Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

21.04.2015      9:56
|

Novosti na področju prehranskih dopolnil za vzdržljivostne športnike

  • A- A+

Regeneracijski pripravkiRegeneracijski pripravki
Vzdržljivostni run bikeVzdržljivostEnergy gel, pro protein snack

Sonce in toplejši dnevi na plano privabijo vedno več športnikov in rekreativcev, ki se ukvarjajo s tekom, kolesarjenjem, vadbo z obremenitvijo na prostem in drugimi vzdržljivostnimi aktivnostmi. K športu spadajo tudi prehranska dopolnila, ki lahko podaljšajo vzdržljivost, izboljšajo regeneracijo oziroma poskrbijo za hitro malico, ko nimamo časa za konkretni obrok.

Čeprav pri svojem delu še vedno opažam, da vzdržljivostni športniki dajejo največji poudarek na uživanje velikih količin ogljikovih hidratov oziroma sladkorjev, je v zadnjem času tudi tukaj prišlo do sprememb. Tudi vzdržljivostni športniki namreč za uspešno športno udejstvovanje in hitrejšo regeneracijo poleg ogljikovih hidratov potrebujejo ostala makrohranila – beljakovine in maščobe. Beljakovine so izjemno pomembne za normalno delovanje človeškega telesa. Sestavljene so iz manjših gradnikov – aminokislin, ki krožijo po krvi, celice pa potem iz njih izdelujejo telesne beljakovine – mišice.

Mišljenje, da se bomo z uživanjem beljakovin oziroma proteinov »napihnili«, je zgrešeno. Za pridobivanje mišične mase je poleg urejene prehrane potreben še temu primeren trening, ki stimulira mišično rast. Kakovostnen beljakovinski napitek s sirotkinimi beljakovinami (whey), ki ga zaužijemo takoj po treningu, nam lahko kvečjemu pomaga pri hitrejši regeneraciji telesa.

Tudi za maščobe sedaj že vemo, da so izjemno koristne za telo. Meso, jajca in polnomastni mlečni izdelki nikakor niso škodljivi, poleg tega, da so izredno nasitni, vsebujejo tudi številne hranilne snovi, ki so pomembne za normalno delovanje telesa. Za športnike je še posebej zanimiva kokosova maščoba, ki je vir lahko prebavljivih srednjeverižnih trigliceridov (MCT). MCT so odličen vir energije, ki zagotavljajo dolgotrajno in konstantno energijo, obenem pa se tako rekoč ne shranjujejo kot telesna maščoba.

Zaradi zavedanja o pomembnosti beljakovin in maščob vedno več proizvajalcev športne prehrane in prehranskih dopolnil v svoje izdelke dodaja aminokisline BCAA in MCT maščobe. Eden izmed takih izdelkov je Energy Gel Pro, energijski gel proizvajalca BioTechUSA, ki poleg mešanice ogljikovih hidratov vsebuje tudi MCT ter pomembne vitamine in minerale, ki jih izgubimo s potenjem. Vedno več gelov vsebuje tudi snovi, kot sta L-karnitin in aminokislina beta-alanin. L-karnitin pospešuje izkoristek maščobe kot vir energije, iz beta-alanina in histidina pa telo tvori snov karnozin, ki pomaga zmanjševati zakisanost kot posledico napornih treningov in s tem zmanjšuje utrujenost in podaljšuje vzdržljivost.

Tudi energijske ploščice poleg različnih virov ogljikovih hidratov vedno pogosteje vsebujejo dodane beljakovine oziroma aminokisline. Ena izmed takih je ploščica Run&Bike Protein Snack proizvajalca Activlab. Na tak način ploščice niso več zgolj vir hitre in dolgotrajne energije, temveč boljša izbira za nadomestilo obroka, saj nasitijo za dlje časa.

Glavna novost letošnjega leta so zagotovo izotonični napitki, ki ne vsebujejo sladkorja. Vedno več je namreč posameznikov, ki se v svoji prehrani želijo izogniti velikim količinam ogljikovih hidratov oziroma sladkorjev, zato so takšni izdelki več kot dobrodošla novost. Med prvimi proizvajalci, ki so v svojo ponudbo uvrstili takšne izdelke, je Activlab, ki je pred kratkim predstavil novo linijo izdelkov za vzdržljivostne športnike. Izotonični napitek Run&Bike Electrolytes bo zagotovo zelo priljubljen tudi pri nas.

Po koncu vadbe je čas za regeneracijo. Za uspešno regeneracijo po vadbi potrebujemo ustrezna mikro- in makrohranila. Pol ure po aktivnosti je čas, imenovan »okno priložnosti«. V tem času  naše telo najbolje in najhitreje absorbira hranila in takrat je najbolje zaužiti lahek, najbolje tekoč obrok. Ta naj poleg ogljikovih hidratov vsebuje tudi beljakovine, ki bodo poskrbele za uspešno regeneracijo telesa. Regeneracijski napitek si lahko pripravite sami s kombiniranjem ogljikovih hidratov in beljakovin v razmerju približno 2:1 ali 3:1. Med najboljše vire ogljikovih hidratov spadata maltodekstrin in posebna patentirana formula Vitargo®. Kot vir beljakovin priporočam sirotkine beljakovine (whey) z najvišjo biološko vrednostjo, ki jih najdete v beljakovinskem prašku Maxximum Pure Whey. Seveda so dobra izbira tudi že pripravljene kombinacije ogljikovih hidratov in beljakovin v podobnem razmerju (Maxx Gainer, Endurox R4, Recovery Powder, Nitro Gain, Metapure Mass in podobni).

Za konec naj poudarim, da učinek prehranskih dopolnil brez ustrezno urejene prehrane ne bo viden. Uravnoteženi obroki, ki vsebujejo prava makro- in mikrohranila, naj služijo kot osnova za zdravo življenje. Izbira prehranskih dopolnil naj bo racionalna in prilagojena potrebam.

Uroš Sobočan, www.maxximum.si




Povezave:Maxximum

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

Na fakulteti sem in potrebujem svoj bančni ra... 4
disqus_user  |  Ponujamo vam ponudbo Finančno financiran...
Razvajanje v toplicah 1
disqus_user  |  Moja žena je s svojimi otroki zapustila ...
Nauči se programiranja z “Innovation Jam Cour... 1
disqus_user  |  Ali potrebujete posojilo? ČE JE ODGOVOR ...
Na fakulteti sem in potrebujem svoj bančni ra... 4
disqus_user  |  zdravo Ali potrebujete nujno posojilo? P...
Tinder in negativnosti družbenega omrežja 2
disqus_user  |  Se strinjam, si pa dal tudi zelo primern...
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK