Znanstveniki odkrili »mlado verzijo Sonca«

Night sky with milky way and huge amount of stars.
Foto: Alisa Trubnikova iz iStock

26. julija so znanstveniki s teleskopom Evropskega južnega observatorija v čilski puščavi Atacama prvič v zgodovini posneli Soncu podobno zvezdo, ki bi lahko bila Sončeva »predhodnica«. Zvezdo so posneli z dvema mladima planetoma, oddaljenima 300 svetlobnih let.

Posnetki in odkritje novih planetov z oznako TYC 8998-760-1 bi po mnenju raziskovalcev lahko dali nova spoznanja o nastanku našega sončnega sistema. Posnetki okolja, ki so jih znanstveniki dobili, so namreč zelo podobni našemu sončnemu sistemu, a v mlajšem obdobju razvoja, sporoča vodja raziskave Alexander Bohn z univerze v Leidnu.

Odkrita zvezda TYC 8998-760-1 je stara samo 17 milijonov let in v tem smislu jo znanstveniki smatrajo za mlado verzijo našega Sonca. Oba planeta, ki »mlajše Sonce« obkrožata, sta gmoti plinov, ki sta od zvezde oddaljena z veliko večjo razdaljo kot je na primer Zemlja oddaljena od Sonca – razdalja med njima in zvezdo je kar 160- oziroma 320-krat večja. Novoodkrita planeta sta na primer tudi veliko težja od plinskih planetov, ki jih poznamo »pri nas«, Saturna in Jupitra.

Trenutno največji izziv, s katerim se znanstveniki spopadajo, je odkriti, ali so planeti na mestu, kjer se nahajajo, nastali, ali so tja pripotovali. S tem se bodo raziskovalci ukvarjali v prihodnjih raziskavah.

Prejšnji članekNajboljše korejske TV drame