Odkritih 12 novih vrst, ki se skrivajo v globini

Po petih letih raziskovanja globin atlantskega oceana so znanstveniki odkrili 12 novih vrst. Ker oceansko dno še ni dobro raziskano, se v njem skriva veliko živalskih in rastlinskih vrst. Raziskovalci pa opozarjajo, da so novoodkrite živali že lahko ogrožene zaradi podnebnega segrevanja ozračja. Ocean namreč vsrkava ogljikov dioksid, zaradi česar postaja bolj kisel, kar povzroča razpadanje koral.

Glavna odkritja raziskovanja

Med odkritji izstopajo:

• Vsaj 12 novih bitij, ki prebivajo na dnu oceana. Ekipa je našla tudi približno 35 novih sledi bitij v območjih, kjer jih pred tem niso zaznali.
  • Podnebne spremembe: segrevanje oceana, zakisanost vode in manjša dostopnost hrane bodo do leta 2100 močno zmanjšali število primernih habitatov za preživetje bitij na oceanskem dnu.
  • Hidrotermalni viri: znanstveniki so odkrili polje oceanskih termalnih vrelcev v Azorih. Hidrotermalna polja so pomembna območja relativno visoke biološke produktivnosti, ki vsebujejo zapletene skupnosti na dnu morskega oceana.

Mesta v globinah morja

Profesor George Wolff, oceanski kemik iz Univerze v Liverpoolu, je bil vključen v projekt in pravi, da imamo še vedno boljše zemljevide površja lune in Marsa kot pa oceanskega dna. Vsakič, ko preiskujemo oceansko dno, zato najdemo nekaj novega, ne samo posamezne zvrsti pač pa tudi ekosisteme.

Koralni greben

Projekt Atlas, kot se je sicer imenovala ta raziskava, je vodil profesor Murray Roberts iz Univerze v Edinburghu. Pet let raziskav in odkritij je razkrilo nekaj posebnih mest v oceanu in pojasnilo, kako delujejo. Odkrili so namreč skupnosti koral in spužev, ki sestavljajo mesta na dnu morskega oceana. Ta podpirajo življenje, da lahko na njih živijo zelo pomembne ribe.

Če so te skupnosti poškodovane zaradi ljudi, bomo izgubili celotne ekosisteme. Tako kot so deževni pragozdovi izredno pomembni za biodiverziteto na kopnem, so te skupnosti na dnu morskega oceana pomembne za morsko življenje. Zato jih moramo zaščititi, saj so med seboj povezane.

Onesnažena gladina morja

Upočasnjevanje oceanskih tokov

Projekt je vključeval raziskovalce iz 13 držav, ki so združevali znanja oceanske kemije, fizike in biološkega odkrivanja. Preiskovali so, kako se ocean spreminja zaradi človeškega poseganja vanj. Odkrili so, da so se glavni tokovi v severnem Atlantiku močno upočasnili zaradi klimatskih sprememb. To lahko vodi v zmanjšanje povezav med ekosistemi.

Skrito v globinah

To novo pridobljeno znanje nam omogoča razumeti, kaj lahko izgubimo, saj je oceansko dno tako skrito, da se pravzaprav ne zavedamo, kaj mu naša dejanja povzročajo. Zaradi naraščanja svetovne populacije, onesnaževanja in komercialne aktivnosti v globokem morju morski znanstveniki pravijo, da je ključnega pomena zapolniti praznine v našem oceanskem znanju. Ocean ni neskončen vir. Njegovo ohranjanje je zato ključnega pomena.

Urednica revije Študent