Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

10.04.2015      12:02
|

Hrana za naše možgane in boljše razmišljanje

  • A- A+

 

»Kdor pravilno jé, se veliko laže uči«, pravi znani rek. Čeprav zaradi boljše hrane ne bomo pametnejši, lahko uravnovešena in pestra prehrana pripomore k višji sposobnosti razmišljanja in učenja.

 

Sestava možganov in vliv hrane na njih

Naši možgani so sestavljeni iz dveh tretjin maščobnih kislin, ki so gradniki ovojnic živčnih celic, prisotne pa so tudi v možganski tekočini. Ovojnici dajejo prožnost in povečajo kakovost prenosa informacij omega 3 maščobne kisline. Številne študije so pokazale, da se pri ljudeh, ki uživajo hrano bogato z omega 3 maščobnimi kislinami (najdemo jih v ribah, morskih sadežih, zeleni zelenjavi, paradižnikih, repičnem olju, jajcih, sadju itd.) pojavljajo degeneracijske bolezni redkeje.

Delovanje možganov je zelo povezano z zaužito hrano. Možgani so v vrhunski formi, če dobijo zadostno količino beljakovin, glukoze, esencialnih maščobnih kislin, vitaminov, mineralov in zadostne količine vode. Na naš kratkoročni in dolgoročni spomin ter hitrost razmišljanja pozitivno delujejo tudi vlaknine in naravni sokovi. Magnezij spodbuja pretvorbo ogljikovih hidratov v glukozo, ki je hrana za možgane. Železo je odločilno za dolgoročni spomin, bor pa spodbuja kratkoročni spomin. Za boljši inteligenčni količnik so pomembne tudi čebulnice (zlasti česen), ki vsebujejo žveplo, ki pomaga odstraniti toksine. Nujna je tudi zadostna količina tekočine, vode je v možganih kar 85 odstotkov.

Znanstvena raziskava je pri otrocih pokazala, da slaba prehrana, predvsem tista osiromašena s cinkom, železom, vitaminom B in visokokakovostnimi beljakovinami, zmanjšuje intelektualne sposobnosti in povečuje agresivnost.

 

Nezdrava hrana povzroča hiperaktivnost

Raziskave so tudi pokazale, da daljše uživanje nezdrave prehrane z veliko enostavnih ogljikovih hidratov  in sladkarij v  pijačah vodi tudi v hiperaktivnost. Pri ukinitvi tovrstne hrane in uživanju kompleksnih ogljikovih hidratov (polnovredni kruh, neoluščeni riž, müsliji, stročnice itd), ki se razgrajujejo dalj časa in poskrbijo za daljšo enakomerno stopnjo glukoze v krvi in možganih, so rezultati bili boljši. Otroci so postali bolj vitalni, sproščeni in polni energije.

 

Hrana za možgane:

-       idealna hrana za možgane je grozdni sladkor (glukoza), uživajte bombone iz grozdnega sladkorja

-       losos in ribe, ki so bogati z omega-3 maščobnimi kislinami, ki so pomembne za delovanje naših možganov

-       oreščki, ki so bogati z minerali in vitamini

-       zelenjava, predvsem zelene barve kot npr. solata, blitva ali zelje (tudi kislo), s katerimi dobi človeški živčni sistem visokovredne snovi in vlaknine, pa tudi šparglji, kalčki, mlada špinača in redkvice

-       divje borovnice, ki vsebujejo veliko koristnih antioksidantov

-       mleko in mlečni izdelki, ki vsebujejo aminokisline in laktozo, surovine, ki so pomembne za naše sive celice

-       rastlinske beljakovine iz soje (tofu, sojino mleko), pšeničnih kalčkov, graha in leče povečujejo koncentracijo

-       sadje, ki vsebuje fruktozo, ki da možganom energijo za intelektualno in fizično delo, za borovnice in pomaranče je celo dokazano, da zmanjšujejo demenco in izboljšajo razmišljanje itd.

Matej Glažar




Povezave:Student

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

Na fakulteti sem in potrebujem svoj bančni ra... 5
disqus_user  |  Pozdravljeni, gospa, Christabel Walter, ...
Na fakulteti sem in potrebujem svoj bančni ra... 5
disqus_user  |  Ponujamo vam ponudbo Finančno financiran...
Razvajanje v toplicah 1
disqus_user  |  Moja žena je s svojimi otroki zapustila ...
Nauči se programiranja z “Innovation Jam Cour... 1
disqus_user  |  Ali potrebujete posojilo? ČE JE ODGOVOR ...
Na fakulteti sem in potrebujem svoj bančni ra... 5
disqus_user  |  zdravo Ali potrebujete nujno posojilo? P...
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK