Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

02.01.2013      7:41
|

Kako (o)hraniti spomin

  • A- A+

 

Spomín je sposobnost organizma, da lahko ohrani in kasneje obnovi podatke.

Vsakdo se lahko sreča s težavami s koncentracijo in spominom, in to ne glede na starost, kajti na spomin poleg dednosti in nekaterih bolezni vplivajo tudi neustrezna prehrana, kajenje in premalo telesne dejavnosti.

Kako lahko sami pripomoremo k boljšemu spominu;

-PRAVA PREHRANA;

Jajca veljajo za enega od najboljših virov holina oziroma vitamina B8, ki ohranja prožnost možganske celične membrane, zato prispeva k hitrejšemu prehodu misli, s tem pa pospešuje razvoj možganov. Vitamini iz skupine B, ki vplivajo na spomin, so B6, B12 in folna kislina (B9). Vsebujejo jih temnozelena listnata zelenjava, brokoli, beluši, melone, por, črni fižol in soji ter druge stročnice. Uživaj čim več rib in ribjega olja, saj vsebujejo maščobe, ki so enake tistim v možganih, ki so že sicer zgrajeni iz 60 odstotkov maščob. Najpomembnejše so maščobe omega 3, njihovi najboljši viri pa so losos, tuna, sardina ter laneno in bučno seme. Pomanjkanje teh maščob povzroča težave s spominom in tudi depresijo,

 

-PIJ VELIKO VODE;

 Kri namreč sestavlja več kot 80 odstotkov vode, ki prenaša hranila v možgane in iz njih odnaša strupe. Če naj možgani poskrbijo za največjo možno zbranost, morajo biti dobro hidrirani. Na dan potrebujemo liter vode na 25 kilogramov telesne teže, pri ukvarjanju s telesno dejavnostjo pa še veliko več.

 

-IZOGIBAJ SE (PREVELIKI KOLIČINI) ALKOHOLA, GAZIRANIM PIJAČAM , SLADKORJU, NASIČENIM MAŠČOBAM IN CIGARETAM;

Vsa ta živila namreč povzročajo nihanje ravni glukoze v krvi, zaradi česar smo razdraženi, zaspani, utrujeni in počasni. Poskrbimo tudi, da se ne prenajedamo.

 

-REDNA TELESNA VADBA:

Le ta  znižuje raven stresnega hormona kortizola, ki krči del možganov, odgovoren za spomin in učenje. Raziskave kažejo, da telesna vadba ščiti pred Alzheimerjevo boleznijo in demenco, gibati pa se je treba trikrat na teden po 45 minut

 

-TRENIRAJ MOŽGANČKE:

Učenje novih jezikov, ali kakšnih novih spretnosti so vsekakor dobrodošle za možgančke in spomin. Odlično pa je tudi reševanje križank.

 

Tina Pečan




Povezave:Student

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

Razvajanje v toplicah 1
disqus_user  |  Moja žena je s svojimi otroki zapustila ...
Nauči se programiranja z “Innovation Jam Cour... 1
disqus_user  |  Ali potrebujete posojilo? ČE JE ODGOVOR ...
Na fakulteti sem in potrebujem svoj bančni ra... 3
disqus_user  |  zdravo Ali potrebujete nujno posojilo? P...
Tinder in negativnosti družbenega omrežja 2
disqus_user  |  Se strinjam, si pa dal tudi zelo primern...
Tinder in negativnosti družbenega omrežja 2
disqus_user  |  Se strinjam,
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK