Zakaj je Facebook spremenil svoje ime?

Konec meseca oktobra, natančneje 28. oktobra 2021, se je Facebook, podjetje, ki ima v lasti različne platforme – vključno s Facebookom, Instagramom in Whatsappom, preimenoval v Meta. Generalni direktor podjetja Mark Zuckeberg je udeležencem ob naznanitvi povedal: »Trenutno je naša blagovna znamka tako tesno povezana z enim izdelkom, da nikakor ne more predstavljati vsega, kar počnemo danes, kaj šele v prihodnosti. Sčasoma upam, da na nas gledajo kot na podjetje metaverse, zato si želim zasidrati svoje delo in identiteto na tem, za kar gradimo.

Kaj predstavlja metaverse?

Medtem ko je Facebook svoje ime spremenil v Meta, so Facebook, Instagram in druge platforme obdržala svoja imena. Novonastalo ime naj bi odražalo izdelek prihodnosti – Metaverse. To je ime za skupni spletni 3D virutualni prostor, ki predstavlja nekakšno prihodnjo različico interneta. »V tej prihodnosti se boste lahko takoj teleportirali kot hologram, da boste v pisarni brez prevoza na delo, na koncertu s prijatelji ali v dnevni sobi svojih staršev,« je Zuckerberg zapisal v pismu, v katerem je napovedal preimenovanje Facebooka.

Predstavitev metaverzuma pa je prejela tudi nekatere kritike. Taina Bucher z univerze v Oslu na Norveškem in avtorica knjige Facebook je poudarila, da je celotna predstavitev tako utopična in naivna. »To daje veliko temeljitih domnev o tem, kako ljudje živijo svoje življenje. Prepričana sem, da vsi le ne bi bili tako navdušeni nad imetjem Mete v domačem prostoru,« je še dodala.

meta

Meta ne želi biti le platforma družbenih medijev

Sprememba blagovne znamke je iz vidika razvoja popolnoma smiselna. Facebook je namreč prerasel v tehnološko podjetje, zato blagovna znamka ni bila več usklajena s poslanstvom in vizijo podjetja. Nekateri namigi za spremembo imena ciljajo tudi na dejstvo, da Zuckerbergovo podjetje ne želi biti več ujeto na platformah drugih ljudi, vendar želi, da so drugi ljudje ujetniki na njihovi platformi. S tem cilja na nov, predvsem pa svoj operacijski sistem prihodnosti, ki bi preprečil, da bi bile njegove aplikacije naložene na operacijskih sistemih drugih lastnikov.

Zanimiv čas za preimenovanje

V začetku meseca oktobra je bilo podjetje Meta podvrženo mnogim negativnim opazkam. Žvižgačka Frances Haugen je časopisu Wall Street Journal namreč izročila Facebookove interne dokumente, ki so razkrili, da vodstvo največjega družbenega omrežja na svetu zavaja javnost glede domnevnega napredka v boju proti sovraštvu, nasilju in dezinformacijam, ki jih širi platforma. Ravno zato so mnogi mnenja, da je Zuckerberg s spremembo imena ciljal na odvračanje pozornosti od te problematike.

povezava ljudi

»Vse slabe medijske in politične bitke, s katerimi se trenutno bori, so povezane z njegovimi produkti družbenih omrežij, zato je lansiranje nečesa povsem novega – v njihovih glavah – način za popolno prenovo blagovne znamke in začetek novega, ne da bi veliko spremenili z obstoječimi problematičnimi izdelki,« je na preimenovanje blagovne znamke dodala Bucher.

Kritiko na stran

Preimenovanje blagovne znamke Facebooka spominja na potezo Googla v letu 2015. Takrat se je Google namreč preimenoval v Alphabet, spremenil operacijo Googla v podružnico Alphabet, s tem pa vlagateljem, oglaševalcem in uporabnikom sporočil, da bo celotno podjetje raziskovalo nove trge in priložnosti za prihodke. Podobnemu patentu sledi tudi zdajšnji Meta, saj v prihodnosti želi uresničiti nove projekte in doseči še večje število uporabnikov.

Prejšnji članekAmazon prepovedal uporabo kartic Visa
Naslednji članekOcena filma: Benedetta

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.