Zgodovinska najdba dinozavrskih gnezdišč in jajc v Indiji

Fossilized dinosaur eggs
Foto: Mike iz iStock

Že dolgo ni bilo v svetu paleontologije take najdbe, kot se je zgodila v Indiji. Palentologi so odkrili več kot 250 fosiliziranih jajc, ki razkrivajo prve zametke življenja največjih dinozavrov na tem območju. Najdenih je bilo 92 gnezd megalomanskih titanozavrov, kar velja za eno največjih najdb v zgodovini.

Najdišče v Indiji je eno največjih v zgodovini

Formacija Lameta, ki se nahaja v dolini Narmada sredi Indije, je poznana po najdiščih dinozavrskih fosilov. Najdbe v preteklosti so pokazale, da gre za bitja, ki so živela v obdobju pozne Krete. Najbolj sveža najdba na tem območju je zapisala kar 92 gnezd oziroma gnezdišč, ki so vsebovala kar 256 jajc titanozavrov. Spomnimo, da je titanozaver eno največjih bitij, ki je kadarkoli živelo na planetu Zemlja.

A herd of Sauroposeidon dinosaurs travel together in search of water and vegetation to eat.
Foto: CoreyFord iz iStock

Podrobne raziskave jajc in gnezdišč so ekipi Harsha Dimana in Univerze v Delhiju omogočile natančen vpogled v življenja the bitij. Avtorji študije so odkrili več različnih vrst titanozavrov, kar je odkritje že samo po sebi. Z odkritjem so bistveno povečali število vrst omenjenih dinozavrov, ki so živeli na tistem območju. Paleontologi so zapisali, da so s pomočjo raziskav odkrili, kako so dinozavri skrbeli za svoja jajca. Jajca so zakopali v plitke luknje oziroma jame, kot to počno današnji krokodili.

Titanozavri s podobnim obnašanjem kot današnje ptice

Preiskava jajc je pokazala določene vzorce, ki jih lahko primerjamo z vzorci današnjih ptic. To pomeni, da so imeli velikanski titanozavri podobno reprodukcijsko fiziologijo kot vrste modernih ptic. Pomemben del študije in odkritja je tudi gostota gnezdišč, ki so potrdile domnevanja, da so se titanozavri kolonialno selili – kot današnje ptice. Tisto, kar pa je vsekakor zanimivo pri gostoti poseljenosti gnezdišč, je malo prostora. Paleontologe zanima, ali so odrasli dinozavri mladiče prepustili samim sebi, ko se se ti izvalili?

Najdba več kot 250 jajc titanozavrov v Indiji