Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

24.03.2013      14:05
|

Izziv: kreativnost v komuniciranju

  • A- A+

 

Kreativnost v komuniciranju, predvsem v oglaševanju, nas spremlja na skoraj vsakem koraku. Kljub vsesplošni nasičenosti z informacijami in oglaševanjem se še vedno najde kakšen oglas, ki pritegne pozornost, nam prinese nasmešek na obraz in vzbudi pozitivna čustva.

Za takšen oglas pa je potrebna dobra ideja, izvirna, po navadi tudi vsaj malo drzna, drugačna od že poznanih. Že Albert Einstein je rekel, da je kreativnost pomembnejša od znanja. 

 

Za komuniciranje v prvi vrsti izziv pomeni vzbuditi pozornost, biti opažen, slišan, torej če povzamem, biti drugačen in prvi. A biti prvi je tvegano zaradi dvomov in rizika, če je ideja dobra in če bo tudi učinkovita. Oglaševanje mora kot ena od oblik komuniciranja ozaveščati kupce, jih prepričati in hkrati narediti oglaševano stvar prepoznavno. Vendar preden vse to doseže, mora biti tudi opaženo. Zaradi selektivne pozornosti ljudi in velike količine informacij dnevno mora oglas izstopati, da to opaženost doseže.

Gardner je z vidika posameznika opredelil dve vrsti kreativnosti. Prva je tako imenovana mala kreativnost, ki jo uporabljamo vsak dan za reševanje vsakodnevnih težav. Druga vrsta pa je tako imenovana velika kreativnost, prelomne ideje, ki spreminjajo družbo. Z vidika oglaševanja bi to pomenilo, da so vsakodnevne ideje povprečni oglasi, ki so si med seboj podobni, tako kot so na primer oglasi za pralna sredstva. Prelomne ideje pa so izvirni oglasi, ki sprožijo govorice med ljudmi in tudi splošno priljubljenost, čeprav so samo oglasi. Kolikokrat se zgodi, da si popevate refren iz kakšnega oglasa? Ali da se slogan celo začne uporabljati v pogovornem jeziku?

Eden takih primerov je bila kampanja za Snickers s sloganom „Lačen si ful drugačen“ (v izvirniku: „You are not you when you're hungry“). Za uspeh kampanje v Sloveniji je vsekakor „kriv“ dober prevod slogana v zabavno, spevno različico, ki gre zlahka v uho in je hitro zapomnljiva. Slogan je bil uporabljen v nešteto šalah in za nekaj časa je postal del vsakodnevnih pogovorov. Tak uspeh si zagotovo želi vsak oglas, saj se z uporabo slogana spomnimo tudi na izdelek, ki je z njim povezan. O uspešnosti kampanje pa veliko povejo tudi številne nagrade na mednarodnem nivoju in seveda rast prodaje izdelka.

Drugi primer dobre in zanimive prakse pa je kampanja Think different, ki jo je predstavil Apple. V njej so uporabili velike ume našega časa in izpostavili pomembnost divergentnega mišljenja za razvoj in delovanje družbe. V kampanji so predstavljeni ljudje, ki so s svojim delovanjem zaznamovali naš čas, kot na primer Pablo Picasso, Thomas Edison, Bob Dylan in Charlie Chaplin. Opisani so kot uporniki, posamezniki, ki so si upali razmišljati drugače od večine, z drugega zornega kota, neupoštevajoč pravila. Lahko jih citiramo, odobravamo njihovo delo ali se z njimi ne strinjamo, nikakor pa jih ne moremo ignorirati ali spregledati. Njihovo delo namreč tako izstopa od povprečja, da jih moramo vsaj opaziti. Prav tako je tudi s kampanjo, ki je izstopala, zato so jo mnogi odobravali, drugi zavračali, vsekakor pa je sprožila veliko govora med ljudmi. Kampanja je bila za leto 1997, v katerem je nastala, popolnoma sveža ideja. Apple je tako s kreativnim pristopom k oglaševanju uspešno povezal svoje izdelke z velikimi umi. Tako oni kot Applovi izdelki so (posledično) deležni odobravanja in spoštovanja.

In kaj je torej recept za uspeh? Kanček drznosti, dobra mera kreativnosti, pogled z drugega zornega kota in vse skupaj povezano s pozitivno čustveno noto, naj si bo s humorjem, z nostalgijo, s ponosom ali s spoštovanjem. Drzniti si biti drugačen, izstopati, si upati in sprejeti izziv. Če zaključim s citatom iz kampanje Think different: „The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.“*

 

Petra Jontez,
članica Študentske sekcije
Slovenskega društva za odnose z javnostmi

 

* Ljudje, ki so dovolj nori, da mislijo, da lahko spremenijo svet, navadno ga.





Povezave:Ssprss

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

Razvajanje v toplicah 1
disqus_user  |  Moja žena je s svojimi otroki zapustila ...
Nauči se programiranja z “Innovation Jam Cour... 1
disqus_user  |  Ali potrebujete posojilo? ČE JE ODGOVOR ...
Na fakulteti sem in potrebujem svoj bančni ra... 3
disqus_user  |  zdravo Ali potrebujete nujno posojilo? P...
Tinder in negativnosti družbenega omrežja 2
disqus_user  |  Se strinjam, si pa dal tudi zelo primern...
Tinder in negativnosti družbenega omrežja 2
disqus_user  |  Se strinjam,
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK