Odkrili planet, na katerem bi lahko obstajalo življenje?

Raziskovalci naj bi v bližini umirajočega sonca odkrili planet, na katerem bi lahko bilo prisotno življenje. V primeru, da se njihove ugotovitve izkažejo za resnične, bi to veljalo za prvi primer planeta z življenjem, ki je blizu umirajoče zvezde, imenovane tudi beli pritlikavec.

Študija je bila objavljena v sklopu mesečnih obvestil Royal Astronomical Society. Profesor Jay Farihi z University College London, ki je vodil študijo, je dejal, da je odkriti planet nekaj povsem novega. Za BBC News je povedal: »To je prvič, da je bilo karkoli opaženo v bivalnem območju belega pritlikavca. In zato obstaja možnost življenja na planetu, ki kroži okoli njega.«

Kaj so beli pritlikavci?

Velike zvezde po smrti postanejo črne luknje, medtem ko manjše, med katere spada tudi naše sonce, postanejo beli pritlikavci. Gre torej za zvezde, ki so porabile celotno jedrsko gorivo in izgubile svoje zunanje plasti. Njihova velikost je podobna velikosti planeta, hkrati ob nastanku oddajajo modrikasto belo svetlobo.

Planet so zaznali v tako imenovanem zvezdnem bivalnem območju, kjer ni niti premrzlo niti prevroče, to pa pomeni, da bi se lahko tam razvilo in ohranilo življenje. Bivalno območje je pas okoli zvezde, kjer bi na planetu lahko obstajala tekoča voda in tako podpirala življenje. Pogosto ga imenujejo tudi »območje Zlatolaska«. Za planetovo podporo življenja mora razdalja med njim in zvezdo biti ravno pravšnja.

Odkriti planet, ki je od Zemlje oddaljen 117 svetlobnih let, naj bi bil 60-krat bližje takšni zvezdi, kot je naš planet soncu.

Kakšni so dokazi o obstoju?

Raziskovalci za zdaj še nimajo neposrednih dokazov o obstoju planeta. Največje odkritje, ki nakazuje na obstoj planeta, so premiki več kot 60 struktur podobnih velikosti kot luna, ki krožijo okoli bivalnega območja belega pritlikavca. Razdalja med strukturami se namreč ne spreminja, kar pomeni, da so pod vplivom gravitacije bližnjega planeta.

Rezultati bi morali delovati kot spodbuda za astronome, katerih naloga je aktivno iskanje dokazov o obstoju planetov okoli belih pritlikavcev.

Prejšnji članekSamozaložniki slovenskih knjig imajo svojo spletno stran!
Naslednji članekKako se v uspešen odnos umešča tretji partner – Huawei P50 Pocket