Odkrite sledi dinozavrov na otoku Skye

Odtisi v velikosti grenivke so prvi dokaz, da so na današnjem Škotskem živeli ikonični dinozavri. Raziskovalci so sledi teh dinozavrov našli v kamninah na otoku Skye. Potrdili so, da so ti odtisi lahko samo od enega dinozavra – stegozavra. Ti dinozavri so bili zajetni oklepni rastlinojedci s pokončnimi ploščami, ki gredo po hrbtu proti bodičastemu repu.

Stegozaver

»Ti vzorci se dobro ujemajo z rokami in nogami okostja stegozavrov,« je dejal dr. Stephen Brusatte, paleontolog in soavtor študije z univerze v Edinburgu. »Ti odtisi so prvi dokaz, da je ta zelo velika, zelo ikonična skupina dinozavrov živela na Škotskem.« Dodal je, da je dinozaver, ki jih je naredil, imel približno velikost krave, medtem ko so sami odtisi velikosti grenivke ali majhnega čajnika. Sledi so našli v sedimentnih kamninah, starih približno 170 milijonov let.

Odkrili so še več sledi dinozavrov

Poleg odtisov stegozavrov so našli še druge, skupno so jih odkrili približno 50. »Tu je tudi nekaj odtisov s tremi kremplji, ki so jih naredili teropodi, na teh mestih pa ni bilo sledi sauropoda. Smo pa slednje že prej našli v nekdanji laguni, kar kaže, da so tukaj bili tudi sauropodi«, je dejal Brusatte. Teropodi so se namreč prehranjevali tudi s sauropodi.

So pa nekateri na novo odkriti odtisi s tremi prsti večji od drugih. Te bi lahko naredila tudi kakšna druga vrsta dinozavrov, recimo ornitopod. Toda Brusatte je dejal, da imajo za zdaj premalo dokazov. Če bi pa dobili okostje tega dinozavra na otoku, bi pa lahko to potrdili.

Ornitopodi

To, da je na tem Škotskem otoku bilo toliko različnih dinozavrov ni presenečenje. Brusatte je dejal, da na otoku ni bilo hladno, vetrovno okolje, kakršnega poznamo danes, ker je bil otok bližje ekvatorju. »To je bil otok sredi Atlantskega oceana, s subtropskim, vlažnim in vročim podnebjem, kjer so se reke z gora spuščale proti oceanu. Ta otok je bil zatočišče za dinozavre«.

VIRStegosaurus footprints found on Isle of Skye