Odkritje črva, ki je mogoče prednik vseh živali

Potencialno najzgodnejši prednik najbolj znanih oblik iz živalskega kraljestva, ki živijo na planetu danes, je bil identificiran v odročnem delu Avstralije. To je čuden, črvu podoben organizem. Ikaria wariootia je počasna mala gmota v velikosti zrna riža. Morda se ne sliši pomembno, toda znanstveniki menijo, da bi to lahko bil najstarejši primer bilateralno simetričnega organizma. To so živali s simetričnimi telesi (zrcalno levo in desno stran) in sprednjo in zadnjo stranjo, se pravi ima usta in anus. Z drugimi besedami, tako kot ti.

ikaria
Vtisi Ikaria wariootia v kamnu

V zadnjih letih so znanstveniki veliko odkrili o gobastih,sluzastih večceličnih organizmih, ki sestavljajo tako imenovano bioto edijakaran. To je skrivnostna skupina starodavnih življenjskih oblik, ki so obstajale pred kambrijsko eksplozijo.

Eno izmed teh bitij, imenovano Dickinsonia, je pritegnilo veliko pozornosti med raziskovalci, saj so ga pred leti prepoznali kot fosil najstarejše znane živali na svetu.
Vse, kar se je pojavilo v tem obdobju, ni neposredno povezano s človekom, niti z vsemi drugimi živalmi z dvostransko fiziologijo. Dickinsonia in druge stvari takratnega časa so bile verjetno na evolucijsko mrtvi točki.

Od kod torej izviramo mi in drugi bilateralni simetrični organizmi

Veliko let so fosilizirane brazgotine, vtisnjenih v kamnite nahajališča v Nilpeni v Južni Avstraliji, fascinirale raziskovalce.

Ti fosili v sledovih, imenovani Helminthoidichnites, segajo v obdobje pred približno 551 do 560 milijonov let. Ugibajo, da so zapuščina starodavne simetrične oblike življenja. Zahvaljujoč novim raziskavam, ki so omogočile lasersko skeniranje kamnitih nahajališč, se zdi, da so špekulacije potrjene.

ikaria
3D lasersko skeniranje vtisa

Pregledi razkrivajo vtise več kot sto starodavnih živali, ki so od 2 do 7 milimetrov dolge in približno od 1 do 2,5 milimetrov široke.

Kot poroča skupina, so našli sledove fosilov globlje od drugih zapisov biote Edijakaran. To kaže, da je preprosto bitje, ki je podobno črvu, z valjastim telesom in izrazitimi konci glave in repa, precej starejše od drugih živali v regiji. Kaj šele s tovrstno dvostransko kompleksnostjo.

Morfologija Ikarie pomeni potencialno modularno telesno zgradbo, ki je pomagala pri mišični organizaciji, ki je potrebna za peristaltiko (krčenje prebavnega sistema). izpodriv usedlin in brskanje razkrivata, da je Ikaria verjetno imela usta, anus in črevesje. Čeprav ti verjetno ne bo reproducirani v zapisu o fosilih.

Zgoden sorodnik in morda tudi eden prvih na raznovrstnem bilateralnem drevesu življenja

Glede na to, da imamo opravka s fosili v sledovih – vtisi nečesa, česar v resnici ne moremo videti, in nekaj, kar ne obstaja več sto milijonov let, je težko biti povsem prepričan o I. wariootia.

Toda če lahko kasnejše ugotovitve drugih edijakaranskih fosilov pokažejo dokaze o teh starodavnih črvih, bi bilo odkritje tega prehistoričnega bitja, podobnega črvom, lahko pomemben mejnik v našem razumevanju živalskega izvora na Zemlji, tudi človeka.

VIRScience Alert