Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

26.09.2014      17:55
|
Slacklining – hoja po vrvi

Zabaven šport ravnotežja

  • A- A+

SlackliningSlacklining
SlackliningSlacklining

Slacklining ali hoja po vrvi je namenjena predvsem izboljševanju ravnotežja. Pri tem športu uporabljamo najlonsko vrv, po domače »gurtno«, ki jo napnemo med dve točki, na primer med dve drevesi, med dva drogova ali na karkoli, kar bo držalo našo gurtno v

 Zaradi svojega materiala se gurtna razteza in se tako razlikuje s hojo po navadni vrvi. Je tudi širša od vrvi, njeno napetost pa zlahka prilagajamo posamezniku in njegovim potrebam. Že sam angleški pojem "slackline" je sestavljen iz besed »slack«, kar pomeni ohlapen, in »line«, kar pomeni linija, črta, torej gre za hojo po nenapeti vrvi.

S slackliningom naj bi začela ameriška plezalca iz doline Yosemite v Kaliforniji v začetku 80. let. Začela sta hoditi po verigah in kablih na parkiriščih, kasneje pa sta začela hoditi tudi po plezalnih vrveh in gurtnah in se preselila v naravo. Od tam se je šport prenesel preko drugih plezalcev drugam po svetu. Hojo po vrvi lahko ločimo tudi glede na višino in sicer lowline in highline.

Gre za enostaven šport
Lahko se ga lotimo skoraj kjerkoli, brez kupa drage opreme. Poleg ravnotežja izboljšuje tudi posameznikovo psihofizično kondicijo in razvija praktično vse njegove mišične skupine. Večino ta šport pritegne, ker slacklining pomeni premagovanje lastnih meja, odklop od vsakdanjega sveta, kjer je tvoja edina skrb le, kako narediti še en korak. Uporabniki se strinjajo, da ko enkrat poizkusiš, ni več poti nazaj, saj te začne zanimati le to, kako ponovno priti na vrv. Morda celo, kako narediti kakšen trik. Nekateri se s tem športom ukvarjajo tudi zato, da bi ohranili kondicijo za druge športe.

Pri slackliningu gre za telesno vadbo
Ne le, da mišice krepi, temveč jih tudi utrjuje. Gre za mentalno vadbo, saj pospešuje nevrološke oz. živčne poti med levo in desno hemisfero, ter je tudi oblika meditacije, ki nam pomaga najti notranji mir. Poleg tega je idealen šport kot rehabilitacija poškodb kolena ali gležnja.

Napotki pri prvi hoji so, da ne gledamo svojih stopal ali gurtne. Pogled je bolje usmeriti v fiksno točko pred nami in tako pustimo svojemu ravnotežju, da nam sporoča, kam postavimo naslednjo nogo. Če ostanemo mirni in sproščeni, z vsakim korakom lažje nadaljujemo. Če začutimo strah ali nemoč pri prvem vzponu, brez oklevanja prosimo, da nam nekdo ponudi roko. Če so noge rahlo pokrčene in roke razširjene, se lažje obdržimo na gurtni. Ovirajo nas lahko le čevlji, ki nimajo ravnega podplata in pa široke, predolge hlače. Začnemo lahko kjerkoli na gurtni, glede na njeno napetost.

Pri nas lahko vadimo hojo po vrvi skoraj kjerkoli, kjer lahko gurntno privežemo. Imamo pa pod Mariborskim Pohorjem poseben Slackline park, ki se nahaja pri spodnji postaji Pohorske vzpenjače, kjer lahko najamemo inštruktorja. Park pričakujemo tudi v Mariborskem mestnem parku, kasneje pa morda tudi drugje. Gurtno oz. slackline lahko kupimo v trgovinah s plezalno opremo ali pa preko interneta. Slacklining je k nam prišel počasi, vendar se bo, zaradi zanimanja mladih, po vsej verjetnosti hitro razširil tudi v študentskih krogih.




Povezave:Slacklining

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

Na fakulteti sem in potrebujem svoj bančni ra... 4
disqus_user  |  Ponujamo vam ponudbo Finančno financiran...
Razvajanje v toplicah 1
disqus_user  |  Moja žena je s svojimi otroki zapustila ...
Nauči se programiranja z “Innovation Jam Cour... 1
disqus_user  |  Ali potrebujete posojilo? ČE JE ODGOVOR ...
Na fakulteti sem in potrebujem svoj bančni ra... 4
disqus_user  |  zdravo Ali potrebujete nujno posojilo? P...
Tinder in negativnosti družbenega omrežja 2
disqus_user  |  Se strinjam, si pa dal tudi zelo primern...
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK