Zakaj so pretočne platforme vse dražje?

TV remote control in the foreground, Video on demand screen in the blurry background, streaming
Foto: IAM-photography iz iStock

Cene storitev pretočnih platform naraščajo. Netflix, Hulu, Disney Plus, ESPN Plus in Apple TV Plus so letos napovedali povišanje cen. Trendu rasti cen še ni videti konca, saj so pričakovanja investitorjev visoka. Načrt mnogih podjetij je bil namreč zvabiti ljudi z nizko naročnino, nato pa dvigniti cene naročnin, a s tem tvegajo izgubo naročnikov, ki nočejo plačevati višjih naročnin.

Pri katerih pretočnih platformah je že prišlo do podražitev?

Cene svojih storitev je zvišal Apple TV Plus, ki je za zvišanje cen okrivil povišanje stroškov licenciranja. V mesecu juliju se je podražil ESPN Plus, z decembrom pa je ceno zvišal tudi Disney Plus. Zadnja leta cene za svoje naročnine postopoma zvišuje Netflix. Standardna naročnina za Netflix je namreč leta 2011 znašala 7,99 $ na mesec. Po uvedbi 4K Premium naročnine leta 2013, ki je takrat znašala 11,99 $ na mesec, je Netflix začel izvrševanje svojega načrta dviga naročnin.

Naslednjih nekaj let so se cene zviševale, zato moramo danes za Standardno naročnino odšteti 15,49 $, za Premium pa kar 19,99 $ na mesec.

*cene se razlikujejo glede na naročnino in paket, pa tudi državo.

Višanje cen pri Netflixu
Višanje cen pri Netflixu Foto: on the verge

Zaslužek z licenciranjem vsebine drugim platformam?

Nekatere pretočne platforme višajo svoje naročnine, ker svojih vsebin ne licencirajo in si s tem ne omogočajo dodatnega zaslužka. S tem, da ne licencirata svojih originalnih vsebin drugim platformam, si zaslužek omejujeta Netflix in Apple TV Plus. Njihova originalna vsebina je namreč namenjena le njihovim naročnikom, saj je to za naročnike privlačno.

Video on demand, TV streaming, multimedia. Hand holding remote control
Foto: simpson33 iz iStock

Neizogibnost oglasov

Cene pretočnih platform so odraz gospodarske realnosti, stroškov proizvodnje ter distribucije vsebine. Pretočne platforme namreč namenijo veliko denarja za ustvarjanje zbirke različnih vsebin, z novimi naročniki zato nimajo toliko dohodka. Tako postane dodajanje oglasov neizogibno za skoraj vse storitve.

Platformi Netflix in Disney sta že uvedli »naročnino z oglasi«, ki je cenejša od drugih, a moraš sprejeti kompromis in med svojimi najljubšimi filmi ali serijami gledati oglase. Krožijo tudi govorice, da naj bi s predvajanjem oglasov začel tudi Apple TV Plus. Obstaja namreč del gledalcev, ki bodo tolerirali oglase, da bi pridobili nižjo ceno naročnine.

Junior novinar

VIRThe Verge
Prejšnji članekNajslabši filmi leta 2022
Naslednji članekKristina in Žiga, ustvarjalca Lova za zakladom: »Najin cilj je bil ustvarjanje spominov«

Junior novinar

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.