CONICET (National Council for Scientific and Technical Research) odkrila nekaj izjemnega. Blizu mesta Estancia la Anita, ki leži v provinci Santa Cuz, približno 2700 kilometrov stran od Buenos Airesa, so naleteli na kosti največjega megaraptorja v zgodovini (za zdaj).

Maip macrothorax, kot so ga poimenovali, je v dolžino meril približno 10 metrov in tehtal več kot 5 ton. Bil je velikanski plenilec, ki je strašil na območju današnje Argentini pred 70 milijoni let v obdobju pozne Krete.

Ime je dobil s strani vodje študije Alexisa Aranciage Rolanda, ki je dejal, da je naziv Maip dobil iz mitologije Tehuelchev, ki so živeli v gorovjih. Šlo naj bi za zlovešče bitje iz mitologije, kar se mu je zdelo zelo primerno za njegovo velikost.

Dinozavrova hrbtenica je bila sestavljena iz kompaktnih in močnih vretenc, ki so bila povezana z mišicami, kitami in vezmi. To mu je omogočalo, da je bil med tekom na zadnjih nogah precej pokončen in visok. Imel je dolg rep in noge, njegovi kremplji pa so bili dolgi kar 35 centimetrov.

Prikaz megaraptorja Maipa macrothoraxa
Prikaz megaraptorja Maipa macrothoraxa Foto: on nature.com

Najdba bo pomagala pri nadaljnjih odkritjih v Patagoniji

»Maipove kosti nam bodo omogočile boljše razumevanje anatomije megaraptorjev. Pripadali so družini, katere skeleti niso bili podobni tiranozavrom. Njihove kosti niso bile komapktne, ampak sestavljene iz lažjih in na območjih votlih kosti,« je povedal Rolando.

Kot je pojasnila ekipa je bilo to območje pred 70 milijoni let precej toplo. Gorovja Andi še ni bilo, kraj pa je bil napolnjen z mlakami, jezeri in rekami. Vse to je omogočalo razvoj življenja čudovitim dinozavrom, žabam, ribam, želvam, malim pticam in sesalcem. »Zdaj smo z najdbo Maipa v zbirko dodali še super plenilca in najverjetneje dopolnili prehranjevalno verigo tistega časa,« je povedal soavtor študije Fernando Novas.

Čeprav gre za izjemno najdbo, ki bo paleontologom pomagala pri razumevanju the bitij, je veliko vprašanj še vedno odprtih. »Megaraptorji so čudoviti in zanimivi plenilci. Navkljub najdi pa nas še vedno zanima, kako so se sporazumeli z drugimi plenilci tega območja in s čim so se prehranjevali,« je Rolando omenil le nekaj od the odprtih vprašanj.

V Patagoniji najden največji Megaraptor v zgodovini