VN Avstrije: Verstappen deklasiral konkurenco

Verstappen pripeljal zmago za Red Bull, Hondo in Formulo 1 nasploh

Pole position si je v avstrijskih hribih privozil Leclerc, ki je bil s Ferrarijem skozi celoten vikend najhitrejši. Ko je že kazalo, da bo Ferrari zasedal prvo štartno linijo, se je Vettlu pokvaril dirkalnik in je dirko začel šele z osmega mesta. Hamilton je zaradi oviranja prejel kazen dveh štartnih mest in Max Verstappen je tako štartal vštric Leclerca.

Že takoj na štartu pa mu je dirkalnik na kratko zastal in je padel na osmo mesto. Nizozemec pa se je hitro zbral in začel napad proti vrhu. Na popolnoma oranžno obarvanem Spielbergu, je z močno podporo navijačev, Max hitro topil prednost dirkačev pred njim. V 50. krogu se je udaril z Vettlom, ki se je nekaj časa še izkušeno branil, vendar ni bil kos hitremu Verstappnu. Šest krogov kasneje je ugnal še Bottasa v Mercedesu in začel se je boj za zmago. Leclerc, ki je sicer dobro kontroliral dirko se je sicer par krogov otresal napadov Verstappna, dokler ni ta začel napadati agresivneje. V 69. krogu je v tretjem ovinku Leclerc le pustil vrata malo bolj odprta in Verstappen mu jih je brezkompromisno zaprl, Monačan je zapeljal čez robnike in tako izgubil tisto izhodno hitrost Ferrarijevega pogonskega sklopa v ravnini, ki ga je prejšnje kroge še obdržala v vodstvu.

Zmaga, tako kot v Kanadi, spet v rokah komisarjev

Incident med Verstappnom in Leclercom je bil vzet pod drobnogled in do uradne razglasitve zmagovalca smo morali čakati še nekaj ur po podelitvi.

»Glede na vse okoliščine smo ocenili, da nikogar izmed dirkačev ne moremo v celoti ali pretežno kriviti za dotik,« so v sporočilu za javnost dejali komisarji.

Kar je med navijači, dirkači in poznavalci spet sprožilo val razburjenja. Nekje se dirkanje očitno dovoli in se pravil ne držimo, spet drugje pa se jih diktiramo do potankosti. Vsi se nekako strinjajo, da obstajata dve rešitvi. Če imamo napisana pravila, se jih vedno in povsod držimo do potankosti. Če so ta pravila prestroga in dirkačem ne dovolijo dirkati, se pravila spremenijo in se dirkačem omogoči odprto dirkanje.

Kako vemo, da smo gledali vrhunsko dirko?

Ko je boj med Hamiltonom in Vettlom postranskega pomena. Drugače hitri Britanec, se na Red Bull Ringu ni znašel. Delal je napake iz kroga v krog, toliko, da si je na visokih robnikih poškodoval prednje krilce in moral v bokse.
Končno se je pokazala tudi Ahilova tetiva Mercedesa. Ko je celotno Evropo zajel rekordni vročinski val, je odpovedal tudi Mercedes. Oba drikača sta morala hladiti motor skozi celotno dirko in s tem precej izgubljala na času.
Vettel na drugi strani je sicer odlično začel dirko in se je prebijal naprej, vendar sreča spet ni bila na njegovi strani. Zaradi težav z radijem ga v boksih niso pričakovali in je zaradi tega izgubil dragocene sekunde v boju z Bottasom za drugo, oziroma tretje mesto.
Ko ga je prehitel Verstappen, ga je ekipa še drugič poklicala v bokse, kar je pomenilo, da je padel za Hamiltona. Do konca dirke ga je sicer ujel in prehitel, do ciljne črte pa se je boril celo z Bottasom za 3. mesto.

Drugokategorniki mešali štrene tudi najboljšim

Čeprav je Lando Norris še pred dirko govoril, da se mora osredotočiti na svojo dirko in pustiti hitrejše pred sabo, je dirkaški nagon na štartu deloval drugače. Čudovito je bilo spet videti, kako se je njegov McLaren kosal bok ob boku, z drugače superiornim Mercedesom, v prvem krogu dirke!
Med liderji sta se znašla tudi Kimi Raikkonen in njegova Alfa Romeo, ki je tukaj delovala odlično. Tudi Giovinazzi je dosegel svojo prvo točko.
Da je McLaren na pravi poti govori tudi dejstvo, da se je Carlos Sainz prebil iz 18. na 8. mesto.

Zanimivosti:

  • V čast Nikiju Laudi, se je prvi ovinek preimenoval v Niki Lauda Kurve, Ovinek Nikija Laude.
  • Incident iz leta 2002: Rubens Barrichello je vodil dirko, toda Schumacher bi jo moral zmagati. Iz boksov Ferrarija se oglasi zdaj že znamenito radio sporočilo: “Let Michael pass for the Championship” Spusti Michaela naprej, za osvojitev prvenstva. Čeprav je bil že praktično prvak. Rubens je ubogljivo počakal, da ga je Schumacher prehitel za zmago. Leta 2003 je dirko dobil brez pomoči.
  • Drugi, ki je dirko v Avstriji dobil 2x zapored je Nico Rosberg (2014, 2015), od letos pa še Max Vestappen (2018, 2019)

Voznik dneva: Max Verstappen – Red Bull (74%)
Najhitrejši krog: Max Verstappen – Red Bull (1:07.475)
Najhitrejši pitstop: Williams (R. Kubica; 2.02 sekunde)

Rezultati VN Avstrije (9/21)

# DIRKAČ MOŠTVO ČAS
1 Verstappen Red Bull 1:22:01,822
2 Leclerc Ferrari +2.724
3 Bottas Mercedes +18.960
4 Vettel Ferrari +19.610
5 Hamilton Mercedes +22.805
6 Norris McLaren +1 krog
7 Gasly Red Bull +1 krog
8 Sainz McLaren +1 krog
9 Raikkonen Alfa Romeo +1 krog
10 Giovinazzi Alfa Romeo +1 krog
11 Perez Racing Point +1 krog
12 Ricciardo Renault +1 krog
13 Hulkenberg Renault +1 krog
14 Stroll Racing Point +1 krog
15 Albon Toro Rosso +1 krog
16 Grosjean Haas +1 krog
17 Kvyat Toro Rosso +1 krog
18 Russell Williams +2 kroga
19 Magnussen Haas +2 kroga
20 Kubica Williams +3 kroge

 

Točkovanje dirkači: (9/21)

# DIRKAČ MOŠTVO TOČKE
1 Hamilton Mercedes 197
2 Bottas Mercedes 166
3 Verstappen Red Bull 126
4 Vettel Ferrari 123
5 Leclerc Ferrari 105
6 Gasly Red Bull 43
7 Sainz McLaren 30
8 Norris McLaren 22
9 Raikkonen Alfa Romeo 21
10 Ricciardo Renault 16
11 Hulkenberg Renault 16
12 Magnussen Haas 14
13 Perez Racing Point 13
14 Kvyat Toro Rosso 10
15 Albon Toro Rosso 7
16 Stroll Racing Point 6
17 Grosjean Haas 2
18 Giovinazzi Alfa Romeo 1
19 Russell Williams 0
20 Kubica Williams 0

 

Točkovanje konstruktorji: (9/21)

# MOŠTVO TOČKE
1 Mercedes 363
2 Ferrari 228
3 Red Bull Racing Honda 169
4 McLaren Renault 52
5 Renault 32
6 Alfa Romeo Racing Ferrari 22
7 Racing Point BWT Mercedes 19
8 Scuderia Toro Rosso Honda 17
9 Haas Ferrari 16
10 Williams Mercedes 0

 

 

 

 

 

Prejšnji članekPrekomerni turizem – najhujša epidemija do sedaj?
Naslednji članekTop knjige za poletno branje 2019

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.